Interieurtopic #2 (Deel 1)

Een behangetje op de achterwand, hangplant op de kast, wandlampje op de achterwand. De kleur verder omhoog trekken. Een groter vloerkleed met een kleur of patroon erin, evt rond van vorm om al het rechte wat te breken

2 likes

Oh wat goed dat ik dit lees… wij willen ook op de kinderkamers verduisterende plisségordijnen in het nieuwe huis, maar de oudste slaapt nu best vaak met het raam op kiepstand… en bij haar op de kamer kunnen vanwege klein schuine wand boven het raam geen overgordijnen die helemaal aansluiten op het plafond… dus misschien dat we dan beter daar toch voor een rolgordijn moeten gaan.

Ik wil een nieuwe bank, en ik heb er een gevonden die er leuk uitziet, goed formaat is, lekker zit. Maar ik vind de kleur/kleuropties mwa… Een op zich wel mooie kleur is lastiger te combineren en niet zo warm, een andere is erg donker terwijl de basis van de kamer al aan de donkere kant is. Gewoon grijs kan maar wilden juist een kleur.
Maar ik heb ook echt geen zin om weer verder te zoeken maar een leuke bank die ook fijn zit… Ik vind het echt moeilijk bij zo’n dure aankoop.

2 likes

Is het ook een mogelijkheid om de mooie kleur nog wat aan te kleden door bijv kussentjes en een plaid? Dat het daardoor wat misschien wat makkelijker combineert met jullie basis en wat warmer oogt.

2 likes

Hier ben ik ook tegenaan gelopen en heb uiteindelijk voor een bank gekozen waarbij je zelf de kleur kunt kiezen uit 300 staaltjes of zo. Maar ik herken helemaal dat je op een gegeven moment gewoon klaar bent met scrollen door 700 meubelsites waarbij elke bank het net niet is :woozy_face:

1 like

Ja daar heb ik al flink over na zitten denken en dat is wel mogelijk! Het vloerkleed wordt ook nog vervangen en daar kunnen we ook bewust dan voor een warme of zachte kleur gaan. Ik vind het wel jammer dat als ik dan over x jaar of in een ander seizoen wat anders wil, ik er niet zo makkelijk een stel andere kussens op kan mikken en een andere sfeer heb.
En in de basis blijft de bank die koele uitstraling hebben denk ik?

@mercurysummer dit is wat uit 200 opties is overgebleven haha. Veel neutraal grijs/bruin. Dan een aantal stoffen die afvielen. Dan nog een selectie op kleuren en bleef dit over haha. Ben jij nu wel blij met je bank?

1 like

Snap dat het een lastige keuze is. Maar juist bij zo’n dure en prominente aankoop (toch wel een van de grotere meubels in je huis, en daardoor vrij bepalend) zou ik toch echt even verder zoeken. Als je nu deze bank kiest ben je hem misschien met een paar maanden weer zat, en moet je er nog jaren tegenaan kijken (want hij was zo duur en dan moeten we weer op zoektocht).

Heb verder niet echt een tip, behalve misschien stoppen met online kijken met z’n eindeloze mogelijkheden. Ik zou zelf denk ik als ik nu een nieuwe bank wilde hebben 2 of 3 meubelboulevards kiezen en daar kijken, zitten, voelen en daaruit kiezen. Maar dat hebben jullie al gedaan wellicht

1 like

Dat is heel herkenbaar ja! Juist omdat het zo’n grote aankoop is wil je kritisch zijn, maar dan moet het aanbod ook maar net aansluiten bij je wensen.

Ik ben nu heel tevreden over de kleur, het is een beetje blauwgroen. Mijn vriend heeft een naar mijn mening vrij hysterische smaak (alles moet roze!!!) dus ik heb gelukkig een neutralere kleur kunnen onderhandelen haha. Onze vorige bank hebben we bij Made besteld, maar die kleur was best wel heftig in het echt dus dat doe ik maar niet meer online

Nou, ben ik weer met mijn twijfels;

Ik heb nieuwe eetkamerstoelen nodig ivm mijn aanstaande verhuizing. De stoelen die ik echt mooi vind kosten 200 euro per stuk en hebben een levetijd van 6 weken. Vind ik wat veel.

Van de goedkopere stoelen valt mij op dat bijna alles flueel is. Ik heb al een roze flueelen bank (en nee, nooooit spijt van gekregen :wink: ) Liefst heb ik dus schappelijk geprijsde stoelen van een geweven stof.
Heeft iemand tips?

Dit zijn op dit moment mijn favo’s (totaal andere stijl ook)

En stoel 2 is zelfs ribflueel.

Mijn interieur is; lichte pvc vloer, houten meubels zijn donker, licht roze bank.

Deze vind ik prachtig maar duur en lange levertijd;

Ik heb hetzelfde als jij. Heb inmiddels mijn tafel binnen maar er staan nog geen stoelen omheen. :sweat_smile:

Het liefst wil ik Fest Monday in het beige stoelen, maar boven mijn budget momenteel.

Ik vind die Sven van Wehkamp mooi, maar ik vraag me af of die lekker zit omdat die naar achteren leunt. Ik twijfel ook nog steeds aan de House Docter comma in roestbruin.

Ik heb een aantal verfgerelateerde vragen:

• In ons nieuwe huis worden de deuren+kozijnen aan de overloopzijde en aan de slaapkamerzijde een andere kleur. Maar wat doe je dan met het kozijn? Het aan de binnenkant wat je dus alleen ziet als de deur open staat. Wat zouden jullie doen? Ik neig nu naar de kleur van de slaapkamer, maar geen idee of dat logisch is of er gek uit komt te zien…
  • Volgens mij postte iemand hier laatst dat je bij een bouwmarkt ook kleurtesters van lak kunt laten mengen? Ik krijg het even niet terug gevonden, maar moet een paar kleine balken schilderen en zou het heel zonde vinden daar 5 liter lak voor te laten mengen.
  • Radiator verven in een specifieke kleur: met lak of radiatorverf? Ik heb in het verleden de radiator in mijn appartement met lak geverfd en de 2 jaar dat ik daar nog woonde was het prima. Het is voor tijdelijk (over een paar jaar gaan we boven flink verbouwen) en gaat dus om een aantal kleine radioatoren in de slaapkamers die misschien 3x per jaar kort aan staan.

Ik kan je alleen helpen bij het laatste puntje, maar ik zou radiatorverf echt afraden. Het dekt echt heel slecht, het is duur en zo lang de radiator niet heter wordt dan 100 graden, kun je die gewoon verven met latex!

2 likes

Oh latex had ik nog niet eens overwogen! Kan ook nog wel even kijken wat dat scheelt qua kosten gezien het maar voor een paar jaar is, moet het er namelijk speciaal kopen want de muren zijn nu allemaal met behang. Maar die mega vergeelde radioatoren zoals het nu is ga ik ook niet een paar jaar tegenaan kijken :stuck_out_tongue:

Denk niet dat hij warmer wordt dan 100gr die paar keer per jaar dat hij aan zou staan. Het is oa de oude slaapkamer van mijn man en toen hij nog thuis woonde stond dat de verwarming boven alleen in de badkamer aan.

2 likes

@Suikerklontje haha ja lak wordt wel mooier, althans spuitlak. Normale lak verven ziet er hetzelfde uit als latex. Maar bij spuitlak moet je de cv’s even ontkoppelen en afdoppen en dan spuiten. Wel een werkje, maar wel mooi resultaat. Ik vind zelf latex niet zo storend, verdun de latex vaak zodat je wat dunnere lagen hebt en minder strepen, maar het is maar waar je zelf zin in hebt.

2 likes

Wij hadden eerst onze radiatoren geverfd maar zag er niet uit, toen met spuitlak gedaan en werd toen heel mooi! Nu na bijna 3 jaar ziet het er nog steeds wit en mooi uit

4 likes

Over radiatoren gesproken, ik ben op zoek naar een oplossing voor lelijke standaard radiatoren in de woonkamer. Een ombouw is mooi maar zonde van de warmte, maar wat dan… Design radiatoren zijn ook zo duur helaas, nou mag het best wat kosten maar het moet wel leuk blijven

1 like

Heb je gekeken bij rebellen club? Daar kun je heel veel zelf samenstellen.
Bij loods5 kun je de banken in het echt zien

1 like

Wij hebben radiatorombouwen van sentimo, die zijn van metaal dus die geleiden heel goed. Je kunt ze helemaal op maat maken en klikt ze er zo op.

1 like

Er zijn wel metalen ombouwen die de warmte goed door blijven geven, die klik je erop met magneten. Zijn van Sentimo.

Wij zijn uiteindelijk toch voor nieuwe radiatoren gegaan, omdat je met een metalen ombouw zo vast zit aan een strakke stijl en wij wilden juist iets wat een beetje robuust is (maar wij zijn nu voor 2 radiatoren ook dus 2300 euro kwijt, dus wel heel prijzig inderdaad).

3 likes

Heeft iemand zin om mee te denken over de indeling van deze kamer? Onze eettafel is 220/230 ongeveer en verder hebben we niet echt meubels die per se moeten blijven. Geen tv (wat ik het liefst zou willen want ik zie zo niet waar je dat kwijt kan) is denk ik geen optie voor mijn mede-bewoner.

Helemaal onderaan op het plaatje is een trapgat en een deur.