Interieurtopic #2 (Deel 1)

Huh volgens mij is er iets misgegaan want je deelt nu foto’s van een wijnkelder.

Of heb je daar je permanente residentie want dat is natuurlijk super chill.

13 likes

Whahah ja had ze al verwijderd. Per ongeluk meedere foto’s aangeklikt. Een wijnkelder staat nog altijd op de wensenlijst maar dat zit er in deze ruimte niet in vrees ik.

3 likes

Haha wel super decadent als je inderdaad zo’n enorme wijnkelder tot je beschikking zou hebben!
Dan weten we waar we FF borrelparty’s kunnen houden.

1 like

Oeh dankjewel! Dit is inderdaad wel heel logisch denk ik.
Overigens zouden we de deur tzt wel kunnen verplaatsen maar ik weet niet of dat heel veel zin heeft.

1 like

Zoiets? Aan de ene kant van de tafel een bankje zodat dat wat minder ruimte inneemt.

Een hoekbank zodat je het woongedeelte wat afschermt van het eetgedeelte, het is denk ik prettiger om met je rug naar het trapgat te zitten en uit te kijken op de ramen (maar ligt ook aan hoe de zon valt). Rond kleed en tafeltjes. De muur naast de keuken kun je gebruiken voor een kast/werkplekje/dressoir etc.

Wil je de tafel echt heel graag houden? Want een tafel van 220/230 op nog geen 8 meter is echt wel flink qua formaat. Ik zou zelf dan eerder een kleinere tafel of een ronde tafel kiezen, dan heb je ook wat meer mogelijkheden qua inrichting.

4 likes

Ik heb er een aantal gespoten en een aantal gelakt en ik vind de gespoten
radiatoren zoveel mooier. Maar wat een gedoe met die spuitnevel zeg, moest de hele kamer afplakken om te zorgen dat niet alles onder kleine drupjes verf zat. Had jij daar ook last van of verschilt dat misschien per verf?

Dankje!
Ja het is wel echt groot maar we zitten er zo vaak aan met mensen. Ik denk dat hij ook nog wel aan 1 korte kant tegen de muur zou kunnen in de keuken. Maar als het echt misstaat zou ik wel een andere overwegen. Zou je het dan heel anders inrichten?

Zo staat de tafel van de mensen die er nu wonen:

1 like

Ik heb mijn tafel ook met de korte kant tegen de muur en ik vind dat wel heel fijn, dat neemt wat minder ruimte in dan wanneer je de tafel los in de ruimte hebt. Als er dan meer eters komen zet ik hem wel los in de ruimte, want daar is ook wel plek voor. Of ik doe het gewoon als ik zin heb om de boel te verbouwen haha.

Ik zou hem dan met de korte kant tegen de kant van de ramen aanzetten (ze lopen niet helemaal door tot aan de vloer toch?) en mocht je een hoekbank hebben zou ik die als een gespiegelde L neerzetten. Dus met een zijde tegen de ramen aan en de andere zijde richting de deur. Dan heb je ook nog loopruimte tussen de bank en de eettafel en zicht op een eventuele televisie. Inderdaad met een leuk kleed op de vloer en eventueel een fauteuil. Die fauteuil kun je dan ook nog wat makkelijker verplaatsen.

3 likes

Ik weet niet of dat praktisch is, de ruimte daar is 430cm breed, de keuken snoept daar sowieso nog 60cm af (gemiddelde diepte aanrechtblad) dan houd je 370cm over, je tafel is 230cm lang, kom je uit op dat je nog 140cm over hebt. Maar je loopt veel in de keuken, hebt ruimte nodig om kastdeurtjes en de vaatwasser open te doen, dat kost je ook echt wel een meter want je staat er zelf ook nog tussen. Je kunt het proberen, maar ik denk dat de vorige bewoners een kortere tafel hebben

1 like

Ik heb dit zelf ook al heel vaak gedacht en dan ging ik de dag erna toch weer twijfelen… En dat jij dit nu ook zegt geeft dan toch de doorslag, stom dat dat zo werkt, maar ik ga definitief niet voor die kleur. We zijn nog wel naar een andere kleur aan het kijken, dat blijft even een Misschien voor nu.

We hebben helemaal nog niet online gekeken eigenlijk! Juist alleen in de winkel. Vind het ook wel fijner dat je dan ook de zitting kan testen.

@mercurysummer mag ik misschien een foto van jouw bank (evt in pb)? Ik vind blauwgroen ook wel een leuke kleur namelijk haha

@Yzile nee ik kende dat nog niet! Bedankt voor de tip. En Loods5 zijn we ook nog niet geweest, misschien wel iets voor dit weekend eigenlijk

1 like

Viel hier volgensmij wel mee! Maar hadden de muren en vloer nog niet gedaan dus dan valt het ook niet zo op, anders hadden we denk wel meer last van gehad

3 likes

Ik ben op zoek naar een lichte maar warme en vooral neutrale kleur voor de woonkamer. Ik denk dat het het rustige is om alle muren in die kleur te verven. Mijn man heeft het liefst alles spierwit. Onze vloer is iets warmer maar voor de rest, ook de kozijnen, zijn alle muren nog wit.
Hebben jullie misschien aanraders?

1 like

Wij hebben flamingo white in onze slaapkamer. Is mooi fris en neutraal (we waren bang dat iets in de richting van beige te warm zou zijn) maar niet zo wit-wit.

3 likes

Ik wil een volledig nieuw servies kopen. Wat zijn jullie aanrader? Ik vind verschillende stijlen mooi, wil een neutrale kleur maar een patroon of wat ‘rustieker’ vind ik ook. Zolang het maar in de vaatwas mag en lang mooi blijft !

Ik weet niet waar je woont maar toko Nina in Haarlem heeft heel mooi servies en volgens mij kost het niet de hoofdprijs (duurder dan IKEA maar minder duur dan de Korf).

2 likes

Ik vind dat er bij Made.com mooie serviezen tussen zitten. Deze bijvoorbeeld.

2 likes

Wij hebben ook servies van Made en ik ben er echt tevreden mee!

3 likes

Ik heb hier mijn servies gekocht. Ben tevreden.

2 likes

Leveren ze dat een beetje snel? Want qua meubels lees ik hier altijd dat mensen er zo lang op moeten wachten.

Op Zalando Lounge hebben ze vaak acties van Villeroy & Boch servies en dat vind ik altijd leuk. Heb het zelf voor een prikje op de kop kunnen tikken

3 likes