Interieurtopic #2 (Deel 1)

Wow dit is mooi. Hoelang heb je dit al? Ik ben bang dat het snel gaat vervelen (binnen een jaar).

Wat leuk! Ik wil ook al tijden onze wc behangen maar bang voor de ‘klus’. Hoe lang heb je erover gedaan? En heb je de wastafel verwijderd? Bij ons is deze vastgekit aan de muur, eraf halen lijkt mij lastig

Ik zou een gewoon gordijn inderdaad niet zo mooi vinden omdat de hoogte niet gelijk is, ik ken iemand die dat heeft en dat staat best gek als de gordijnen open zijn.
Bij plissé of duette kun je per raam een eigen gordijn doen, dan zit je niet met één gordijn die verschillende hoogtes moet bedekken. Plissé bestaat ook voor ronde ramen, dus de schuine rand moet geen probleem zijn.
Houten jaloezieën kunnen ook per raam, maar ik weet niet of die ook schuin kunnen, dat zou je even moeten informeren.

1 like

Sinds februari, het gaat nog zeker niet vervelen. Maar je hoeft niet zo hysterisch
 Ik had gewoon het gevoel dat je op de wc wel iets geks kan doen.
En daarnaast, het is vliesbehang, het zou er makkelijk afgetrokken kunnen worden. Ik heb ook nog even gedacht aan het schilderen van de onderkant, lijst halverwege en boven behang, maar dat vond ik niet passen bij mijn toilet. Maar dat is misschien ook nog makkelijker.

@Vara Ja, dat afhalen van de wastafel bleek een klusje van niets. Ik heb een middag de toilet voorbereid (alle gaten vullen, afsoppen, etc) Een klusjesman heeft me geholpen en hij schroefde de wastafel er zo af. En zo weer op. Opnieuw kitten was een eitje. Kind kan de was doen. Is wel veel mooier voor het effect.

1 like

Ik vind de simpelheid van de kasten eigenlijk juist wel heel mooi! Echt knap gemaakt trouwens.

Misschien zijn van die leren greepjes een idee? Volgens mij heeft ikea die wel.

1 like

Na ellenlange discussies over vloerkleden/banken/tafels moeten we nog steeds de knoop doorhakken m.b.t. plafondlampen :sob: Wat een ellende, onze smaken komen wel een beetje overeen maar met lampen ineens totaal niet :thumbsdown: Ik denk dat we elke mogelijke lamp al bekeken hebben maar niksss wat we allebei willen. Ik wou dat ik een vriend had die interieur niet boeiend vond dan had ik nu een perfect gestyled huis maarja helaas. Iedereen zegt ook: oh heb je de lampen van je oude huis niet gewoon meeverhuisd? Maar daar hebben we jaren met kale peertjes gewoond haha :thumbsup:

3 likes

Heel mooi gemaakt! Ik ga precies zoiets doen op onze zolderkamer met schuine wanden. Heb je nog tips?

Misschien zouden zwart matte grepen mooi zijn? Die zijn vrij cheap te bestellen op Ali.

1 like

Bedankt voor de adviezen iedereen! Het is een huurappartement, dus ben gegaan voor een redelijk goedkope oplossing en heb de voegen en tegels geverfd @C3PO @jojo.
Het ziet er nu zo uit (pas 1 laag verf dus wat vlekkerig)

Foto

weg

Zit nu te twijfelen over de kleur van het onderste deel. Wat zouden jullie doen?

• Groen
  • Wit
  • Anders?

0 stemmers

2 likes

Wat lief dat je er nog aan denkt!

@visual Inderdaad echt mooi gedaan, goede oplossing om toch een kast te plaatsen onder zo’n schuine muur. Ik overweeg om ook zo iets te doen in ons nieuwe huis, het zou best kunnen dat ik jouw uitleg uiteindelijk ga volgen :smiley:

2 likes

Wow wat een verschil! Echt veeel mooier! En ik zou het wit doen

1 like

Behang met print lijkt mij ook heel tof (afhankelijk van hoe druk de rest van je huis is
)

2 likes

Ik zie dat Goossens tot 50% korting heeft op Zuiver en Dutchbone. Er zitten best leuke dingen tussen.

Bijvoorbeeld:

https://www.goossenswonen.nl/p/zuiver-vloerlamp-tripod-zwart-stof/68428/

Ik vind deze wel mooier:

https://www.goossenswonen.nl/p/zuiver-vloerlamp-tripod-wit-kurk/68426/

Zelf heb ik deze vloerlamp al heel lang met houten onderstel en witte kap en I love it.

1 like

Thnx voor je uitgebreide uitleg! Ik ben nog niet zover, maar ga je post erbij houden als het zover is voor mij :smiley::+1:

1 like

Hebben jullie nog tips voor een beige/grijs achtige kleur voor een lange wand in de woonkamer? We hebben nu de kleur ‘ivoorbruin’ van Flexa. Deze kleur heeft een mega paarse ondertoon, zie foto:

Ik vind zelf Purbeck stone of Conforth White van Farrow Ball erg mooi! We willen graag een warme grijze/beige kleur, niet met een koele ondertoon.

Bloesemwit van flexa

1 like

Urban taupe van flexa?

Bedankt voor alle kleuropties van laatst!

Dit is het geworden. Nu kan het decoreren beginnen. :tada:

En ik had verf over dus ben de deur gaan schilderen. :joy:

54 likes

Heel mooi zo!

1 like

Het is heel mooi geworden, past ook beter bij het hout eromheen!

1 like

Mooi zeg :heart_eyes: Heel mooi zacht die kleur met dat lichte hout. De klimop springt er zo ook lekker uit!

1 like