Interieurtopic #2 (Deel 1)

Jullie vloer vind ik zo heel mooi staan, die nerven geven het echt sfeer! Wij hebben inmiddels afgesproken dat we nog een keer naar de winkel gaan en een stukje meenemen om het in natuurlijk licht te bekijken, hopelijk helpt dat een beetje.

1 like

Wat een leuke bloempot!

1 like

Ja, altijd alle vloeren/kleuren/meubels/stalen echt in het huis bekijken. Er is echt veel verschil qua lichtinval, stijl woning, enzovoort. Wanneer krijgen jullie de sleutel, is dat binnenkort?

Foto

weg

Wat zouden jullie met deze schouw doen?
Het stoort me een beetje dat het 2 soorten (niet zo mooie) tegels zijn, maar verven gaat denk ik niet? Misschien de voegen, zou dat staan?

Ik was van plan deze muur wit te schilderen en dan het gedeelte dat naar voren steekt in een accentkleur. Alleen twijfel ik over het onderste gedeelte: in diezelfde kleur, of ook wit?

Iemand had het laatst over dat spul dat je over tegels kon smeren, weet niet meer zeker wie dat was, @Miep42 misschien?

Ja zij was het inderdaad, spul om te stucen:

Samenvatting
1 like

Roze, roest, of donkerblauw!

1 like

Donkergroen, camel, beige, donkerblauw?

Ohhh ik zeg camel ik bedoelde inderdaad cognac!!! :heart_eyes:

2 likes

Ik zou de tegels incl voegen schilderen inderdaad! Neem aan dat het sowieso alleen voor de sier is en dat je er geen haard in gaat zetten? Anders moet je nog uitkijken met de verf. Maar tegels schilderen is op zich heel goed mogelijk

1 like

Je kan ook een ombouw laten maken, mijn ouders hebben dat, van hout.

2 likes

Hebben jullie tips om vergeling van witte meubels tegen te gaan? Mijn kamer heeft een schuin dak met daaronder een kast die vergeeld is en mijn ikea malm is ook vergeeld echt lelijk. Ik heb een tijd geleden de balken in mijn kamer wit geverfd, maar ik zie nu al dat het vergeeld is.

Oké ik heb advies nodig. Ik heb deze tafel gekocht:

Maar nu zoek ik nog leuke stoelen. Ik heb alleen geen idee wat en kan niks leuks vinden.

1 like

Wij zijn van plan om de muren op de wc te behangen. Heeft iemand dit al gedaan die ook de foto’s wil delen? Of ervaring ermee?

Zelf geen ervaring mee, maar moet meteen aan die van interiorjunkie denken!

Ik ben op zoek naar zo’n soort tafel, maar vind 600 euro voor een salontafel best wel een behoorlijk bedrag. Heeft iemand een tip voor een soortgelijke tafel (rechthoek, pootjes mogen ook anders zijn maar wel strak & smal, hoeft geen echt marmer te zijn maar deze ‘print’ dus zwart met wat wit erin vinden we wel echt het mooiste).

Zoiets? https://www.aktiewonen.nl/salontafels/salontafel-zwart-marmerlook

1 like

Ik heb hier m’n tafels (eet, salon en side) van en ze zijn wel echt heel erg mooi, maar idd heel prijzig. Ik heb nog bij andere winkels/merken gekeken, maar vond de kwaliteit tegenvallen.

2 likes
11 likes

Zuiver heeft wel met wit marmer:
https://www.flinders.nl/zuiver-marble-power-salontafel?gmc=1&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwiYL3BRDVARIsAF9E4GcovsrBfrkCULb_mGGdxJXiwUREP3uOMBa00uzQUOWPN1zQKSpcMHAaAr8FEALw_wcB#36186

Ook zuiver, geen marmer maar tegeltjes.
https://www.flinders.nl/zuiver-glazed-salontafel?gmc=1&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwiYL3BRDVARIsAF9E4GdPJyJTWRTkS5n0KPd10t7WiylZfoKBdXVsFvt6hcdCrzqzQDJCwJEaAlxyEALw_wcB#71185

1 like