Het vloekt bij de rest dus ik wil het er echt graag af hebben haha. Dit is trouwens een foto van Funda dus het is inderdaad wat kaal zo, willen het zeker wat gezelliger maken.
Ik heb er nu 1,5 jaar een en ben ook tevreden. Sowieso ligt een schuimmmatras al heel veel zachter dan een pocketvering (die had ik hiervoor), je krijgt zeg maar veel minder druk terug van het matras. Wij hebben hem in de hardste stand en zelfs dan vind ik hem nog veel zachter dan het matras dat we hiervoor hadden.
Dat is bij zo’n hangend toilet nog niet zo eenvoudig, dan moet je langere bouten vinden om je toilet mee op te hangen (en die in de ombouw zien te krijgen via het gat van de drukknop of de afvoerpijp ontkoppelen), een verlengset voor de drukknop kopen (als die te krijgen is voor het merk dat hier achter zit) en de afvoerbuis mogelijk verlengen (afhankelijk van hoe strak de vorige installateur die afgezaagd heeft).
@Jolie als je gaat tegelen zou ik denk ik gaan voor iets in een matte grijstint (lichter dan de vloer), en dan vragen om een aantal tegels mee naar huis zodat je ze naast de bestaande tegels kan houden. Iets heel contrasterends kan misschien ook, maar is (net zoals dit) weer erg smaakgevoelig. Op welke termijn willen jullie alles vervangen? Of is dat niet uiteindelijk het plan? Als dat over niet al te lange tijd is zou ik er geen kapitalen insteken.
Bedankt @Hiraeth @Rtyfd! Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo picky ben met matrassen, ik slaap overal wel prima op. Maar mijn vriend krijgt echt las van zijn rug op het oude matras dat we nu hebben, en hij wilt graag een keer écht een goede kopen. Volgens het testje op de site hebben we een andere behoefte (hij een hard matras en ik een zachte blijkbaar), dus het kunnen verstellen lijkt mij ideaal.
We hebben het huis net gekocht en de badkamer is gewoon prima verder. Hebben niet het plan nu om het binnen een jaar of drie te vervangen denk ik. Zat zelf ook aan een matte grijstint te denken (betonlook oa), dus denk dat we daar maar eens naar gaan kijken. M’n schoonvader is heel handig dus dat betegelen mag hij doen haha. De enige kosten die we dus hebben zijn die paar tegels.
Ik durf niet te zeggen of je hem echt heel zacht kunt maken. Ik heb hem gelaten zoals hij geleverd wordt omdat dat voor mij goed ligt. Mijn man heeft 1 laag omgedraaid zodat het matras wat harder is, die vond hem, hoe hij geleverd wordt, iets te zacht.
Misschien van die stickers voor op de tegels?
Of iets als zij gebruikt https://youtu.be/azKW2GCP7bg maar ik weet niet waar je dat kunt kopen in NL
Dit heb ik inderdaad gezien en ook met m’n schoonvader besproken, maar geloof niet dat hij daar zo fan van was. De drukknop komt dan ook dieper te liggen geloof ik, vraag me af of dat mooi is.
Nee hoor de offerte kreeg ik ter plekke. Je krijgt volgens mij de keuze of je over na wilt denken of je kan meteen akkoord gaan. Dat heb ik toen gedaan moest wel meteen betalen
Is mij zo goed bevallen! Krijgt de offerte ter plekke inderdaad. Hoef je niet meteen akkoord op te geven hoor!
Ik weet niet of het je smaak is, maar je zou het bijvoorbeeld ook met plaatmateriaal kunnen bedekken. Underlayment, of een andere (dunne) plaat en die dan lakken/verven. Kleine verbouwing, groot resultaat!
Goeie, dankjewel!
Ik snap het niet helemaal want m’n vriend houdt van heel zachte matrassen en ik van heel hard maar kunnen we dan een 2persoonsmatras kopen en dan lagen ruilen voor de helft? Want dat testje zei dat we 2 aparte matrassen moeten kopen maar dat wil ik eigk niet.
Ook @Hiraeth en @Rtyfd
Dankje!
Het matras bestaat eigenlijk uit drie lagen. Bij een tweepersoons matras zijn 2 lagen eenpersoons en 1 laag tweepersoons. Als je dus niet te veel verschilt van voorkeur is dit prima. Je kunt de twee eenpersoons omdraaien naar behoefte en hebt dan bovenop de toplaag liggen die tweepersoons is zodat je niet in een gleuf belandt. Hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Mijn vriend en ik kunnen in november over naar ons nieuwe huis en ik ben al druk bezig met banken/stoelen kijken.
Ik wil een lekkere leesstoel en heb ooit op deze gezeten (van Ikea), maar mijn vriend vindt hem spuuglelijk.
Iemand nog tips qua sites om te kijken? Of iemand die zelf zo’n lekkere stoel heeft waar je uren met een boek in kan zitten?
Ik heb deze stoel en hij zit echt hemels! Is de stoel laten bekleden misschien een optie?
We wisten al dat je vriend smaak had toen hij voor jou ging, maar hij bewijst zichzelf nu ook weer uitstekend
Ik wil deze!