Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ja ik! Ben er heel blij mee. We hebben hem nu bijna 2 jaar en dat je die lagen kunt verstellen voor verschillende hardheden is echt i-de-aal.
Niet dat we dat elke dag doen, maar het feit dát het kan en dat je allebei de kanten anders kunt instellen is heel fijn.

Hij ligt nog super, op een gegeven moment dacht ik dat ie toch een beetje een kuil begon te krijgen, maar dat bleek aan m’n boxspringbodem te liggen. Dus ik heb nu een plank onder m’n matras liggen en het ligt weer helemaal goed.

1 like

Een mini ecosysteem in een fles/pot (kan je al bij Hema halen) en een mooie luxe geurkaars? Die laatste hoef je niet eens aan te zetten, sommige hebben gewoon al een hele mooie verpakking.

1 like

Jaaa die zijn gaaf inderdaad! Goed idee :blush:

1 like

Wij hebben hem nu 2 weken en hij bevalt super goed. Hij ligt heerlijk en het is fijn dat je hard/zachtheid kunt aanpassen.

1 like

Ik zou het schilderen proberen. De andere optie is dat je alle tegels van die ombouw afsloopt en opnieuw tegelt, dat kan dan altijd nog.
Die ombouw lijkt wel een latere aanpassing dan de originele tegels, dus het zou denk ik niet heel lastig moeten zijn om dat te verwijderen zonder de rest (muren/vloer) te beschadigen.

1 like

Klopt die tegels zijn er later op gekomen. Opnieuw tegelen van de ombouw willen we wel, maar we weten dus niet met wat voor tegel… Het moet er wel bij passen.

Ik zou het lekker zo laten en sparen om alles in 1 x helemaal naar je smaak te maken.
Edit: en ik zou wat planten op dat randje zetten.

19 likes

Het vloekt bij de rest dus ik wil het er echt graag af hebben haha. Dit is trouwens een foto van Funda dus het is inderdaad wat kaal zo, willen het zeker wat gezelliger maken.

Ik heb er nu 1,5 jaar een en ben ook tevreden. Sowieso ligt een schuimmmatras al heel veel zachter dan een pocketvering (die had ik hiervoor), je krijgt zeg maar veel minder druk terug van het matras. Wij hebben hem in de hardste stand en zelfs dan vind ik hem nog veel zachter dan het matras dat we hiervoor hadden.

2 likes

Dat is bij zo’n hangend toilet nog niet zo eenvoudig, dan moet je langere bouten vinden om je toilet mee op te hangen (en die in de ombouw zien te krijgen via het gat van de drukknop of de afvoerpijp ontkoppelen), een verlengset voor de drukknop kopen (als die te krijgen is voor het merk dat hier achter zit) en de afvoerbuis mogelijk verlengen (afhankelijk van hoe strak de vorige installateur die afgezaagd heeft).

@Jolie als je gaat tegelen zou ik denk ik gaan voor iets in een matte grijstint (lichter dan de vloer), en dan vragen om een aantal tegels mee naar huis zodat je ze naast de bestaande tegels kan houden. Iets heel contrasterends kan misschien ook, maar is (net zoals dit) weer erg smaakgevoelig. Op welke termijn willen jullie alles vervangen? Of is dat niet uiteindelijk het plan? Als dat over niet al te lange tijd is zou ik er geen kapitalen insteken.

2 likes

Bedankt @Hiraeth @Rtyfd! Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo picky ben met matrassen, ik slaap overal wel prima op. Maar mijn vriend krijgt echt las van zijn rug op het oude matras dat we nu hebben, en hij wilt graag een keer écht een goede kopen. Volgens het testje op de site hebben we een andere behoefte (hij een hard matras en ik een zachte blijkbaar), dus het kunnen verstellen lijkt mij ideaal.

2 likes

We hebben het huis net gekocht en de badkamer is gewoon prima verder. Hebben niet het plan nu om het binnen een jaar of drie te vervangen denk ik. Zat zelf ook aan een matte grijstint te denken (betonlook oa), dus denk dat we daar maar eens naar gaan kijken. M’n schoonvader is heel handig dus dat betegelen mag hij doen haha. De enige kosten die we dus hebben zijn die paar tegels.

Ik durf niet te zeggen of je hem echt heel zacht kunt maken. Ik heb hem gelaten zoals hij geleverd wordt omdat dat voor mij goed ligt. Mijn man heeft 1 laag omgedraaid zodat het matras wat harder is, die vond hem, hoe hij geleverd wordt, iets te zacht.

1 like

Misschien van die stickers voor op de tegels?

Of iets als zij gebruikt https://youtu.be/azKW2GCP7bg maar ik weet niet waar je dat kunt kopen in NL

1 like

@Miep42 heeft haar tegels zelf weggewerkt met een soort stuc, misschien is dat iets?

1 like

Dit heb ik inderdaad gezien en ook met m’n schoonvader besproken, maar geloof niet dat hij daar zo fan van was. De drukknop komt dan ook dieper te liggen geloof ik, vraag me af of dat mooi is.

Nee hoor de offerte kreeg ik ter plekke. Je krijgt volgens mij de keuze of je over na wilt denken of je kan meteen akkoord gaan. Dat heb ik toen gedaan moest wel meteen betalen

Is mij zo goed bevallen! Krijgt de offerte ter plekke inderdaad. Hoef je niet meteen akkoord op te geven hoor!

Ik weet niet of het je smaak is, maar je zou het bijvoorbeeld ook met plaatmateriaal kunnen bedekken. Underlayment, of een andere (dunne) plaat en die dan lakken/verven. Kleine verbouwing, groot resultaat!

1 like

Goeie, dankjewel!

1 like