Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik snap het niet helemaal want m’n vriend houdt van heel zachte matrassen en ik van heel hard maar kunnen we dan een 2persoonsmatras kopen en dan lagen ruilen voor de helft? Want dat testje zei dat we 2 aparte matrassen moeten kopen maar dat wil ik eigk niet.
Ook @Hiraeth en @Rtyfd

Dankje!

Het matras bestaat eigenlijk uit drie lagen. Bij een tweepersoons matras zijn 2 lagen eenpersoons en 1 laag tweepersoons. Als je dus niet te veel verschilt van voorkeur is dit prima. Je kunt de twee eenpersoons omdraaien naar behoefte en hebt dan bovenop de toplaag liggen die tweepersoons is zodat je niet in een gleuf belandt. Hoop dat dit een beetje duidelijk is.

1 like

Mijn vriend en ik kunnen in november over naar ons nieuwe huis en ik ben al druk bezig met banken/stoelen kijken.

Ik wil een lekkere leesstoel en heb ooit op deze gezeten (van Ikea), maar mijn vriend vindt hem spuuglelijk. :tired_face:

Iemand nog tips qua sites om te kijken? Of iemand die zelf zo’n lekkere stoel heeft waar je uren met een boek in kan zitten?

1 like

Ik heb deze stoel en hij zit echt hemels! Is de stoel laten bekleden misschien een optie?

1 like

We wisten al dat je vriend smaak had toen hij voor jou ging, maar hij bewijst zichzelf nu ook weer uitstekend :upside_down_face:

Ik wil deze!

7 likes

Maar die stoel zit zo lekker :pleading_face:

@Vara Gaat meer om het model stoel wat hem tegenstaat haha

1 like

Qua lekkere stoel om een avond met een boek in te zitten moet je een Togo hebben :heart:

Verder: MADE.com, Wehkamp, MisterDesign, fonQ, Flinders allemaal al gekeken? Qua fauteuils is er zóveel.

1 like

Ik ga even op die sites kijken, had ze nog niet allemaal gehad! Dankjewel!

Ik heb m in het grijs en deze stoel heeft me gered toen ik rugpijn had. Ik ben verliefd op deze stoel :heart:

1 like

Geen antwoord op je vraag, maar ik heb deze stoel en hij zit heerlijk maar begint na ruim twee jaar wel door te zakken helaas.

3 likes

Oh heel fijn!! Kan ze echt iedereen aanraden ja! Maar wij hebben trouwens ook draaikiep en wel jaloezieën…:thinking:

Ik vind deze stoel ook heeeerlijk zitten maar vind het model ook wat minder, dus ik zit met hetzelfde probleem als je vriend haha. Toch denk ik dat ik, als ik geen andere fauteuil kan vinden, ik toch voor deze ga. In het geval van een leesstoel, maar ook überhaupt om in te zitten, is comfort wel erg belangrijk. Ik heb ook vrienden die stoelen hebben die heel leuk en fashionable zijn, maar waar je tijdens een avondje borrelen echt niet in wil zitten omdat ze niet lekker zitten.

1 like

Ik vind het zelf ook niet de allermooiste stoel haha, dus ik denk dat het deze gaat worden als ik niks anders kan vinden. Ik weet inderdaad al dat ie gewoon heel lekker zit, daarom overweeg ik hem wel!

Voor mensen die onlangs hun huis (opnieuw) zijn gaan inrichten: hoe hebben jullie dat aangepakt? Pinterest of niet? En probeer je een bepaalde stijl aan te houden?
Op pinterest vind ik het heel makkelijk om te bepalen wat ik mooi vind of niet maar als ik iets vanaf het begin moet inrichten vind ik het moeilijk om dat te ‘vertalen’ naar mijn woonkamer.
Oh en: wat doe je met spullen die je wel mooi vindt maar die niet echt bij de stijl passen waarvoor je wil gaan? Houden of wegdoen?

Ik ben vanuit mijn ouders naar een nieuwbouw huis gegaan dus moest echt vanaf 0 beginnen.

Ik heb een kleuren pallet gemaakt (eigenlijk overbodig want ik heb alles zwart wit grijs haha). En ben eerst kijken naar de grote items en ging vanaf daar verder. Ik wist bv dat ik een lichte bank wilde en een grote zwarte kast, aan de hand daarvan steeds gaan kijken wat daarbij paste.

Oude spullen heb ik in een andere kleur spoten zodat het er nu wel bij paste. Had niet eens echt een plan en ben mega blij hoe alles heeft uitgepakt.

1 like

Ik heb ook eerst een kleuren pallet gemaakt, of nouja, één uitgekozen die ik op pinterest vond lol. Ik had wel een aantal meubels, maar moest veel nieuw kopen. De bank vond ik niet meer mooi, maar ik koop liever geen nieuwe. Daarom hebben we er poten onder gezet en gaan we een nieuwe hoes kopen. Alleen al met de poten ziet het er heel anders uit. Net als @Blush heb ik ook een aantal meubels/accessoires overgespoten, want vind het zonde om het weg te doen.

Ik zou beginnen met een aantal meubelstukken die je echt wil hebben, die eerst in huis zetten en dan pas kijken wat er verder bij past. Het blijft toch altijd een gok of iets ook echt mooi staat.

Als je het echt niet weet, zou je misschien ook interieuradvies bij bijvoorbeeld de Ikea kunnen nemen? Heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor wel positieve verhalen om mij heen.

1 like

Ik zou er vooral de tijd voor nemen. Toen ik ging verhuizen had ik eigenlijk alleen m’n bank en wat bijzettafels mee en ik kon pas na 9 maanden zeggen dat ik al m’n spullen had. Ik heb verder geen aanpak gehad maar ik geloof ook wel dat alles wat ik leuk vind uiteindelijk bij elkaar past. Maar juist doordat niks echt bij elkaar past (allerlei soorten hout, verschillende texturen, verschillende vormen, stijlen etc) past het juist heel goed.
Maar dat moet wel je smaak zijn. Ik keek overigens amper naar inspiratie online, maar dat is ook omdat ik prima weet wat ik leuk vind

2 likes

Dit herken ik ook. Meubels die ik nieuw kocht zijn vaak strak en modern. Maar omdat ik ook erfstukken heb (een oude reiskist, een schilderij, een antiek secretaire) wordt het nooit een modern interieur. Ik verbaas me vaak over de gestijlde woonkamers die ik hier en op funda zie. Bij mij wordt dat nooit zo, en dus nooit “magazine waardig”, maar het is wel gezellig en persoonlijk.

7 likes

Ik heb deze https://loods5.nl/product/3787/fauteuil-waltz/26166 en echt heel blij mee. Ze hebben uiteraard ook nog veel andere stoelen.