Interieurtopic #2 (Deel 1)

Je vergeet zijn hoed en Jan des Bouvrie-achtige kekke bril.

Ja dat dus! Ik laat je het wel even weten als ik een reactie heb. :+1:t3:

Ik zou nieuwe handgreepjes kopen in bijv goud op alie, kastjes donker verven of met folie beplakken. Bij de Ikea heb je ook achterwanden voor €25 +/- die zou ik over de wandtegels heen plakken. En evt nieuwe barkrukken in een leuke kleur.

(Een deel van de) tegels beplakken? Ik vind dat deze site hele mooie stickers heeft https://www.thesmarttiles.com/en/tiles/

In juli kunnen wij in ons nieuwe huis, jeej! Heel veel zin in.
Onze inrichting is nu echt een bij elkaar geraapt zooitje, dus we gaan allemaal nieuwe dingen kopen; nieuwe bank, tvkastje, eettafel, stoelen…

Mijn vraag: Hoe te beginnen? Heb al een gezamenlijke pinterestpagina gemaakt (waar ik vooral veel op zet, haha) en we zijn gister eventjes gaan kijken bij zo’n meubelboulevard, maar we vonden eigenlijk vooral veel lelijk.

2 likes

Ik zou in de eerste instantie gewoon alles meenemen, en pas dingen vervangen als je tegen iets moois aanloopt. Als je nu in 1x een hele nieuwe set gaat kopen geeft dat waarschijnlijk weinig sfeer, omdat je nog niet weet hoe het in je huis zal staan enzo. Sowieso een meubelset: niet doen!
Je moet het nieuwe huis eerst ‘ervaren’. En dan gewoon stapje voor stapje nieuwe dingen kopen.

Inderdaad veel bekijken op pinterest en in kaart brengen wat je mooi vindt, en dan zoeken zoeken zoeken, of toevallig tegen iets aanlopen.

3 likes

Oh ik snap je helemaal. Prima keuken zover ik kan zien, maar als het je smaak niet is, is het een doorn in het oog. Ik zou een donkere kleur (maar niet donkergrijs of zwart) zoals donkergroen, donkerblauw of misschien zelfs donkerrood op de kastjes doen en dan dezelfde kleur maar dan lichter op de muur zelf. Ik ben persoonlijk wel fan van witte tegeltjes, maar die zou je inderdaad ook kunnen verven of er mooie stickers voor uitzoeken.

Voor de vloer zou ik iets met een warme uitstraling kiezen. Tegels zijn vet praktisch, maar ik denk dat je het pas echt sfeervol krijgt als je voor iets als hout gaat. Dan maakt al dat rvs ook niet meer zoveel uit. Een tegel met houtlook of mooie pvcvloer misschien? Denk serieus dat een ‘warme’ vloer het grootste verschil maakt.

Het barretje enz zou ik eruit slopen.

Ik heb ff snel op mijn telefoon een impressie gemaakt haha.

Prachtige kleur trouwens @Merel !

Edit: als je de witte tegeltjes niks vindt, zou ik er zoiets van maken:

Ik denk dat grijs heel mooi kan zijn als je de juiste kleur hebt, want ik denk dat de meeste kleuren Grijs lelijk staan bij rvs.

19 likes

Gaan jullie er ooit een nieuwe keuken inzetten? Hoeveel moeite wil je er nu insteken?
Je kunt de deurtjes laten wrappen, of misschien nieuwe deurtjes bestellen als het langer gaat duren. Die achterwand van Ikea die al genoemd werd is een makkelijke oplossing, of je kunt de tegels verven, maar dat ziet er soms toch wat habbiebabbie uit. Dat gordijntje vervangen door zwarte brede luxaflex oid, muren een warmer kleurtje en dan zou ik (als dat lukt qua opbergruimte) ook vast dat bovenkastje eruit halen. Wil je die ontbijtbar houden? Misschien kun je die plank vervangen door iets natuurlijkers.

Ik was ook aan het knutselen geslagen! Maar als ik zo kijk naar die knutsels van @Pantalones is het grootste verschil de vloer, maar dat is zo lastig om ‘even’ wat mee te doen.
ec3305769236d6e6bbe6b5bfdfc3f5bb2ce5e8dc_2_371x500

5 likes

Ik ben op zoek naar zoiets maar kan het niet vinden, terwijl het me toch behoorlijk ‘in de mode’ of ‘mainstream’ lijkt nu. Heeft iemand een idee waar ik zoiets kan vinden?

@krabsalade Wil je, als je je keuken besluit te verven, hier een update van geven? Ik wil ook graag mijn keuken gaan verven, maar durf er niet aan te beginnen haha.

2 likes

Heb je al bij Made gekeken? Daar heb ik soortgelijke dressoirs gezien.

1 like

Nee nog niet gekeken, goeie! Die website is wel een beetje boven mijn budget maar als ik echt wat moois kan vinden dan moet ik het misschien gewoon doen

1 like

Vintage/tweedehands winkels of marktplaats (zoeken op bijvoorbeeld vintage teak dressoir)

1 like

Je kan het beste kijken bij tweedehandszaken buiten Amsterdam. Daarvoor kan je ook speuren via marktplaats. Overigens zie ik ze nu ook veel voorbij komen bij merken als dutchbone, zuiver en bepurehome. Dat is dan wel een tikkie duurder

1 like

Marktplaats zit er vol mee en daar heb ik mijn vintage meubels ook vandaan. Het is alleen best prijzig maar wilde echt perse die stijl dus ging dan ook niet settelen voor goedkoper en iets waar ik niet verliefd op ben.

1 like

Furnified heeft ook wel mooie. Daar komt onze kast ook vandaan. Die echte vintage dressoirs in mooie staat, zijn ook vaak zo duur of nog duurder inmiddels :sob:

3 likes

sixty fruits heeft ook mooie vintage dressoirs en knapt er ook veel op. Voor nieuw zou je eventueel ook bij Maison du Monde kunnen kijken.

1 like

Misschien kan je hier wat inspiratie op doen?

1 like

Volgens mij heb je daar speciale stickers voor!

1 like

Heeft er iemand toevallig ervaring met plissé gordijnen op hele brede ramen? We hebben een raam van 340 cm breed waar nu een plissé gordijn op zit van de vorige eigenaren, maar het systeem is helemaal lam dus je krijgt hem niet in je eentje naar beneden. We willen een nieuwe kopen, alleen kan ik dit formaat nergens vinden. Weet iemand toevallig een bedrijf die dit maakt?