Interieurtopic #2 (Deel 1)

-ik zou de kastjes zwart doen met gouden greepjes
-de tegeltjes kun je makkelijk overheen stucen met een product als dit https://www.schoener-wohnen-farbe.com/de/anwendung/anleitungen/betondesign-optik/ heb ik laatst in mn badkamer gedaan en is echt super mooi geworden
-de kozijnen wit
-de muren een kleur zoals bijv grijsachtig groen of licht poederroze
-op de vloer hout/laminaat/flexxfloor
-die bar er uit slopen

21 likes

Hahaha dit leest echt als een Marktplaats bericht. Zitten er vlekken in? Hoeveel keer gedragen? Heb je een aanfoto???

15 likes

ja het zit zo:
-stap 1: een 2 componenten stuc die je met zo’n mixer goed door elkaar roert. deze stuc moet je er met een speciale rubberen verfrol op je muur smeren en dan met zo’n stucbordje een beetje kris kras door elkaar vegen zodat het er niet te netjes uit ziet. doe dit stukje voor stukje, dus niet eerst de hele muur rollen en dan pas met het stucbordje te werk. gaandeweg krijg je de slag makkelijk te pakken. als je klaar bent 24 uur laten drogen.
stap 2: kies een kleur voor de verzegeling, dit is een waterafstotende laag die je er gewoon met zo’n klein harig rollertje er op doet. 2 laagjes is top.
klaar. ik heb de kleur hellgrau/lichtgrijs

11 likes

Nou het hangt een soort van! In de categorie goed genoeg, heb in ieder geval iets meer privacy.

3 likes

Hoe duur kost dat spul ongeveer? Ik heb ook wel interesse voor onze keuken. Kan je er ook overheen verven?

Wij hadden in ons vorige huis ramen van ongeveer 3 meter. We hebben plissé gordijnen op maat besteld bij Jaloezien.fabriek Zuid, van het merk Veneta. Die waren heel mooi maar het nadeel van die breedte is wel dat je het niet ‘uit 1 stuk’ kreeg. Dus zeg maar de plisséstof bestond uit 3 stroken naast elkaar die dus op twee plaatsen ongeveer 2 cm overlapten. Dat zie je wel als je ze naar beneden laat en de zon erop komt van buiten. Op 1 van de ramen hadden we Twinplisse. Dan krijg je twee plissés boven elkaar. Het eerste deel was lichtdoorlatend (wel licht, geen inkijk) en het tweede deel geheel verduisterend. Het was behoorlijk duur maar wel heel mooi spul.

2 likes

Wij hebben bedacht dat we een nieuwe bank willen, een vierzits waar je beide languit op kan zitten en dan in de kleur smaragdgroen of donker olijfgroen.
Maar waar koop je een bank? Ik had op seats and sofas gekeken maar ik vind die site maar ingewikkeld. Ik woon in Dordrecht, we hebben wel wat woonboulevards in de buurt.
Heeft iemand nu al tips?
We willen er denk ik max 1000 euro aan uitgeven, is dat realistisch voor een goede bank? (ik heb 2 een gratis bank gehad dus ik heb echt geen idee)
(we hebben eigenlijk ook helemaal geen stijl, we willen gewoon een bank met hoge armleuningen om tegenaan te kruipen).

Oke hopelijk is dit het juiste topic en kan iemand me advies geven waar je aan moet denken bij een bank kopen of waar het kan of hoe duur het is :blush:

Wij hebben deze bank met een bijpassende hocker ook van Woood: https://www.karwei.nl/assortiment/woood-3-zits-bank-robin-warmgroen-fluweel-gestoffeerd/p/B596202

En daarbij ook nog een losse grote fauteuil. Iets meer dan 1000 e, maar zijn ook vaak in de aanbieding bij karwei, met 25% korting! Wij hebben ze nu iets langer dan een jaar, dik tevreden. Ideaal met huisdieren en de stof is heerlijk.

1 like

Klinkt echt als betoncire. Misschien is dat ook wel een optie. Ik heb er een vensterbank mee gemaakt (op een zelfgemaakte vensterbank van MDF en ik ben echt blij hoe het is geworden. Betoncire kan ook over tegels.

Oh wauw! Ik denk dat dit voor ons perfect is! De vorige eigenaren hebben onze badkamer heel wild gemozaiekt, in allemaal primaire kleuren. Gewoon gebroken tegeltjes geplakt. Ik wou het gaan verven, maar dan blijf je de mozaiek natuurlijk gewoon zien. Dank je ook voor de foto’s!

ja ik vind een badkamer zonder voegen echt fantastisch. voegen worden altijd goor en lelijk en zijn irritant bij schoonmaken.

3 likes

Wat voor schoenenkast/kapstok hebben jullie in de gang? Ik ben op zoek naar een schoenenkast, maar ik vind het zo moeilijk. Het liefst wil ik een hoge kast waar en veel schoenen inpassen en die een lange spiegel heeft.

Ik heb een Ikea Billy als schoenenkast.
Niet mijn foto:

1 like

ja ik heb het ook zo!

1 like

Hoeveel was je kwijt voor dat muurtje? Want ik zag dat je enkel zo’n emmer met 7,5 kilo kan kopen maar dat lijkt mij wel erg veel voor kleine oppervlaktes of had je echt zoveel nodig?

nee ik heb minder dan de helft gebruikt :-/ en toen was ik zo lekker bezig dat ik dacht ik ga de wand in mn keuken ook nog doen. maar was toch teveel aan het twijfelen dus heb het niet gedaan en baal nu wel omdat het nu natuurljk hard is geworden. had ik niet over nagedacht maar dat is natuurlijk altijd zo met 2 componenten dingen.

Heeft iemand een tip waar ik een kast als deze kan vinden? Deze is van Goossens en €1600, maar dat vind ik net wat te gortig voor een kast. Als er een meer budget variant is, dan hoor ik het graag! Moet wel 1 kast zijn, niet 2 kleine naast elkaar.

1 like

Wij hebben bij Kötter laatst zo’n kast gekocht voor €1200! Maar verwacht dat dat ook boven budget is… Goedkoper ga je ze niet krijgen ben ik bang.

https://www.q1sanitair.nl/Q1_22_WEB/NL/artikelInfo/189226/bellanti/Bellanti-Enza-ronde-spiegel-60cm-met-indirecte-LED-verlichting-aanpasbare-lichtkleur-3000-6300K-en-spiegelverwarming.awp

https://www.q1sanitair.nl/Q1_22_WEB/NL/artikelInfo/179350/bellanti/Bellanti-Arleta-ronde-spiegel-60cm-op-mat-zwarte-omlijsting-met-LED-verlichting-aanpasbare-lichtkleur-3000-6300K-en-spiegelverwarming.awp

Deze hebben wij op het oog voor onze nieuwe badkamer.

1 like

Dat is al een stuk beter! Ik ga er even naar kijken. Onze bank viel wat duurder uit dan gebudgetteerd (€2700). Wel onze droombank, maar dan toch maar ergens wat besparen.