Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik zoek mooie eetkamerstoelen. Bijv. donkerblauw, grijs of cognac. Het liefst niet die standaard plastic kuipstoelen ook al zitten die wel heerlijk en ik wil ook niet 200 euro per stoel betalen. Ik vind echt alles lelijk…

*oh en het moeilijkst: mijn vriend kan niet tegen flueel.

Wij hebben ook zo’n lange muur en hadden een verticaal vlak gemaakt. Hier hangt normaal nog een canvas op, maar nu aan het verbouwen enz. Waarschijnlijk gaat deze streep ook weg en komt er iets nieuws. Dit was namelijk precies net zo breed als de eettafel die ertegen stond, maar krijgen nu bijna alles nieuw

1 like

Oh goed om te horen! Zag online ook best wat negatieve reacties dus ging een beetje twijfelen. Ga er sowieso ook heen idd, om te proefliggen/zitten enzo. En even goed naar de kleuren kijken. Hij lijkt me zooo confortabel :heart_eyes:

Heeft hier iemand de tip voor het perfecte beddengoed?
Er komt al een dekbedovertrek van crisp sheet alleen de levertijd is zo lang…

Eisen:
Spierwit
220x240
Geen zweterig/glad stofje

Ik ga hier even heel schaamteloos onze nieuwe badkamer posten. We zijn er zó blij mee. :heart_eyes:

-weg-

86 likes

Zit hier iets voor je bij?

Ik ben wel tevreden over hun service.

edit: plaatje van de link is er kleurrijk, maar link gaat naar witte dekbedden, haha.

1 like

Dat was het eerst wel qua look alleen wij wilden het heel graag wit hebben omdat onze badkamer anders best wel donker zou worden. Nu zit er schrobvaste verf op. :blush:

Ja het is echt zo’n bank waar je in weg kan kruipen en dat was ook wat ik zocht in een bank. De service was bij mij ook netjes hoor. De rits van een van de zitkussens was kapot en dat kwamen ze vrij snel maken. Je moet wel je rugkussens elke week even opschudden trouwens. Anders krijg je wel plooitjes waar je zit maar als je ze braaf opschud dan voorkom je dat grotendeels.

1 like

Omdat de badkamer 243 cm was kwamen ze net niet mooi uit met 4 60x60 tegels. We zouden dan een strook krijgen van 3 cm. Dit wilden we niet dus er moest een dikkere laag stuc op alleen dat zou niet zo makkelijk zijn met normale stuc dus ze hebben er Ardex opgedaan, de look die dit gaf leek op betonlook. Anders hadden we normale stuc gedaan, scheelt een hoop geld. :stuck_out_tongue_winking_eye: Op de foto’s hieronder zie je een klein beetje hoe het er voor het sauzen uit zag.

We hebben alles laten doen (behalve het sauzen). We zijn zelf niet zo handig.

1 like

Ah klinkt super! Helemaal zin in, hopen dat ie in de winkel net zo mooi is. En goeie tip van de kussens! Heb jij ook die vlekkenservice erbij genomen? Vind dat nog best wel prijzig (260 euro).

Mooi! Welke tegels zijn dit en hoe hoog is jullie muurtje bij de douchehoek?

Ja ik heb die er wel bijgenomen. Inderdaad een hoop geld maar de 10-jarige garantie vond ik wel fijn. Zeker omdat het ook geldt als je zelf tomatensaus over je bank gooit ofzo haha. Mijn bank is dus ook geïmpregneerd met dat spul en er pakken geen vlekken op. Dat impregneren doen ze misschien sowieso wel hoor, dat weet ik niet. Maar ik wilde het zekere voor het onzekere nemen en veel geld was het toch al :joy:.

Wauw, wat mooi zeg! :heart_eyes:

2 likes

Ja dat is waar, ik overweeg het er om die reden (toch al geld aan het uitgeven) ook maar gewoon bij te doen. En dat geïmpregneerde klinkt echt top!

1 like

Het helpt trouwens als je goed bent in onderhandelen, dan kun je het er soms bij krijgen. Ik was dat helaas niet :joy:.

Ik vind dit ook zo ontzettend lastig! Mijn vriend heeft als enige eis dat hij armleuningen wil, maar de enige stoelen die ik mooi vind, hebben geen armleuning :joy:

Naar wat voor soort model ben je op zoek? Wel een soort kuipstoel, maar dan van stof? Wil je armleuningen, wat voor soort poten? Als je daar al beetje in kan schiften maakt het misschien wat makkelijker.

Zoiets bijvoorbeeld? https://www.wehkamp.nl/kave-home-eetkamerstoel-kona-set-van-2-16242693/

Oh echt :scream: ben daar zelf ook heel slecht in, maar is m’n vaders specialiteit/hobby haha. Misschien moet ik hem meenemen. Goed om te weten dat het iig een optie is, had daar zelf nooit aan gedacht.

Ja zoiets als dit is echt top. We moeten er alleen 6 of 8 dus 200 euro is wel een beetje aan de dure kant voor ons. Maar wehkamp is wel een goeie!

Het is een set van 2 he! Ik vind het nog steeds veel geld hoor haha, maar heb ook nog niet veel kunnen vinden voor minder dan €100,- per stoel helaas.

1 like

@TanteBetje @Willem bedankt voor de tips. :grimacing: Ik ga eens op zoek.

2 likes