Beboparket is wel een echte aanrader. Goedkoop en heel veel keus.
Die van ons was goedkoper dan de goedkoopste van de Ikea en kwaliteit is helemaal prima.
Ja dat kan, je moet even de highlight checken op de insta van Thuis bij Door. Zij heeft recent een video gemaakt over hoe zij dat doet.
Sidenote: vrienden van mij zijn net verhuisd en hebben hun huis net geschilderd met de echte farrow & ball verf en naast dat het kwalitatief heel goede verf is (niet vlekkerig bij de eerste laag) en het ook lekkerder schildert, is de kleur ook echt wel andere kwaliteit: heel gepigmenteerd en hij verandert echt bij verschillende soorten licht. Wat haar betreft was het het prijsverschil echt waard iig.
Ik heb ook een speciale kleur (niet f&b, maar little green) laten mengen bij verf.nl en dan in de verf flexa pure krijtverf. Dat is een supergoede verf die in 2 lagen heel goed dekte. Ik vind het een echte aanrader en is goedkoper dan originele f&b verf.
Wauw dank voor alle tips!! We zijn naar de Gamma gereden en hebben daar even een klein potje laten mengen. Gek dat dat bij Praxis onmogelijk leek, maag Gamma dus wel!
Ennn ik ga toch maar even klein potje van Harrow and Ball bestellen, was al bang dat het kwalitatief beter is. Maar helaas past het momenteel niet zo heel goed in het budget, dus even afhankelijk van hoe groot het verschil is ga ik op andere gebieden concessies maken.
Wij hebben toevallig ook net verf laten mengen van Farrow&Ball in Brillux (donkere kleur) en Flexa pure white (twee lichte kleuren). Omdat ik had begrepen van de schilder en van vrienden dat F&B heel mooi kleurpigment heeft, maar heel vervelend verft en slecht dekt (zelf geen ervaring mee dus weet niet of dit echt zo is). Wij zijn heel tevreden over de mengverf! Vooral de Flexa pure white is echt een aanrader als basis voor lichte muurverf.
Edit: ik had ook de originele F&B testpotjes besteld en ik kon de kleuren niet onderscheiden van de mengverf kleuren.
Bij een verfwinkel (geen bouwmarkt) heb ik een kleur van farrow & ball laten mengen in een goede kwaliteit verf en dat dekte heel goed. Had de waaier bij me en de kleurcode doorgegeven. Kleur was niet te onderscheiden van de echte kleur!
Iemand ervaring met vloerverwarming en welke vloer er op kan?
Lees wisselende dingen op internet. Wil heel graag massief houten vloer in de woonkamer, maar daar is vloerverwarming als enige verwarming. Op internet lees ik dat massief houten vloer niet kan of afgeraden wordt, maar lees ook berichten dat het achterhaald is omdat de installaties tegenwoordig beter zijn.
Het is een nieuwbouwwoning dus nieuwe vloerverwarming.
Wij hebben ook een houten vloer op de begane grond en 1e verdieping.
Beneden is de vloer verlijmd en boven op een ondervloer die geschikt is voor vloerverwarming.
Het enige verschil wat ik heb gemerkt tov pvc of gietvloer is dat je warmte niet per se direct onder je voeten voelt als je snapt wat ik bedoel haha. Bij een gietvloer of pvc voel je de warmte echt door de vloer heen. Hout heeft een isolerende werking dus het duurt langer voor je het dan zo voelt zeg maar. Wij hebben het de hele winter niet koud gehad en het voelde heerlijk warm aan.
Verder belangrijk dat je een goed opstookprotocol volgt anders kan je vloer krimpen natuurlijk.
Nu begin ik te twijfelen.
Ik wil heel graag Rangwali kopen, voor onze eetkamer.
Moet sowieso eerst witten, want de muur is nu groen.
Had me er al bij neergelegd om 90 euro voor een pot verf te kopen, maar als k een beter resultaat krijg met een ander merk verf…
He hoezo zou je eerst moeten witten?
ik had een testerpotje gekocht en op de groene muur getest. ook met meerdere lagen was de kleur niet zo mooi als op een test stuk mte een witte ondergrond
hij was niet zo helder
ohja snap het, wat een kut klus
Ik heb juist uitstekende ervaringen met F&B. Het is juist hele mooie verf, goed mee te verven. Wel moet je wat meer goed uitrollen, het is iets dikker en zo kun je de pigmenten goed verdelen, maar dat is met alle kalkverf zo. Niet twijfelen, prachtige kleur, doen!
Veel ervaring met verf en merken, en ik kan naar aanleiding van die ervaring echt stellen dat duurdere verf met reden duurder is. dat is niet alleen maar branding. Er zit gewoon letterlijk meer pigment in. In mijn adviezen geef ik vaak de info erbij dat je de kleur inderdaad bij een bouwmarkt ook kunt laten mengen, maar dat het niet dezelfde kwaliteit zal zijn. En dan is het aan ieder persoonlijk of je dat prijsverschil wilt bijleggen voor de betere kwaliteit. En verf moet áltijd twee lagen om dat pigment goed tot uiting te laten komen.
Rangwali is zo zo mooi, ik zeg doen
Ik snap wat je bedoelt!
Mijn twijfel zit inderdaad of de vloer krom gaat trekken en of het wel warm genoeg wordt in de wintermaanden. Op de benedenverdieping is vloerverwarming de enige warmtebron, op de bovenverdieping staan wel radiatoren.
Ik heb de verf vanmiddag gekocht !
Ik vind het meer dan genoeg en het gaat niet trekken zolang je ervoor zocht, dat wanneer die gelegd wordt, de vloer niet te vochtig is en je het opstookprotocol volgt!
Ik zou het doen als ik jou was! Vind het zoveel meer sfeer dan een pvc vloer!
Ja ik vind een houten vloer ook echt prachtig! Las dat lamelparket ook goed kan op vloerverwarming.
Heb zondag via marktplaats een massief eiken vloer gehaald en twijfelde dus om die in de woonkamer of op de eerste verdieping te gaan leggen. Het is echt een mooie vloer
Ik heb 2x een vloer gekocht en allebei de keren bij bebo. Ze hebben ook een outlet fabriek en daar komt mijn laminaat vandaan. En vaak (altijd?) kan je ook nog extra korting krijgen als je ernaar vraagt
Wij hebben ook keramiek (effen zwart) en daar zijn we nog steeds zo blij mee! Het is wel een rib uit je lijf, maar je kunt er zo ongeveer een atoombom op ontmantelen en je veegt het zo weg.
Familie van ons heeft net een gezoet composiet blad en moet nu onder alles op het aanrecht houten plankjes of onderzetters zetten, anders krijgen ze vocht- en hittekringen, dan is de lol van je nieuwe blad er snel af denk ik.