Interieurtopic #2 (Deel 1)

Voor wie dit nog weet, ik heb het gedaan! En alle muren gestuukt want was dat lelijke spachtelputz zat.
foto weg
Heel blij mee!

Nu moet ik onze eettafelbank bank nog terug zetten

46 likes

Was het veel werk, dat stuccen? Want ik word gewoon echt opgefokt van mijn witte muren maar als ik dan de nachtmerrie herinner van het schilderen van de geverfde muren word ik een beetje ontmoedigd zeg maar…

Jawel, we hadden spachtelputz en hebben het ā€œgestuuktā€ met fix en finish, twee lagen. In totaal zijn we 12 uur bezig geweest. Stuur even een privĆ© berichtje voor fotos en ervaring!

6 likes

Owja en dan voorstrijk en dan twee lagen kleur! Gewoon wel heel het weekend mee bezig geweest dus.
Vrijdag twee lagen gestuukt (8.30 begonnen, 21.15 klaar), zaterdag voorstrijken met primer, moest 4 uur drogen, eerste laag groen erop gezet, gaan eten, tweede laag groen erop gezet. Zondag nog meer randjes gedaan (hadden we niet goed gedaan en dat zag je toch wel) en zoals dat blok tegenover de bank wit gemaakt etc

Ik zal een foto plaatsen als ik de bank heb geverfd!!
We moeten nog kijken of we hem houden want hij zit totaal niet lekker haha, dus we moeten iets van de poten afzagen in de hoop dat het dan beter zit als je je voeten beter op de grond kan zetten. Als we hem dan nog niet lekker vinden zitten doen we hem waarschijnlijk weg ipv weer dure verf te kopen en hem te houden omdat het zo leuk staat.

1 like

Mooi geworden zeg en vind dat behang ook echt prachtig!

1 like

De zitting is vooral erg ondiep… kussens maken dat helaas niet beter. Misschien als het wat lager is wel maarja ik denk ook aan de toekomst en kinderen en die zullen daar minder last van hebben! En het is ook voor feestjes en spelletjesavonden, meer als extra zitplek dan dat we er zelf dagelijks zitten dus ja! Nog even kijken

Gewoon lekker gaan schilderen! Ik vind dat wel altijd heel erg dankbaar werk, in de zin van; je ziet wat je aan het doen bent en je hebt direct resultaat. Wij hebben met de verhuizing twee maanden terug ons hele huis geschilderd, inclusief plafonds. Het is hier helaas ook spachtelputz, dus je bent wat meer aan het smeren, maar ook dat wordt uiteindelijk mooi.

Eentje van Woood met 6 haken. Zit precies in een nisje.

1 like

Ja! Je schroeft ā€˜m in elke hoek vast dus is lekker stevig.

Samenvatting

2 likes

Heeft iemand de Ivar van Ikea? En ook geschilderd in houtlak? Ik ben benieuwd hoe veel lagen ik nodig ben om een dekkende laag te krijgen…

En heeft de kleur Ammonite op de muur? Wie heeft er een foto van op zijn muur? Ik wil onze lange wand een nieuwe kleur geven en nijg naar deze kleur.

Wil je een neutrale kleur erbij? Dan zou ik voor een warme grijs gaan, zoals bijvoorbeeld Cornforth White/Purbeck Stone van Farrow & Ball, afhankelijk hoe licht/donker je wil.

2 likes

Een neutrale kleur lijkt me wel fijn. Er komt trouwens nog een grote witte paxkast in de slaapkamer. Ik wil het graag een leuk intiem, maar ook rustig sfeertje brengen. Alleen vind ik kleuren zoeken en bij elkaar combineren altijd zo lastig.

Hoeveel verschil maakte dit met Nederland ongeveer? Wij zijn aan het oriƫnteren namelijk. En dat is denk ik exclusief installatie he?

1 like

Ik vond uiteindelijk het enige verschil dat ze je in Duitsland direct uit het boekje oplezen wat iets gaat kosten, en dat je in Nederland overgeleverd bent aan hoe de pet van de keukenverkoper staat en hoe dik zij denken dat je portemonnee is.

Apparatuur was bij ons in Duitsland bijna allemaal duurder (en dan niet 3 tientjes, ruim €3-400 per apparaat), het blad hebben we voor dezelfde prijs gekocht bij 123werkbladen. Wij hebben de hele keuken zelf bij elkaar gepuzzeld, je betaalt natuurlijk bij een keukenboer ook wat extra voor de service van het uittekenen en de installatie, dat moet ergens in terugkomen.

2 likes

ik zou gaan voor een mooie beige zandtint denk ik, die ook terugkomt in de gordijnen denk ik.
alles oppassen voor de strandhuistvibe

1 like

Ik heb Ammonite! Help me even onthouden dat ik morgen een foto in daglicht maak. Ik vind hem zo mooi :heart_eyes:

Ik wil een deur hier vervangen (tussen de woonkamer en de hal), zit nu een klassieke deur in met twee verticale raampjes en wil graag een modernere deur met meer glas.

Iemand tips waar op te letten (behalve de maten en de draaikant, haha) en waar te kopen? Wat kan er fout gaan?

Heeft hier iemand een boxspring van Ikea? Ik heb geen idee welke voor mij het beste zou zijn. Ik heb redelijk vaak last van mijn heupen en rug, maar zowel bij een te hard als een te zacht matras… ik heb randje overgewicht en ik ben lang.
Ik wil een goede keuze maken, maar mijn budget is zeer zeker niet onbeperkt :grimacing:

Je hebt twee soorten binnendeuren, een stompe deur en een opdek deur. Je moet dus ook even kijken welke je precies moet hebben: https://www.decodeur.nl/opdek-of-stomp

1 like