Interieurtopic #2 (Deel 1)

We waren vanochtend bij de Karwei voor andere verf en hebben toen meteen ook een tester laten maken van Farrow and Ball picture gallery red in een Karwei verf. Zonet even getest en dit wordt hem denken we :smile: Nog even wachten totdat het droog is.

Oooh heel mooi :heart_eyes:

1 like

Veel plezier met het inrichten!! Foto’s worden zeker gewaardeerd :grin:

Mooie bank ook! Waar is hij van?

Heeft iemand leuke ideeen of inspiratie voor de tegels/trappen in de portiek van ons jaren 30 huis? Er liggen nu lelijke (niet originele) tegels en deze willen we dus vervangen. Maar we weten niet zo goed wat we willen. Terrazzo vinden we heel mooi maar echt te duur.

Het portiek is zo’n 1 a 2 vierkante meter met in het midden nog een rooster. De voordeur heeft een antraciete kleur. Er is verder geen voortuin, dus vanuit de portiek loop je 2 tredes naar beneden en dan sta je op de stoep.

Inspiratie is zeer welkom

Wat mooi! Waar heb je de gele stoel in de woonkamer gekocht?

Heeft er iemand tips voor het verven van plinten? Ze zitten er al vast op maar durf de muur niet af te plakken i.v.m. dat het verf op de muur dan misschien los laat. En als ik de vloer afplak loopt het de voegen in van de vloer😫

Van A-Meubel!

1 like

Plinten eraf halen?

als het goed is laat de verf op de muur niet los… kun je een klein stukje proberen achter de bank ofzo? ik deed onder de plinten gewoon kranten duwen (zal niet kunnen als het gekit is, maar onze zaten op de muur gespijkerd) en dan rats rats schilderen in dezelfde kleur als de muur dus dan kun je niet knoeien eigenlijk

1 like

Dat is geen optie helaas, vriendlief heeft ze vastgekit en bovenin ook gekit. Vandaar dat we ze willen verven, anders blijft al het stof op dat kitrandje liggen…

Is er iemand die het leuk vindt om via PB mee te kijken naar hoe ik mijn keuken kan upgraden met een budget? Ik ben zelf kleurenblind en zou enorm geholpen zijn met een paar meekijkende ‘vreemde’ ogen!

Ah bedankt voor jullie advies, ook @Willem en @Flamoes!

Ik heb 'm nu maar gedwongen om ook een pinterest pagina aan te maken en dingen wat te gaan combineren… Zonde inderdaad om iets te gaan kopen wat we beide matig vinden.

Zodra het resultaat er is plaats ik hier wel een paar foto’s :grin:

3 likes

Oeh, goeie, bedankt. Ik staarde me blind op oudroze enzo, maar donkerblauw of -groen lijkt me heel mooi!

@Yucca heel mooi! Zou je willen aangeven hoeveel de badkamer en keuken ongeveer heeft gekost?

Mooi zeg!!

1 like

Ik ben dit weekend goed geslaagd bij Loods 5 :tada:
Nieuwe kussentjes voor op de bank & een dienblad voor op tafel.

19 likes

Ik liet red earth mengen bij karwei en kreeg de donkerbruinrode kleur rechtsonder :face_with_raised_eyebrow:

(En ja ik heb al 600 testers gekocht zoals je ziet oo de foto omdat ik er niet uitkom welke kleur we moeten doen :weary: )

afbeelding

Dat is een mengkleur van karwei zelf! Vind die op de wand net wat te oud roze achtig ofzo

Ik vind de bovenste kleur links tot nu toe t mooist maar vind t niet zo mooi bij de gele kast die je hier ook ziet en was zoooooveel werk om die kast te schilderen geen zin om die weer anders te doen

Heb je de kleurcode van die van de Karwei voor mij?

Yes, KG KH S-180

Links zijn van gamma voor als iemand het ooit weten wil, van boven naar beneden:
Couscous, amandel, kapok en daaronder ‘roomwit’ van histor. :crazy_face:

2 likes