Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik zocht dit ook en kon het niet vinden voor een fatsoenlijke prijs. Dus nu ga ik het samen met m’n vader maken.

Je kunt nog zoeken op keuken trolley misschien, maar dat zijn inderdaad vaak niet de goede afmetingen.

Welke eettafelstoelen zouden hier mooi bij staan?

Dit lijkt heel erg op de tafel die wij hebben gekozen, maar die is van in.house en heet canarias. We hebben stoelen van in.house jela gekocht. prijzig, maar we vond ze erg mooi. Ik weet dat er ook mensen zijn die het te druk vinden wat betreft de stoelpoten in combinatie met de spinnenpoot van de tafel, maar ik vond het zo chill dat ik kan draaien. Als er vriendinnen langskomen zit ik ook het liefst heel lang aan tafel.

Haha, is nu wel een erg lang verhaal geworden.

1 like

Maar wel korfbalhoofdstad van Nederland, wat zeg ik, Europa

2 likes

Haha ja meest ongeïnspireerde namen ever

1 like

Wij gaan binnenkort onze badkamer laten verbouwen. Heeft iemand nog speciale tips of dingen waar we op moeten letten?

1 like

Daar hebben we helaas geen plaats voor, de indeling staat vrij vast denk ik. Weinig opties ivm een flink raam en een deur!

Stem je muur en vloertegels op elkaar af qua formaat, en laat de tegelzetters ze ‘in lijn’ leggen, zodat je niet dit soort lelijke niet strokende voegen krijgt:

6 likes

Als je een mat toilet bijvoorbeeld neemt, neem dan ook een matte wastafel etc!

2 likes

En als toevoeging hierop: zorg dat je badkamer een goede maat heeft. Onze tegels waren 60x60 en de muur was 2,43. Dat zou betekenen dat er een strook van 3 cm moest komen. Dat vonden we verschrikkelijk dus we hebben er uiteindelijk nog 3 cm stuc op laten zetten zodat we niet die strook zouden hebben. Duur grapje, maar het zijn wel de details die af maken.

1 like

Als je geen duur grapje wilt is het ook gebruikelijk om de pastegel zodanig te breken dat de tegels aan de zijkanten (ongeveer) even groot zijn. Het is lastig om tegels op precies de juiste maat te vinden.

4 likes

Oh ik had eigenlijk wel kleinere tegels in gedachten op de wand. Op één muur een visgraatmotief en de rest neutraal. Ik ga erop letten dat die neutrale tegels goed passen bij de vloertegels, bedankt.

Ik ben heel blij met mijn nisje in de wand voor de shampoo e.d. Had er nog wel eentje extra gewild. En neem iig een dubbel stopcontact ipv enkel. Of werk deze weg in een kast zodat je hier je elektrische tandenborstel(s) op kunt laden. Verder zou ik kiezen voor grote tegels, hoe minder voegen, hoe makkelijker schoon te houden (ik ben er alsnog een ramp in, maar liever 4 voegen schoonmaken dan dertig). Ik zou ook graag een bidet willen (je hebt wc’s waarbij dit is ingebouwd) en indien er ruimte is een urinoir voor de man. Oja ik zou ook dubbele ipv een enkele kraan /wasbak aanbevelen.

1 like

Vtwonen heeft nu een speciale badkamer editie. Niet per de heel boeiend, maar wel leuk voor inspiratie en tips.

Een stopcontact!
Wij hebben een huis zonder stopcontact in de badkamer en ik vind het ergerlijk. Hoe doen mensen dat met hun electrische tandenborstel, föhn, tondeuse, etc.

Even een polletje want ik ben wel benieuwd.

Stel je woont in een klein appartement en je droomt van een keuken in U-vorm met een barretje voor 2 of 3 stoelen, maar als je die laat plaatsen lever je wel de eettafel in maar daar zit je toch nooit… Ja of nee?

Ik vind ja, want: moderne keuken voor de werkende single in een appartement midden in de stad, je bent weinig thuis en doet niet aan etentjes in de kleine ruimte. Dan ga je lekker de deur uit etc.

(plattegrond is even snel gemaakt en berust niet 100% op de werkelijke afmetingen)

• Ja doen!
  • Nee, waarom?

0 stemmers

Ik gebruik de eettafel ook nu als werkplek, om spelletjes te doen, etc. Dus ik zou ‘m niet in willen ruilen voor een barretje.

3 likes

Logisch! Maar beide gaan in mijn geval ook niet op. En als er fijne stoelen aan staan en het bargedeelte is groot genoeg dan lijkt het me net zo comfortabel zitten als een eettafel.

1 like

Ja denk ik ook… 180 graden draaien en hem als het ware middenin de kamer zetten? Of 90 graden… Al zit ik wel graag tegen die lange muur aan en waardeer ik de open ruimte als ik een work-out wil doen.

1 like

Oh zo! Ja dat is wel een idee! Thanks :blush: