Ik zou het doen! Als de ruimte toch al niet zo ruim is en je wilt toch geen etentjes met een groepje rond de rafel, dan bespaar je met een barretje hartstikke veel ruimte. En het is idd mooi
En als er toch mensen komen eten kun je altijd nog buffet-style op de bank en krukjes met een bord op schoot.
Ja precies! Zo zie ik het ook voor me! Ik heb niet vaak een groep mensen langs maar als er een groep is dan eten we sowieso al op de bank en idd vanuit een buffet of bestellen. De eettafel nu heeft ook vaker als plek gediend waar eten/drinken uitgestald staat.
Dankjewel! Dit overtuigt me ook weer meer om het te doen.
Voor die keren kan je ook altijd nog een klaptafeltje opzetten als je meer ruimte nodig hebt om eten uit te stallen, maar dat kan ook op de bar natuurlijk leuk!
Ik zou het ook doen, wellicht kan je zelfs kijken of er een klapoplossing bestaat die je aan de kop van het eilandje kan plaatsen zodat je eventueel toch een tafeltje hebt voor als het nodig is.
Als ik je een tip mag geven, doe niet de korte zijde van de U-vorm. Dat levert 2 hoekkasten op en dat zijn altijd rothoekjes die je niet optimaal kunt benutten. Door de korte zijde weg te laten en twee lange lange zijdes te laten, heb je misschien 1 kastje minder, maar dat compenseer je met 2 beter in te delen kastjes en je bespaart geld, want hoeken in aanrechtblad zijn duur en vaak lelijk. (Want naden)
Voor dat barretje, vraag je af of je niet gewoon een uitstekend gedeelte van je aanrecht wilt hebben, waar je gewone stoelen aan kunt zetten, ipv een hoge versie, waar je barkrukken aan zet. Die zitten over het algemeen minder lekker en zijn ook niet zo mooi en handig in de ruimte.
En verder, doen! Niet te veel nadenken over of het verstandig is of niet, jij gaat er van genieten.
Dankjewel! Heb ik veel aan! Je hebt gelijk, geen hoekkasten doen maar twee lange zijdes tegenover elkaar. Past denk ik ook beter met de huidige constructie die er al zit, dan hoeft daar ook minder aan veranderd te worden.
Klopt, in mijn hoofd was het bargedeelte ook op gelijke hoogte met het aanrechtblad, dus echt als een eiland maar dan tegen de muur aan. Stoelen moeten denk ik wel iets hoger zijn omdat het aanrecht hoger is dan de eettafel, maar dat moet denk ik geen probleem zijn om te vinden. Het is niet dat dit nooit eerder bedacht is haha
Ik zou het zelf niet doen, want ik werk ook soms vanuit huis en wil toch wel met iets meer mensen kunnen zitten. Ik ben het wel eens met de suggestie om de zithoek wat anders in te richten en de keuken te splitsen in 2 lange blokken, dat voelt denk ik veel ruimer aan.
Ik ben heel erg fan van alle muren 1 kleur. Ik heb hier alles olijfgroen nu al ruim anderhalf jaar, nog steeds blij mee.
Naast die mogelijkheid (alles in 1 kleur) zou je natuurlijk ook een kleur kunnen doen die net iets lichter of donkerder is / bij dezelfde familie hoort.
Wij hebben straks een huis met aparte woon- en eetkamer, met daartussen schuifdeuren die waarschijnlijk vaak open zullen staan. Voor de eetkamer neigen we naar denim drift, voor de woonkamer grijs.
Ik vind het lastig kleuren te kiezen omdat de kamers zo verbonden zijn - in de ene kamer zie je immers ook de kleur van de andere en ik wil het wel graag als 1 geheel benaderen. Hebben mensen hier tips voor? Ik vind het gebruik van kleur sowieso spannend merk ik (huidige huis is vooral wit met 1 accent muur in de woonkamer)
Oeh ja! Ik zou dat met de middelste slaapkamer doen eigenlijk, zodat de woonkamer - eetkamer - open keuken in een ruimte is. Wel jammer dat die slaapkamer niet de kleinste is, maargoed.
Wooow wat groot
Haha ja dat is wel zo, maar dat zou ik dan negeren omdat de deur daarnaartoe toch vanuit de hal is dus in de woonkamer merk je daar als het goed is niet zoveel van.
Maarja jammer dat slopen niet kan @pastelzwart maargoed, zo ook een heel mooi groot appartement ziet het eruit!
Jaa dat is precies wat ik bedoel idd! Jammer. Misschien kun je het eens aan je verhuurder voorleggen hahah
En waarom zou je geen tafel in de rechterslaapkamer zetten dan je kan er eventueel eten als je vrienden over de vloer hebt, je kan er puzzelen en de puzzel op tafel laten liggen en de deur dichtdoen als je het even zat bent, je kan er vanalles doen
Hebben jullie een idee voor neutrale, subtiele plafondlampen die geen schotels of van die platte ronde spotjes zijn? We hebben in de kamer al 1 hanglamp uitgezocht voor boven de tafel maar er zijn nog 2 lichtpunten in het plafond op andere plekken.
De hanglamp is trouwens van beton.
Iemand toevallig tips voor mooie houten (en betaalbare) ovalen eettafels met plek voor 6 stoelen?
Vind er wel wat, maar het aanbod is lang niet zo groot als gewoon rechthoekige eettafels natuurlijk.
De mooiste die ik vind zijn ook wel een eurootje of 1800 en ik hoopte voor max 500 eu wel klaar te zijn
Ik ben ook op zoek naar een betaalbare ovalen, niet te ovaal, eettafel. En ik begon iets samen te stellen bij Studio Henk en bij de prijs haakte ik af.
Ik wacht wel tot het hopelijl populairder wordt en ik eentje bij Ikea kan kopen.
Dankzij jullie tips ga ik mijn roze bank met donkergroen combineren. Niet met verf maar wel met behang, ben zo benieuwd hoe het wordt! https://www.gamma.nl/assortiment/vliesbehang-indra-groen-roze-106742/p/B117123
Wij hebben deze: https://www.profijtmeubel.nl/eettafel-galena-10281643.html#gref en zijn er heel blij mee!
Ik heb zo’n spijt dat we niet gewit hebben voordat we erin gingen. De muren zijn echt wel van het witte af en dat soort me soms zo. Ook zijn er wat vlekken/vegen op de muur gekomen door het boren.
Maar ik heb nog nooit geverfd en in mijn hoofd is het zo veel moeite. Alles afplakken, gordijnen er weer af etc.
Zo’n struggle. Ik heb straks wel een week vakantie. Mijn vriend vindt de muren ook gewoon wit trouwens maar dat is totaal niet zo