Interieurtopic #2 (Deel 1)

Als je geen duur grapje wilt is het ook gebruikelijk om de pastegel zodanig te breken dat de tegels aan de zijkanten (ongeveer) even groot zijn. Het is lastig om tegels op precies de juiste maat te vinden.

4 likes

Oh ik had eigenlijk wel kleinere tegels in gedachten op de wand. Op één muur een visgraatmotief en de rest neutraal. Ik ga erop letten dat die neutrale tegels goed passen bij de vloertegels, bedankt.

Ik ben heel blij met mijn nisje in de wand voor de shampoo e.d. Had er nog wel eentje extra gewild. En neem iig een dubbel stopcontact ipv enkel. Of werk deze weg in een kast zodat je hier je elektrische tandenborstel(s) op kunt laden. Verder zou ik kiezen voor grote tegels, hoe minder voegen, hoe makkelijker schoon te houden (ik ben er alsnog een ramp in, maar liever 4 voegen schoonmaken dan dertig). Ik zou ook graag een bidet willen (je hebt wc’s waarbij dit is ingebouwd) en indien er ruimte is een urinoir voor de man. Oja ik zou ook dubbele ipv een enkele kraan /wasbak aanbevelen.

1 like

Vtwonen heeft nu een speciale badkamer editie. Niet per de heel boeiend, maar wel leuk voor inspiratie en tips.

Een stopcontact!
Wij hebben een huis zonder stopcontact in de badkamer en ik vind het ergerlijk. Hoe doen mensen dat met hun electrische tandenborstel, föhn, tondeuse, etc.

Even een polletje want ik ben wel benieuwd.

Stel je woont in een klein appartement en je droomt van een keuken in U-vorm met een barretje voor 2 of 3 stoelen, maar als je die laat plaatsen lever je wel de eettafel in maar daar zit je toch nooit… Ja of nee?

Ik vind ja, want: moderne keuken voor de werkende single in een appartement midden in de stad, je bent weinig thuis en doet niet aan etentjes in de kleine ruimte. Dan ga je lekker de deur uit etc.

(plattegrond is even snel gemaakt en berust niet 100% op de werkelijke afmetingen)

• Ja doen!
  • Nee, waarom?

0 stemmers

Ik gebruik de eettafel ook nu als werkplek, om spelletjes te doen, etc. Dus ik zou ‘m niet in willen ruilen voor een barretje.

3 likes

Logisch! Maar beide gaan in mijn geval ook niet op. En als er fijne stoelen aan staan en het bargedeelte is groot genoeg dan lijkt het me net zo comfortabel zitten als een eettafel.

1 like

Ja denk ik ook… 180 graden draaien en hem als het ware middenin de kamer zetten? Of 90 graden… Al zit ik wel graag tegen die lange muur aan en waardeer ik de open ruimte als ik een work-out wil doen.

1 like

Oh zo! Ja dat is wel een idee! Thanks :blush:

Ik zou het doen! Als de ruimte toch al niet zo ruim is en je wilt toch geen etentjes met een groepje rond de rafel, dan bespaar je met een barretje hartstikke veel ruimte. En het is idd mooi :slight_smile:
En als er toch mensen komen eten kun je altijd nog buffet-style op de bank en krukjes met een bord op schoot.

Ja precies! Zo zie ik het ook voor me! Ik heb niet vaak een groep mensen langs maar als er een groep is dan eten we sowieso al op de bank en idd vanuit een buffet of bestellen. De eettafel nu heeft ook vaker als plek gediend waar eten/drinken uitgestald staat.

Dankjewel! Dit overtuigt me ook weer meer om het te doen. :smile:

3 likes

Voor die keren kan je ook altijd nog een klaptafeltje opzetten als je meer ruimte nodig hebt om eten uit te stallen, maar dat kan ook op de bar natuurlijk :slight_smile: leuk!

1 like

Ik zou het ook doen, wellicht kan je zelfs kijken of er een klapoplossing bestaat die je aan de kop van het eilandje kan plaatsen zodat je eventueel toch een tafeltje hebt voor als het nodig is.

2 likes

Als ik je een tip mag geven, doe niet de korte zijde van de U-vorm. Dat levert 2 hoekkasten op en dat zijn altijd rothoekjes die je niet optimaal kunt benutten. Door de korte zijde weg te laten en twee lange lange zijdes te laten, heb je misschien 1 kastje minder, maar dat compenseer je met 2 beter in te delen kastjes en je bespaart geld, want hoeken in aanrechtblad zijn duur en vaak lelijk. (Want naden)

Voor dat barretje, vraag je af of je niet gewoon een uitstekend gedeelte van je aanrecht wilt hebben, waar je gewone stoelen aan kunt zetten, ipv een hoge versie, waar je barkrukken aan zet. Die zitten over het algemeen minder lekker en zijn ook niet zo mooi en handig in de ruimte.
En verder, doen! Niet te veel nadenken over of het verstandig is of niet, jij gaat er van genieten.

2 likes

Dankjewel! Heb ik veel aan! :grin: Je hebt gelijk, geen hoekkasten doen maar twee lange zijdes tegenover elkaar. Past denk ik ook beter met de huidige constructie die er al zit, dan hoeft daar ook minder aan veranderd te worden.

Klopt, in mijn hoofd was het bargedeelte ook op gelijke hoogte met het aanrechtblad, dus echt als een eiland maar dan tegen de muur aan. Stoelen moeten denk ik wel iets hoger zijn omdat het aanrecht hoger is dan de eettafel, maar dat moet denk ik geen probleem zijn om te vinden. Het is niet dat dit nooit eerder bedacht is haha :stuck_out_tongue:

1 like

Ik zou het zelf niet doen, want ik werk ook soms vanuit huis en wil toch wel met iets meer mensen kunnen zitten. Ik ben het wel eens met de suggestie om de zithoek wat anders in te richten en de keuken te splitsen in 2 lange blokken, dat voelt denk ik veel ruimer aan.

1 like

Ik ben heel erg fan van alle muren 1 kleur. Ik heb hier alles olijfgroen nu al ruim anderhalf jaar, nog steeds blij mee.

2 likes

Naast die mogelijkheid (alles in 1 kleur) zou je natuurlijk ook een kleur kunnen doen die net iets lichter of donkerder is / bij dezelfde familie hoort.

1 like

Wij hebben straks een huis met aparte woon- en eetkamer, met daartussen schuifdeuren die waarschijnlijk vaak open zullen staan. Voor de eetkamer neigen we naar denim drift, voor de woonkamer grijs.

Ik vind het lastig kleuren te kiezen omdat de kamers zo verbonden zijn - in de ene kamer zie je immers ook de kleur van de andere en ik wil het wel graag als 1 geheel benaderen. Hebben mensen hier tips voor? Ik vind het gebruik van kleur sowieso spannend merk ik (huidige huis is vooral wit met 1 accent muur in de woonkamer)