Interieurtopic #2 (Deel 1)

Oeh ja! Ik zou dat met de middelste slaapkamer doen eigenlijk, zodat de woonkamer - eetkamer - open keuken in een ruimte is. Wel jammer dat die slaapkamer niet de kleinste is, maargoed.

1 like

Wooow wat groot

Haha ja dat is wel zo, maar dat zou ik dan negeren omdat de deur daarnaartoe toch vanuit de hal is dus in de woonkamer merk je daar als het goed is niet zoveel van.

Maarja jammer dat slopen niet kan @pastelzwart maargoed, zo ook een heel mooi groot appartement ziet het eruit!

1 like

Jaa dat is precies wat ik bedoel idd! Jammer. Misschien kun je het eens aan je verhuurder voorleggen hahah :sweat_smile:

En waarom zou je geen tafel in de rechterslaapkamer zetten dan :blush: je kan er eventueel eten als je vrienden over de vloer hebt, je kan er puzzelen en de puzzel op tafel laten liggen en de deur dichtdoen als je het even zat bent, je kan er vanalles doen :heart_eyes:

2 likes

Hebben jullie een idee voor neutrale, subtiele plafondlampen die geen schotels of van die platte ronde spotjes zijn? We hebben in de kamer al 1 hanglamp uitgezocht voor boven de tafel maar er zijn nog 2 lichtpunten in het plafond op andere plekken.
De hanglamp is trouwens van beton.

Iemand toevallig tips voor mooie houten (en betaalbare) ovalen eettafels met plek voor 6 stoelen?
Vind er wel wat, maar het aanbod is lang niet zo groot als gewoon rechthoekige eettafels natuurlijk.
De mooiste die ik vind zijn ook wel een eurootje of 1800 en ik hoopte voor max 500 eu wel klaar te zijn :sweat_smile:

Ik ben ook op zoek naar een betaalbare ovalen, niet te ovaal, eettafel. En ik begon iets samen te stellen bij Studio Henk en bij de prijs haakte ik af. :sweat_smile:

Ik wacht wel tot het hopelijl populairder wordt en ik eentje bij Ikea kan kopen.

1 like

Dankzij jullie tips ga ik mijn roze bank met donkergroen combineren. Niet met verf maar wel met behang, ben zo benieuwd hoe het wordt! https://www.gamma.nl/assortiment/vliesbehang-indra-groen-roze-106742/p/B117123

7 likes

Wij hebben deze: https://www.profijtmeubel.nl/eettafel-galena-10281643.html#gref en zijn er heel blij mee!

Ik heb zo’n spijt dat we niet gewit hebben voordat we erin gingen. De muren zijn echt wel van het witte af en dat soort me soms zo. Ook zijn er wat vlekken/vegen op de muur gekomen door het boren.

Maar ik heb nog nooit geverfd en in mijn hoofd is het zo veel moeite. Alles afplakken, gordijnen er weer af etc.

Zo’n struggle. Ik heb straks wel een week vakantie. Mijn vriend vindt de muren ook gewoon wit trouwens maar dat is totaal niet zo

Daarom eigenlijk altijd beter om te witten voordat je gordijnen hangen en er ingericht is. Maar snap dat je bij nieuwbouw denkt: ohhh joh is al wit. En dan wordt het groezelig :sob:. Het verven zelf is minder werk dan het afplakken etc, to be honest.

Heb wel alles gewit en toch zitten er al vlekjes op de muren, dat voorkom je toch niet helaas

2 likes

Ja ik dacht eerst ook: ‘oh het is wit’ en toen kwamen de meubels en ging ik me steeds meer storen aan die gelige toon. Nu echt spijt :sweat_smile:

Maar zou alleen de woonkamer/keuken dan willen doen

Ik zou het doen! Is echt niet zo heel veel werk, helemaal als het al redelijk wit is kan je misschien zelfs wel na 1 laag stoppen? Ben je denk 1 dag mee bezig

Ja ik heb dat ook! Pasgeleden ingetrokken en alles geverfd, maar vind het toch te gelig. Zei het gister voor het eerst voorzichtig tegen m’n vriend maar die kreeg bijna een rolberoerte toen ik zei dat ik het eigenlijk in de herfst opnieuw wil doen.

2 likes

Ik heb laatst alles gewit met m’n ouders in hun huis, de hele beneden verdieping inclusief de kozijnen. Het is even doorwerken, maar na drie dagen ben je klaar en kun je er weer jaren tegen aan!

@Neroli @PannenkoekenPlantje
Kijk eens bij Pronto Wonen, ik zag daar in de showroom voor heel aardige prijzen ovalen tafels.

1 like

Een tijd terug vroeg ik om advies voor behang in de wc. Uiteindelijk hebben we het toch gedaan en ik ben zo blij met het eindresultaat!
Er komen nog wat accessoires natuurlijk, maar voor nu vind ik het echt heel leuk.

weg foto ivm privacy

42 likes

Oeh deze heb ik gisteren ook gekocht voor in de eetkamer!
Ik heb juist een donkergroene bank en combineer dat met een oudroze kleur op de muur en dit behang, haha.

Prachtig!

1 like

Ah leuk! Ik heb ook oudroze op 1 muur maar dat staat best ver van m’n bank af. Ben benieuwd hoe het bij jou wordt!