Interieurtopic #2 (Deel 1)

Wauw!! Echt heel erg leuk! :heart_eyes:

1 like

@Shaaar Ik ging even op Kvik keuken zoeken op het forum en stuitte weer op jouw prachtige keuken. Hoe bevalt het werkblad? Volgens mij hadden we dezelfde gekozen!

Dit werkblad

Wij gaan vrijdag de laatste check doen en dan wordt hij in de herfstvakantie geplaatst.

1 like

Bevalt erg goed (het is zwart structuur compactlaminaat)! Hij staat nu een jaartje en dat zie je er niet op (geen krassen of iets). Het oogt als steen, je ziet ook nergens zo randje wat je vaak wel hebt bij laminaat. Ik gebruik vaak wel onderzetters (advies kvik), maar als ik er geen kan vinden doe ik de pan gewoon op het blad en dat geeft geen schade. Enige nadeel: je moet vaak wel echt poetsen door de structuur anders oogt t al snel smoezelig.

Gefeliciteerd met je nieuwe keuken! Je nam de zwarte toch? Een vriendin van mij heeft die staan en vind hem echt prachtig.

Heel erg tof!

1 like

Dille & kamille

Kringloop!

2 likes

CASA?

IKEA heeft nieuwe die leuk zijn vind ik (GLADELIG) heten ze. Of Porto van HEMA.

De opruimhoek van de Blokker

Tof, dit behang heb ik op 3 panelen boven de bank! En verder idd oudroze gordijnen en een groene wand.

1 like

Weet iemand hoe het zit met dakkapellen bij een nieuwbouw woning? Wij hebben dat als meerwerk erbij genomen, maar nu hoorde ik van iemand dat ze alsnog eerst je hele dak gaan maken en dakpannen leggen om vervolgens alles eraf te halen een gat te maken en dan de dakkapel erin te plaatsen.

Dit leek mij zelf eigenlijk onlogisch?

1 like

Ja, zo gebeurd het meestal wel. Tenminste als je prefab bouw hebt. Vaak wordt een dak prefab gemaakt in een fabriek en zo met een hijskraan erop getild. Voor het hele nieuwbouwproject worden dan alle daken tegelijk gemaakt. Het is goedkoper voor hen om hetzelfde dak 10x te maken, en vervolgens op locatie aanpassingen te doen zoals een dakkapel.

Ooh echt, ik dacht juist dat ze gewoon een gat al open zouden laten, juist omdat ze zeiden dat alle afwerkingen netjes gedaan worden omdat ze al alles gaan verleggen wat verlegd moet worden.

Nou misschien veel te dure dakkapel genomen dan…hoorde wel dat mensen het ook doen na de bouw dus zelf en dat het dan iets goedkoper is, maar nu hoorde ik van iemand dat zij een dakkapel laten plaatsen (bestaande woning) van 5 meter breed voor echt 1/3 van de prijs dat wij gaan betalen.

Sommige dingen zijn goedkoper om achteraf te doen en andere dingen kun je direct gelijk doen.

Wij hebben een fors bedrag betaald voor een raam wat tijdens de bouw omgeruild is voor een kleinere, maar wel “beter passend bij de energiezuinige woning” (aldus ons contactpersoon). Achteraf had ik dat dus later gedaan. Buren doen het nu en die zijn er de helft voor kwijt.

Het is dat we het geld niet hadden, anders had ik zeker gekozen voor een dakkapel en zolderindeling. Nu gaan we dat 3 jaar later doen. Ook goed en het is fijn om er voor te sparen en erover te dromen, maar ik kijk nu al op tegen de rotzooi die het met zich meeneemt.

1 like

Ja dat is bij veel dingen wel zo. Wij doen nu inderdaad dakkapel en zolderindeling als meerwerk en weet ook wel dat het een stuk duurder is zo dan achteraf apart. Alleen nu zit het wel in onze financiering en voor ons grote factor was toch wel dat het dan ook gelijk intrek klaar is en niet dat we daarna weer wat moeten laten doen. Alleen als je soms de prijsverschillen hoort dan ga ik toch wel twijfelen hoor.

1 like

Heeft iemand een idee waar je zoiets kunt kopen en anders evt. googletermen voor DIY’s?
Ik kan krijg via google kantoor plantenwanden en dat wil ik juist niet
466f09197e2616398e8316afeef5ab1d

1 like

plant room divider?

Meteen super toffe dingen gevonden zoals dit

10 likes

Ik vind zo’n gele muur in de keuken heel tof staan!

1 like

Haha ja het staat niet helemaal duidelijk in mijn post, maar de keuken zit echt aan de wand van de woonkamer. Is een wand van 10m dus dan is felgeel iets te heftig denk ik :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar wel leuk en fris dat gele!

1 like