Ipv van de hele muur alleen een kleurvlak in een donkere kleur doen? Een vriendin van mij heeft witte muren, en achter de bank een olijfgroen vlak zo’n 10 cm van het plafond/deurpost/andere muur af, en dat ziet er heel mooi uit!
Vt wonen servies?
Ik vind dit geen aanrader. Wij waren ook een keer toe aan een mooi servies en hebben deze gekocht. Na 2 weken waren er al hoekjes af van zowel borden als kopjes.
Heeft iemand hier wel eens foto’s afgedrukt bij Ikea?
Kan je het formaat helemaal kiezen of ben je gebonden aan een aantal vooringestelde formaten?
We gaan wat posters in lijsten ophangen, iemand nog een master-tip om de nieuwe posters helemaal kreukvrij te krijgen? Ze zitten niet helemaal mooi strak achter het glas.
Oh oh, ik ben de kleur op de muur weer eens zat.
We wonen er 1,5 jaar en hij heeft al drie kleuren gehad haha.
Misschien moet ik een iets natuurlijkere kleur kiezen waar ik niet op uitgekeken raak. Hebben jullie suggesties? Liefst wel warm. Urban Taupe leek me ook wel wat.
Ik vind wat je nu hebt mooier
Is het canvas? Want dat kan je met een theedoek erover strijken.
Ik wil mijn muren een kleur geven maar ik vind precies alles mooi wat raden jullie voor mooie kleur aan? Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
Ik ben ook zo, maar nadat ik van die kleurstaaltjes mee naar huis neem en ze even in verschillende soorten licht bekijk valt 90% al af. Dat al geprobeerd? Vind veel er op het staaltje of foto’s mooi uit zien maar door hoe het licht valt vaak toch niet zo mooi.
Lijmspray van de Action. Vastplakken op die plaat die in de lijst zit.
Ik ook! Zou het ook wel willen weten
Elke kleur valt anders door lichtinval dus wat hieronder al gezegd weer: staatjes en testers meenemen en proberen!
Verder voor de lambrisering: voor een strakke lijn eerst een deel over de tape en onder de tape beetje wit verven (in de kleur die je al op de muur hebt) en daarna met de kleur erover. Dan verklein je de kans dat de verf onder je tape doorloopt en dus geen strakke lijn hebt!
Iemand ervaring met een lambrisering schilderen op structuurbehang/glasvezelbehang? Ben bang dat de lijn bobbelig wordt omdat de ondergrond niet helemaal vlak is…
Ja klopt, wordt het. Valt niet echt tegen te gaan, je blijft het altijd zien door het reliëf.
Ik heb een lambrisering geschilderd op een muur met relief (geen behang) en heb met frogtape en eerst de tape over schilderen met de basiskleur zoals @Trekvogel al zegt wel een strakke lijn gekregen vind ik zelf!
Belangrijk is wel dat je maar 1 keer met de gewenste kleur over de tape gaat vervolgens, dus op het randje liever 1 keer wat dikker dan beginnen met een dun laagje omdat je dan wel kans hebt dat je het onder de tape drukt was mijn ervaring.
Heeft iemand hier de superpopulaire kleur Denim Drift op de muur? Ik vond hem in de vlog van boncolor erg mooi, en daar leek hij flink blauw. Ik heb even een testertje gehaald en dan is het toch wel heel grijs…
Ik weet dat het per huis verschilt, de invloed van lichtinval enz… Maar was toch wel benieuwd of iemand hier de kleur op de muur heeft en hoe het bevalt?
Ja, ik! Die tester lijkt inderdaad grijs, maar ik vind de kleur wel echt goed blauw.
Foto weg
Wow, ziet er goed uit! Ik ga het proberen…
Succes! Ben benieuwd naar het resultaat.
Ik heb dit filmpje verder gevolgd; https://www.youtube.com/watch?v=zatueeaN7tE