Ik ook! Zou het ook wel willen weten
Elke kleur valt anders door lichtinval dus wat hieronder al gezegd weer: staatjes en testers meenemen en proberen!
Verder voor de lambrisering: voor een strakke lijn eerst een deel over de tape en onder de tape beetje wit verven (in de kleur die je al op de muur hebt) en daarna met de kleur erover. Dan verklein je de kans dat de verf onder je tape doorloopt en dus geen strakke lijn hebt!
Iemand ervaring met een lambrisering schilderen op structuurbehang/glasvezelbehang? Ben bang dat de lijn bobbelig wordt omdat de ondergrond niet helemaal vlak is…
Ja klopt, wordt het. Valt niet echt tegen te gaan, je blijft het altijd zien door het reliëf.
Ik heb een lambrisering geschilderd op een muur met relief (geen behang) en heb met frogtape en eerst de tape over schilderen met de basiskleur zoals @Trekvogel al zegt wel een strakke lijn gekregen vind ik zelf!
Belangrijk is wel dat je maar 1 keer met de gewenste kleur over de tape gaat vervolgens, dus op het randje liever 1 keer wat dikker dan beginnen met een dun laagje omdat je dan wel kans hebt dat je het onder de tape drukt was mijn ervaring.
Heeft iemand hier de superpopulaire kleur Denim Drift op de muur? Ik vond hem in de vlog van boncolor erg mooi, en daar leek hij flink blauw. Ik heb even een testertje gehaald en dan is het toch wel heel grijs…
Ik weet dat het per huis verschilt, de invloed van lichtinval enz… Maar was toch wel benieuwd of iemand hier de kleur op de muur heeft en hoe het bevalt?
Ja, ik! Die tester lijkt inderdaad grijs, maar ik vind de kleur wel echt goed blauw.
Foto weg
Wow, ziet er goed uit! Ik ga het proberen…
Succes! Ben benieuwd naar het resultaat.
Ik heb dit filmpje verder gevolgd; https://www.youtube.com/watch?v=zatueeaN7tE
De kleur op de foto van @ClaireCharlotte vind ik echt mooi, dat is precies wat ik zoek! Maar kennelijk verschilt het dus wel heel erg hoe het ‘valt’… Aargh lastig haha.
Ik moet nog 2 maanden wachten op de sleutel van mijn nieuwe huisje, dus dan weet ik ook pas hoe het er daar uit zal zien. We hebben nu heel veel wit in huis, en willen graag meer kleur na de verhuizing. Maar ik vind het toch spannend merk ik
Bij ons pakte Denim Drift ook donkergrijs uit. Was echt een tegenvaller. Wij wilde ook mooi donkerblauw. Wij zijn voor Flexa blueberry dream gegaan!
Je kan het beste gewoon die kleurtesters kopen van flexa. Ik had testers van denim drift en toevallig ook blueberrydream, en dan nog eentje. Als je die aanbrengt op de muur zie je direct welke het mooiste is!
Ja, je kan ook tape plakken, siliconenkit spuiten op de rand, uitwrijven met vinger, over de tape en natte kit schilderen, tape wegtrekken.
Superstrak.
Tromgeroffel wij gaan na 8 maanden een kleur schilderen in onze hele witte nieuwbouwwoning…
@LapizLazuli
Dit hebben wij ook gedaan en het is echt heel strak geworden! Wel de anti-craquelé schilderskit gebruiken! En de tape snel weghalen, als de verf nog nat is.
Hey! Ik ben wel benieuwd naar jouw Ammonite op de muur! Zou je deze willen delen? Mag ook privé!
Nog tips voor op welke hoogte de lambrisering moet?
Ik wil mijn wc een opknapbeurt geven, maar niet mega veel
Geld uitgeven want het is een huurhuis.
Ik vind 1.20m de perfecte hoogte
Groetjes Spuit 11
————————————————