Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik ben dus mijn nieuwe huis aan het inrichten maar ik richt dat niet in voor mezelf maar voor een fictief persoon die ik denk te worden als ik in mijn nieuwe huis woon. Iemand die elke dag aan tafel eet en nooit meer in bed, iemand die elke week sport, etc.

28 likes

Welke salontafel heb je gekocht? Ik heb er nog eentje nodig, zou toevallig zijn als het een beetje is wat ik zoek.

@Flamoes Een nieuw huis voelt ook wel een beetje als een reset van bepaalde gewoontes, dat kan best goed werken! Ik had in ons vorige huis niet echt een chille bank, dus ik ging altijd laptoppen/eten/werken in bed. Ik heb mezelf nu vanaf het begin voorgenomen om dat niet meer te doen, en dat is heel snel gewenning geworden dat de woonkamer mijn nieuwe chillplek is.

2 likes

Ik vind die Indian space wel heel erg mooi. Die heeft ook wat meer contrast met je vloerkleerd dan Dandy dust. Ik zou het wel weten!

1 like

Haha love dit soort opzichtige ‘kennen jullie dit merk/deze vlogger/deze winkel? Vind het echt suuuperleuk!’ en dat iemand het dan ook direct flagt haha

10 likes

Lol. Ik dacht al, huh waarom is dit bericht verborgen maar het is inderdaad wel heel opzichtig.

4 likes

Haha “van veel NLse retailers” - zei niemand ooit :smile: leuke foldertekst.

2 likes

“Hout of bamboe” is what did it for me haha. We snappen het Celine, je verkoopt bamboe.

2 likes

Wat voor kledingkast hebben jullie? Ik heb altijd heel luxe ruimte gehad voor een inloopkast maar moet nu een kledingkast (voor 2 personen) in mijn slaapkamer kwijt. Ik vind alle kasten er zo klein uitzien. :sweat_smile: De kast komt misschien tegen een muur met een schuin dak te staan. Hebben jullie daar nog tips voor of ervaring mee? Ik ken natuurlijk wel de Pax kasten maar ben benieuwd wat jullie hebben of aanraden.

ik heb een houten kast van bamboebaas! ben er super tevreden mee. ik twijfelde tussen allerlei kasten van Nederlandse retailers en heb uiteindelijk “de kast” kunnen vinden.

39 likes

In dit topic kreeg ik de tip om naar de Platsa van Ikea te kijken. Die kan je net als de Pax zelf samenstellen, maar dan ook met lage onderdelen zodat hij onder een schuin dak past. Je kan op de site precies de afmetingen van je muur met schuine dak opgeven en een kast bouwen die er in past, echt een uitkomst!

1 like

hahaha geniale reacties, ik geniet van jullie humor. Ik ben in geen enkele wijze gekoppeld aan bamboebaas en doe dus ook geen zaken met hun.

Heb de post aangepast en dit deel verwijderd. Maar oprecht, kan iemand me helpen aan een vergelijkbare kast zoals te zien is in mijn eerste post? :grinning:

Dan weet jij meer dan ik :wink:. Dat bamboe nou eenmaal steeds meer terugkomt in het interieur is voor mij nog geen reden om het zelf te gaan verkopen.

Zoals je in je inspiratieplaatjes al laat zien: alles kan!

Heb je lievelingskleuren? Kleuren waar je blij van wordt, hoeft niet 1 te zijn maar kan een heel palet zijn. De een is meer van de koele kleuren, de ander wil alles warm. Een goede tip is om eens in je kledingkast te kijken wat voor kleuren daar hangen, want dat zijn namelijk de kleuren waar je je prettig bij voelt. Hangt daar alleen maar wit/grijs/zwart zou ik niet een felle kleur op de wand doen, maar meer voor neutrals gaan. Maar in je inspiratieplaatjes zie ik al wat fellere kleuren, dus dat geeft je ook weer leidraad.

Dan kun je beginnen met een kleurenpalet, eventueel uitbreiden naar een echt moodboard met je meubels erbij, en dan ben je al een heel eind in de goede richting. Op Pinterest kun je dan weer verder zoeken.

1 like

Stel dat je een muur in de woonkamer in een kleur schildert, zou je die op de lange wand terug te laten komen door een verticale brede streep in die kleur te schilderen. Of eventueel in een aantal tinten lichter dan de kleur van de woonkamer als je daar voor een fellere kleur kiest. Zo past het wel mooi bij elkaar en onderbreek je de lange witte wand ook een beetje.
Een soort omgekeerde lambrisering haha.

2 likes

Ik verf mijn kamers altijd alle wanden 1 kleur (en wij hebben echt alle kamers in huis een andere kleur), echt een hekel aan een “accentmuur”. Dat kan wel mooi zijn, maar dan moet je wel echt goed weten wat je doet. Niet 3 wanden wit en 1 een kleurtje, ugh. Met lager contrast kan het wel mooi zijn.

Qua lange wand kun je ook denken aan het “opbreken” ervan, dat kan zowel met meubels als met kleuren.

4 likes

Je zegt trouwens dat je vooral warme tinten mooi vindt, maar in je inspiratieplaatjes zie ik meer koele tinten. Geel, koraalroze, oranje zie ik terugkomen. Dus daar zou ik wat extra onderzoek naar doen, naar welke kleuren je echt het meest getrokken wordt.

Wij hebben dezelfde kleuren (groene bank, donkergrijze tafel, grijze stoelen, zwarte kast) en hebben op de linkermuur op je plattegrond (zelfde soort kamer) een heel lichte groentint.

1 like

Wij hadden eerst alles wit en de lange muur een soort jeansblauw. Verder hebben we qua kleuren: eiken, cognac leer, witte stoelen, hoogglans zwart en oker.
Ik weet niet was maar eigenlijk vloekte het, toen hebben we alle muren in een soort mooie warme licht kleiachtige groene tint geverfd en het is echt zo mooi!

Ik zou voor kleikleuren gaan en wel alle muren verven! Of 1 muur verven in een kleur en de andere muren in een “tint” van hetzelfde kaartje.
Dat staat echt heel mooi.

1 like

nou wat je zegt is echt zo! een grote emmer verf voor de hele kamer kost maar 50 euro… nieuwe kussentjes zijn nog duurder bij wijze van spreken!
en ja misschien is niet in 1 keer perfect maar ja dan is het maar even niet perfect… kan je altijd nog overschilderen.
bij ons is precies zon kleur die niet op je af komt inderdaad. het gekke is dat deze groentint veel neutraler is dan wit in ons huis. het harmoniseert heel mooi en straalt echt rust uit.

1 like

hier zie je nog een paar mooie rustige tinten! succes met de beslissing