Interieurtopic #2 (Deel 1)

Good to know! Ja precies dit

Echt zo bizar dat dat zo kan verschillen want ik woon nu nog in een flat met weinig licht en daar leek 9016 zelfs een beetje gelig/een beetje op 9001 maar dan wat minder. Daarna voor spierwit gegaan en dat staat echt het beste i.m.o. hier.

Overigens vind ik kleuren matchen echt het moeilijkste wat er is. Mijn nieuwe huis wordt geloof ik best kil omdat ik voor het gemak steeds maar voor grijs kies als ik meubels koop.

1 like

Het heeft vooral met wel/geen zonlicht te maken. Kamers op het zuiden hebben veel de zon, dus daar is de gloed gelig. Kamers op het noorden hebben geen zon, en daar is de gloed grijzig of soms zelfs blauwig. Dat heeft heel veel effect op een kleur.

Edit om toe te voegen: daarom moet je een kleurenstaal (of het liefst een teststukje echt op de wand zelf) ook altijd op verschillende momenten van de dag bekijken. Om zo met de verschillende lichtinvallen goed het effect op de kleur te zien.

2 likes

Ik ben laatst weer in mijn oude appartement geweest (is verkocht) om post op te halen en ik mocht even binnen kijken. Wij hadden alles 9010, maar vond dat toch wat te geel. Zij hebben dus alles 9016 (denk ik) geverfd en dat vond ik er zoveel frisser uitzien! Ik ga zelf niet meer voor 9010, helemaal niet nu ik het verschil zo gezien heb, ik had onze “oude” flat nog helemaal in het hoofd, zag er echt veel mooier uit vond ik.

1 like

Ik wilde deze kleur ook en heb Green smoke van f&b laten mengen

2 likes

Hoe maken ze kleuren bij de bouwmarkt? Gaat dat op basis van codes? Want er zijn veel sites waar je kleuren uit afbeeldingen kan overnemen (denk aan het pipetje in paint) en dan heb je de codes erbij, misschien kunnen ze dat invoeren in de computer in de bouwmarkt?

Thanks! Die lijkt er inderdaad wel op. Is het bij jou wel echt groen op de muur? Of meer naar het grijzig? Het is zeker heel brutaal om te vragen of je er een foto van hebt :slight_smile:

Of nog donkerder: Studio Green van Farrow & Ball, prachtige kleur :ok_hand:t5:

1 like

Ik maak zo een foto!

1 like

Factory Green van Flexa heeft er ook wel iets van weg (meer donker-mossig). Kun je wel een kleurtestertje van kopen (voor 2 euro ofzo)

2 likes

Mooie tafel! :heart_eyes:

Edit: foto weg

Het is wel echt groen, maar lijkt op deze foto iets lichter dan die foto die jij stuurde. Mijn foto is wel met vol licht naast een groot raam gemaakt, in het echt lijkt het wat donkerder.

Beetje rare foto qua hoek haha maar anders zag je allemaal persoonlijke spullen

1 like

Mooie kleur! Ik ga denk ik is een tester halen. Heb je het bij f&b zelf gekocht of ergens laten mengen?

Ik heb het bij de gamma laten mengen!

1 like

Wij hebben net 9010 op de muur geverfd. Ons huis heeft veel licht en ik vind hem heel warm. Zelf vind ik dat erg mooi, we hadden eerst echt crèmekleurige muren dus dit is al een hele verandering.

En dan doen we de accent muur natuurlijk ook nog :sweat_smile: Die wordt straks ‘tender clay’ van Flexa.

Jaaaa ik ben ook al een tijdje aan het wachten op deze lamp, zo mooi!

2 likes

@Scorpiovibes Ik twijfelde ook tussen 9010 en 9016 en heb bij de praxis van die papieren kleurstalen gehaald die je gratis mee kunt nemen. Die heb ik op meerdere plekken in huis opgehangen. Als je het schildert wordt het natuurlijk wel iets anders maar het geeft -vond ik- wel een goed beeld om zonder te schilderen toch het kleurverschil op verschillende wanden en bij verschillende typen licht te kunnen zien.

Ohh wat staat het fantastisch! :heart_eyes: wel grappig dat ie alsnog eerder bij jou hangt haha, leuk hoor

1 like

Heel mooi! Waar is de tafel van?

Ik heb het afgelopen jaar aardig wat kleurtesters aangeschaft tijdens mijn zoektocht naar de perfecte basiskleur greige, maar uiteindelijk bij de kleur Soft Linen van Painting the Past uitgekomen en het is zo mooi! Wil je iets minder beige en iets meer grijs, dan is Chalk van Painting the Past ook een optie.

Zie foto voor de kleur

24 likes