Factory Green van Flexa heeft er ook wel iets van weg (meer donker-mossig). Kun je wel een kleurtestertje van kopen (voor 2 euro ofzo)
Mooie tafel!
Edit: foto weg
Het is wel echt groen, maar lijkt op deze foto iets lichter dan die foto die jij stuurde. Mijn foto is wel met vol licht naast een groot raam gemaakt, in het echt lijkt het wat donkerder.
Beetje rare foto qua hoek haha maar anders zag je allemaal persoonlijke spullen
Mooie kleur! Ik ga denk ik is een tester halen. Heb je het bij f&b zelf gekocht of ergens laten mengen?
Ik heb het bij de gamma laten mengen!
Wij hebben net 9010 op de muur geverfd. Ons huis heeft veel licht en ik vind hem heel warm. Zelf vind ik dat erg mooi, we hadden eerst echt crĂšmekleurige muren dus dit is al een hele verandering.
En dan doen we de accent muur natuurlijk ook nog Die wordt straks âtender clayâ van Flexa.
Jaaaa ik ben ook al een tijdje aan het wachten op deze lamp, zo mooi!
@Scorpiovibes Ik twijfelde ook tussen 9010 en 9016 en heb bij de praxis van die papieren kleurstalen gehaald die je gratis mee kunt nemen. Die heb ik op meerdere plekken in huis opgehangen. Als je het schildert wordt het natuurlijk wel iets anders maar het geeft -vond ik- wel een goed beeld om zonder te schilderen toch het kleurverschil op verschillende wanden en bij verschillende typen licht te kunnen zien.
Ohh wat staat het fantastisch! wel grappig dat ie alsnog eerder bij jou hangt haha, leuk hoor
Heel mooi! Waar is de tafel van?
Ik heb het afgelopen jaar aardig wat kleurtesters aangeschaft tijdens mijn zoektocht naar de perfecte basiskleur greige, maar uiteindelijk bij de kleur Soft Linen van Painting the Past uitgekomen en het is zo mooi! Wil je iets minder beige en iets meer grijs, dan is Chalk van Painting the Past ook een optie.
Zie foto voor de kleur
Ik had in mijn vorige (120 jaar oude) appartement alle houtwerk (plinten, kozijnen, etc) zwart en dan de muren 9001 (roomwit). Ik vond dat juist heel erg bij zoân huis passen, 9016 is echt een nieuwbouwkleur in mijn ogen.
Het was een beetje zo (en dan leek het meer op die linkermuur dan op dat rechterstukje):
Wij hebben beneden 9016 gekozen vanwege de grijzige ondertoon erin. Het behang is ook grijs, matcht mooi. Boven heb ik wel écht wit maar staat daar juist weer beter door de enorme lichtinval.
Wauw, zoo mooi! Waar heb je die lamp gekocht? Ik ben al een tijdje op zoek naar zoân lampâ€
Ik ben haar niet, maar ik heb hem ook in bestelling staan haha. Het is de Ilaria clusterlamp van Made!
Misschien dat jullie me op weg kunnen helpen met mijn super algemene vraag⊠we willen een andere keuken, we hebben nu al 7 jaar de oude, knalgele keuken van de oude bewoners.
Ik vind het lastig om te bedenken wat we willen qua look van de keuken. Mij lijkt het handig om een neutrale keuken te nemen en dat je dan bijv een muur in een kleur kan verven. Maar ik wil ook weer geen heel saaie keuken. Hoe hebben jullie de keuze voor een eventuele kleur keuken gemaakt?
Bij Ikea zag ik groenige kastjes, vond ik wel heel mooi, maar of ik dat 10+ jaar mooi ga vinden? Ik wissel meerdere keren per jaar meubels en kleuren in huis haha
ik heb hetzelfde, ik denk dat je eerst moet kiezen voor licht/donker/licht/donker
bijv:
Vloer: ligt er bij ons in, mooie grote tegels de willen houden, die zijn donker.
Kastjes: onze keuken is vrij klein en heeft een rechthoekige vorm, de kastjes staan tegenover elkaar en er komt weinig licht, dus de kastjes moeten licht.
Muur: op de muren valt wel heel veel direct licht, dus die kunnen we een mooie donkere kleur geven.
Aanrecht: Het aanrechtblad wil ik graag een steensoort, en als de kastjes licht worden, vind ik een donker blad het mooist.
Dus ik weet nu: donkere vloer, lichte kastjes, donker steen blad, gekleurde muur
en dan kan je gericht gaan zoeken! en word je ook niett meer zo afgeleid door alles wat ook heel mooi is zoals roze keukens of groene kastjes of houten bladen of weet ik het hahaha
Blijkbaar kun je ook 7 jaar tegen knalgeel aankijken zonder er gek van te worden, dus je bent volhoudender dan je denkt
Bij Ikea keukens kun je vrij makkelijk een keer bedenken dat je alle frontjes anders wil, reken eens uit hoeveel frontjes jullie ongeveer nodig hebben en wat het dan zou kosten als je ze over een paar jaar zat bent, misschien valt dat je wel mee?
Haha ja zo kun je het ook zien! (Die gele keuken is wel heel lelijk, pffft)
Goeie tip ook dat je de frontjes kunt vervangen, dat maakt het allemaal minder definitief.
@Yzile ja dank je! Fijne tips!
Schilder is net geweest, in oktober wordt de buitenkant van ons huis wit, spannend!!! Denk dat het echt zoân upgrade gaat worden.
Ander dingetje: we hebben een serre/tuinkamer met een lange tafel erin, heerlijk om daar aan te werken met de laptop, maar erger me dood aan de verlengkabels die nodig zijn. Is er nog een of andere lifehack waardoor je stroom onder de tafel kunt krijgen ofzo?