Interieurtopic #2 (Deel 1)

Heb waarschijnlijk een huis gekocht (als alles rond komt), mega spannend allemaal. Maar het leukste vind ik wel dat ik nu weer helemaal los kan met pinterest en nieuwe dingen bedenken (vooral kleuren). Moet alleen even mijn vriend meekrijgen, wil namelijk ook voor een paar ruimtes alle muren verven in een kleur, hij vindt een accentmuur ook wel prima. Dus op naar mooie afbeeldingen om hem te overtuigen!

7 likes

Wat leuk zeg, proficiat met jullie huis! Ik ben heel benieuwd. Heb je al ideeën?

1 like

Thanks!
Ja beetje wel! Denk in de woonkamer iets met dondergroen en in de slaapkamer wellicht terracotta. Het is een heel licht huis, dus denk dat een beetje gewaagde kleuren wel moeten kunnen zonder het echt donker te maken

1 like

Als je zeker weet dat je de tafel daar altijd laat staan kun je overwegen een stopcontact in de vloer te maken via de kruipruimte?
image

1 like

Willen jullie meedenken over onze slaapkamer? Ik ben hem helemaal zat. Onder andere nadat ik hier las over de ‘accentmuur’ denk ik erover om alle muren een kleurtje te geven. Maar welke? Ik wil in ieder geval geen donkerblauw meer. De kozijnen, deuren en witte muren zijn nu 9010, het houtwerk wil ik deze kleur houden. Zie hieronder de huidige situatie. De gordijnen, vloer en schilderij wil ik ook graag houden dus daar moet het wel bij passen. Het schilderij hangt nu een beetje raar, dat komt omdat ik hem voor de foto even over kliksysteem van de lamp heb gehangen. Vandaar dat je ook dat touwtje ziet. En hebben jullie nog tips voor een bedombouw? We hebben een nieuw bed gekocht maar alleen het matras en de bodem omdat ik die bedden daar lelijk vond (was bij auping). Maar het blijkt toch best lastig om een mooi bed te vinden in maat 180x210. We denken nu over deze maar mooie alternatieven zijn welkom!

Poeh wat een verhaal :sweat_smile:

Huidige slaapkamer

Bed

2 likes

Bij het nieuwe bed, als je die neemt, is het denk ik heel mooi om alle wanden een zand / klei tint te geven. Veel accenten (bed, lamp, kast, nachtkastjes) zijn donker, die komen dan denk ik heel mooi tot zijn recht!

3 likes

Geen tips maar wou effe zeggen dat ik je slaapkamer nu erg mooi vind! Heb je de kast zelf geverfd? Is het matte verf?

3 likes

Wat is de prijs daar ongeveer van? Ik vind op internet niet echt richtprijzen… Onze keuken is nog te goed om te vervangen maar zo oranje bruin, echt niet mijn ding.

Daar zat ik inderdaad over na te denken, beetje licht beige/groen/grijzig, thanks!

@VickyViolence Thanks! de kast heeft mn moeder ooit zo geverfd, hij voelt gewoon glad dus ik denk dat het matte lak is geweest. Hij is al heel lang deze kleur dus in ieder geval ver voor het Annie sloan tijdperk

2 likes

wauw! ik zou deze kleur doen:

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.pinterest.com%2Fpin%2F421438477629360608%2F&psig=AOvVaw2nXoYf2tI3aJBpd6NNURpE&ust=1598799111446000&source=images&cd=vfe&ved=0CAIQjRxqFwoTCICdlP3UwOsCFQAAAAAdAAAAABAD

Zal mooi staan bij je meubelen en de vorm van de kamer denk ik!

edit: op de laptop lukt het nooit dat het gelijk een plaatje wordt

2 likes

Prachtig! Welke lamp is het?

De Ilaria clusterlamp!

Bij ons op werk hangt er aan het frame van de tafel (aan de onderkant van het blad) een soort bakje met haken (lijkt op een kruiden/douche-rekje) waarin de dozen/kabels per bureau-werkplek zijn opgeborgen. Kan het niet zo goed uitleggen maar hoop dat het duidelijk is…

Vond een nieuw bed uitkiezen haast het lastigste nu…Ivm rugklachten had ik 2 jr. geleden al geïnvesteerd in goeie matrassen, dus wilde alleen een bedframe, geen boxspring. En maat 180x200.

De keus is dan vrij beperkt, zeker als je ook geen hout wil. Home24 had een breed aanbod. Vond ik fijner dan Wehkamp persoonlijk omdat ook vermeld staat wat de instap-hoogte is (hoe hoger hoe beter bij lichamelijke klachten). W-klantenservice kon het me ook niet vertellen. Je kunt evt. ook een los hoofdbord kopen (of laten maken?).

Nog een idee, iets minder ingrijpend, met een mooi snoer langs wat haakjes aan het plafond een hangend stopcontact maken, evt met bijpassende lamp zoals hier:

4 likes

Ik heb een poster van een meter breed die ik graag wil ophangen met van die poster houders. Dus boven en onder eentje en dan aan de bovenste houder een touwtje. Ik kan ze alleen niet zo breed vinden (behalve voor 40 euro). Heeft er iemand toevallig een tip?

Ja het valt mij ook tegen! Wij hebben ook voor een bodem en matras gekozen ivm rugklachten en ik dacht dat er bedden genoeg zouden zijn, nou nee dus. Ik kende de site home24 nog niet maar daar zijn ook maar 2 bedden in formaat 180x210 en allebei hout wat we niet willen. Ik denk dat het toch maar die van wehkamp wordt hoewel het inderdaad gek is dat de instaphoogte er niet bij staat. Ik vind sowieso het aanbod bedden vrij beperkt terwijl in de winkel al gauw bleek dat een bed een betere keuze is voor de lange termijn tov een boxspring.

1 like

Wij zijn op zoek naar fijne eetkamerstoelen. Ik vind dit soort stoelen heel mooi, maar lijken me niet fijn genoeg zitten om een hele avond aan te tafelen. Dus we zoeken een beetje dit soort stijl, maar dan wel chill en comfortabel. Een van jullie toevallig ideetjes? Heb er ook een foto van onze eettafel bij gedaan.

NUTSANDWOODS-Massief-eiken-boomstamtafel-met-hairpin-onderstel-3-456x456

586788e2f3bb6fc7b5893d3df2688ba7

Die laatste stoeltjes heb ik in zwart velvet, zitten prima hoor!

Aha ik zie het, bij 180x200 waren er wel meer opties. Die van de Wehkamp vond ik ook heel leuk!
Klopt het waren overal boxspringen in overvloed (wij waren naar het AlexandriumIII in Rotterdam). Maar geen idee of dat nou zo goed is (ziet er wel comfortabel uit). Vrienden zijn wel fan.

1 like