Wat een verschil! Heel gaaf.
Oeh, dm folie? Weet de naam niet meer. Extra brede rol, kostte geloof ik 8⏠per rol.
Ik heb wat kleurinspiratie nodig!
In ons huurhuis hebben we in de woonkamer een muurtje van 250 breed met granol, spuuglelijk⊠We mogen verven, dus dat is de âoplossingâ. Maar welke kleur? Het liefst een beetje donker, in de hoop dat het reliĂ«f een beetje gecamoufleerd wordt.
Onze bank is donkergroen (vimle van IKEA) en we hebben een lichte âwit eikenâ laminaatvloer. De rest van onze spullen zijn vrij neutraal. De muren zijn allemaal (nog) wit.
Ik heb dit een paar weken terug gedaan en ben er heel blij mee. Inderdaad ook folie van de Hornbach gebruikt. Bij andere bouwmarkten hadden ze alleen kleinere rolletjes, die waren niet breed genoeg voor mijn deurtjes. Het heeft tijd gekost maar ik vond het niet moeilijk.
Donker blauw? Donker grijs? Zwart?
Ik heb nog niet nagedacht over een kleur maar ik wil graag meegeven dat je bij granool echt véél meer verf nodig hebt dan bij een glad wandje, dus zeker niet te weinig verf meenemen.
Groen en oud-roze vind ik een prachtige combinatie
Sorry, terugkomende vraag, maar ik vind het zo lastig. Ik moet latex uitkiezen voor mijn eerste appartement. Ik moet kozijnen, deuren, plafond en muren witten. Ik twijfel tussen 9010 en 9016 denk ik. Maar mijn moeder zei dat 9010 echt mooi is, maar ik had een kaartje meegenomen en zelfs op mijn muren nu en witte Ikea meubels ziet het er heel schmoetzig uit? Van andere kleuren hadden ze geen kaartje. Ik wil graag gamma latex vanwege budget maar die hebben ze in wit of gebroken wit (9010)
Bovenste foto is tegen mân muur in mân huidige studio (wit, iets vergeeld door binnen roken en een printer a4tje)
Onderste foto op een Ikea hemnes dressoir
Ik denk dat ik dan voor wit moet gaan?
Ik vind 9010 altijd een prachtige kleur omdat deurkozijnen/deuren ook vaak in die kleur zijn. Als je dan 9016 erop gaat doen, zien die kozijnen er altijd een beetje smutzig uit. Ik heb heel mijn huurappartement in 9010 en past perfect bij deuren/kozijnen. De bewoner hiervoor had er 9016 op zitten, dat zag er echt niet uit icm de deuren/kozijnen.
Ik moet de kozijnen en deuren dus ook allemaal doen⊠dus daar heb ik niet heel veel mee te makend die zijn nu echt botergeel/beige
Dat scheelt al een hele hoop! Dan zou ik doen wat je zelf het mooiste vind Bij ons ziet 9010 er gewoon uit als wit, maar wij hebben wel heel veel daglicht.
Welke kleur hebben je keukenkastjes bijvoorbeeld? Die was bij ons ook 9010, waarvoor die nu heel mooi in lijn is met de muurkleur.
9016 is lekker fris, vind ik ook prachtig. Maar lijkt wel snel op een steriel hok, al kun je dat met inrichting wel een stuk gezelliger maken
Mijn huis is niet heel erg licht. Noordoosten, en alleen aan die kant ramen (wel grote ramen), dus wordt vrij snel donker. Ik wil het combineren met oudroze en ik heb een naturel eiken vloer (grijzige ondertoon maar wel wat warmte), ik denk dat dat het mooist combineert met wat witter.
Maar jeetje wat een keuzes
Keuken is trouwens apart, en een standaard sociale huur keuken. Wit met vergeelde groepjes, maar de groepjes ga ik vervangen.
Ik denk dat alles in 9016 erg kaal word. Ik denk dat het het belangrijkst is dat je er een keuze in maakt en dat het samen niet zo mooi combineert.
Neee zeker op het noordoosten zou ik 9010 doen hoor! Anders slaat het zowat blauw uit straks.
Let wel op dat houtwerk heeeeel snel vergeelt door binnen roken dus overweeg om die niet wit te doen maar een kleur⊠anders heb je binnen een jaar lichtgele kozijnen.
Ik heb mijn huis met gamma monodek in âwitâ geschilderd. Ik kan vanavond wel een foto maken van onze woonkamer met ramen op het noord-westen als je dat zou willen!
Ik hoef daar gelukkig niet binnen te roken want ik heb eindelijk een balkon
@George dat zou heel fijn zijn!
Ow toppie! dan lekker een lichte kleur op de kozijnen doen. Zal mooi en fris staan
Goeie, fijn dat je me er nog even op wijst. Ik ben wel zoân warhoofd die halverwege dan te weinig verf blijkt te hebben
(sorry voor de dubbelpost, weet niet hoe ik via mân telefoon op meer mensen in één keer kan reageren)
Oudroze met groen vind ik ook een mooie combinatie, ga eens kijken of ik een tint kan vinden die mijn vriend ook oke vindt
@Sia, donkerblauw vind ik ook mooi, maar heeft mijn vriend al afgekeurd . Grijs en zwart wordt een beetje âsaaiâ ben ik bang. Kan echt wel mooi zijn hoor, maar de rest is bij ons al zo basic, dat de muur wel wat spannenders kan/mag gebruiken.
ik heb autumn gold van Flexa op de muren, combineert ook heerlijk met groen!