Ik moet de kozijnen en deuren dus ook allemaal doen… dus daar heb ik niet heel veel mee te makend die zijn nu echt botergeel/beige
Dat scheelt al een hele hoop! Dan zou ik doen wat je zelf het mooiste vind Bij ons ziet 9010 er gewoon uit als wit, maar wij hebben wel heel veel daglicht.
Welke kleur hebben je keukenkastjes bijvoorbeeld? Die was bij ons ook 9010, waarvoor die nu heel mooi in lijn is met de muurkleur.
9016 is lekker fris, vind ik ook prachtig. Maar lijkt wel snel op een steriel hok, al kun je dat met inrichting wel een stuk gezelliger maken
Mijn huis is niet heel erg licht. Noordoosten, en alleen aan die kant ramen (wel grote ramen), dus wordt vrij snel donker. Ik wil het combineren met oudroze en ik heb een naturel eiken vloer (grijzige ondertoon maar wel wat warmte), ik denk dat dat het mooist combineert met wat witter.
Maar jeetje wat een keuzes
Keuken is trouwens apart, en een standaard sociale huur keuken. Wit met vergeelde groepjes, maar de groepjes ga ik vervangen.
Ik denk dat alles in 9016 erg kaal word. Ik denk dat het het belangrijkst is dat je er een keuze in maakt en dat het samen niet zo mooi combineert.
Neee zeker op het noordoosten zou ik 9010 doen hoor! Anders slaat het zowat blauw uit straks.
Let wel op dat houtwerk heeeeel snel vergeelt door binnen roken dus overweeg om die niet wit te doen maar een kleur… anders heb je binnen een jaar lichtgele kozijnen.
Ik heb mijn huis met gamma monodek in “wit” geschilderd. Ik kan vanavond wel een foto maken van onze woonkamer met ramen op het noord-westen als je dat zou willen!
Ik hoef daar gelukkig niet binnen te roken want ik heb eindelijk een balkon
@George dat zou heel fijn zijn!
Ow toppie! dan lekker een lichte kleur op de kozijnen doen. Zal mooi en fris staan
Goeie, fijn dat je me er nog even op wijst. Ik ben wel zo’n warhoofd die halverwege dan te weinig verf blijkt te hebben
(sorry voor de dubbelpost, weet niet hoe ik via m’n telefoon op meer mensen in één keer kan reageren)
Oudroze met groen vind ik ook een mooie combinatie, ga eens kijken of ik een tint kan vinden die mijn vriend ook oke vindt
@Sia, donkerblauw vind ik ook mooi, maar heeft mijn vriend al afgekeurd . Grijs en zwart wordt een beetje ‘saai’ ben ik bang. Kan echt wel mooi zijn hoor, maar de rest is bij ons al zo basic, dat de muur wel wat spannenders kan/mag gebruiken.
ik heb autumn gold van Flexa op de muren, combineert ook heerlijk met groen!
Oh, die is mooi! Ik ga een tester bestellen!
Wij gaan binnenkort ook in een huurhuis en we mogen in principe alles schilderen, als we het daarna maar weer wit krijgen. Dusseh, in principe gewoon alle kleuren dan toch? Tenzij we echt knalrood gaan, maar ik heb het idee dat met de goede verf van tegenwoordig je met twee (misschien max. 3) laagjes alles gewoon wel gekleurd krijgt toch?
In het verlengde daarvan, voor we echt aan het schilderen slaan lijken muurstickers op de muur van de kinderkamer me leuk. Zoiets. Ik vind op Etsy zelfplakkend behang dat je er ook weer makkelijk af kunt halen, heeft iemand daar ervaring mee? Klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.
Ons woonkamer ligt aan de tuinkant. Noordoosten. En wij hebben bewust voor 9016 gekozen. Ben daar heel blij mee, want dat is echt wit wit. Ik vond 9010 al heel gauw geel ogen en dat wil ik niet.
Wat zijn jullie ervaringen qua hoe gebruiksvriendelijk een mat zwarte kraan en spoelbak zijn? Qua kalkaanslag enzo…
Wij hebben een waterontharder en een mat zwarte kraan en ook een zwarte spoelbak. Heerlijk!
Echt, ik raad iedereen een waterontharder aan!
Wij willen ook een waterontharder gaan aanschaffen! Wat voor soort heb jij? Ik begreep dat de ontharders op basis van magneet niet de moeite waard zijn…
Nee, dat is gewoon echt zonde van je geld.
Wij hebben zelf Amysoft. Aquacell ging ons net te ver qua budget. En tot nu toe goede ervaring ermee. Zacht water en geen kalkaanslag meer. Daardoor gebruiken we nu ook minder schoonmaakspullen (zoals bijv. alleen maar een theelepel vaatwaspoeder ipv een tablet).
Wij hebben er ook eentje, maar pas een halfjaar geïnstalleerd nadat onze zwarte kranen en spoelbak hadden. In de badkamer zag ik op de zwarte kranen en doucheset niets, maar die maakten we eerst altijd goed droog. Een glazen douchedeur zonder ontharder is niet aan te raden Zoveel kalk! Nu is het zo makkelijk met de deur met ontharder.
Onze spoelbak en kraan beneden (Gun Metal kleur) zie je nog wel kalkvlekjes (vooral de kraan) maar dat maakten we niet goed droog.
Gebruik ook minder showergel, shampoo, minder wasmiddel.
Wij hebben er 1 van waterluxe. Wat ik vooral belangrijk vond is dat de watercapaciteit niet beperkt zou worden door de ontharder, dus als je staat te douchen dat je dan een laffe straal hebt. Sommige (vooral voor kleine huishoudens) waterontharders laten minder water door dan dat mijn cv-ketel zou kunnen uitleveren, dus dan wordt de waterontharder de beperkende factor.
Verder ook kijken naar waar je hem neer wil zetten en wat daar handig past, alle merken zijn allemaal net een beetje anders van formaat. En kijken naar welke zouttabletten er in gaan, volgens mij is het aquacell die alleen hun eigen vierkante blokken aankan en die zijn stervensduur en moet je altijd bij hen bestellen. In de onze gaan generieke tabletten en die koop ik voor €10 per 25kg bij onze lokale Welkoop.