Interieurtopic #2 (Deel 1)

Oh, die is mooi! Ik ga een tester bestellen!

1 like

Wij gaan binnenkort ook in een huurhuis en we mogen in principe alles schilderen, als we het daarna maar weer wit krijgen. Dusseh, in principe gewoon alle kleuren dan toch? Tenzij we echt knalrood gaan, maar ik heb het idee dat met de goede verf van tegenwoordig je met twee (misschien max. 3) laagjes alles gewoon wel gekleurd krijgt toch?

In het verlengde daarvan, voor we echt aan het schilderen slaan lijken muurstickers op de muur van de kinderkamer me leuk. Zoiets. Ik vind op Etsy zelfplakkend behang dat je er ook weer makkelijk af kunt halen, heeft iemand daar ervaring mee? Klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn.

2 likes

Ons woonkamer ligt aan de tuinkant. Noordoosten. En wij hebben bewust voor 9016 gekozen. Ben daar heel blij mee, want dat is echt wit wit. Ik vond 9010 al heel gauw geel ogen en dat wil ik niet.

1 like

Wat zijn jullie ervaringen qua hoe gebruiksvriendelijk een mat zwarte kraan en spoelbak zijn? Qua kalkaanslag enzo…

Wij hebben een waterontharder en een mat zwarte kraan en ook een zwarte spoelbak. Heerlijk!

Echt, ik raad iedereen een waterontharder aan!

Wij willen ook een waterontharder gaan aanschaffen! Wat voor soort heb jij? Ik begreep dat de ontharders op basis van magneet niet de moeite waard zijn…

1 like

Nee, dat is gewoon echt zonde van je geld.

Wij hebben zelf Amysoft. Aquacell ging ons net te ver qua budget. En tot nu toe goede ervaring ermee. Zacht water en geen kalkaanslag meer. Daardoor gebruiken we nu ook minder schoonmaakspullen (zoals bijv. alleen maar een theelepel vaatwaspoeder ipv een tablet).

1 like

Wij hebben er ook eentje, maar pas een halfjaar geïnstalleerd nadat onze zwarte kranen en spoelbak hadden. In de badkamer zag ik op de zwarte kranen en doucheset niets, maar die maakten we eerst altijd goed droog. Een glazen douchedeur zonder ontharder is niet aan te raden :joy: Zoveel kalk! Nu is het zo makkelijk met de deur met ontharder.

Onze spoelbak en kraan beneden (Gun Metal kleur) zie je nog wel kalkvlekjes (vooral de kraan) maar dat maakten we niet goed droog.

Gebruik ook minder showergel, shampoo, minder wasmiddel.

1 like

Wij hebben er 1 van waterluxe. Wat ik vooral belangrijk vond is dat de watercapaciteit niet beperkt zou worden door de ontharder, dus als je staat te douchen dat je dan een laffe straal hebt. Sommige (vooral voor kleine huishoudens) waterontharders laten minder water door dan dat mijn cv-ketel zou kunnen uitleveren, dus dan wordt de waterontharder de beperkende factor.
Verder ook kijken naar waar je hem neer wil zetten en wat daar handig past, alle merken zijn allemaal net een beetje anders van formaat. En kijken naar welke zouttabletten er in gaan, volgens mij is het aquacell die alleen hun eigen vierkante blokken aankan en die zijn stervensduur en moet je altijd bij hen bestellen. In de onze gaan generieke tabletten en die koop ik voor €10 per 25kg bij onze lokale Welkoop.

1 like

Mijn ouders hebben een waterontharder (geen idee welke) maar het kraanwater wordt er zo verschrikkelijk smerig van. Mijn moeder tegen de leverancier: “Tja, het water smaakt ineens zoals bij Van der Valk.” Leverancier: “Nou, daar leveren wij aan!”

10 likes

@Howth
@Nebula
@Merel
@MLAM

Oke super bedankt voor alle tips! Ik ga zeker even op de capaciteit en het type zoutblokken letten. Aquacell valt dan eigenlijk al af (mede door de prijs). De smaak hoor ik wel vaker, heeft iemand daar nog goede tips voor? We hebben namelijk een sodastream en drinken vaak thee en water. Best veel kraanwater wordt er dus gedronken…

Ik vind het juist veel lekkerder. Ken je iemand in de omgeving (met hetzelfde waterbedrijf vooral) met een ontharder waar je eens kan proeven?

Hornbach heeft wel het fijnste assortiment, qua aanbod veel keuze en ook goeie kwaliteit. Hun webshop/bezorging (communicatie over leveringstermijnen etc) en ook klantenservice vond ik wel echt zo tegenvallen. Jammer is dat! Wanneer de spullen wel mooi zijn.
Met de Praxis heb ik momenteel hele positieve ervaringen

Ja dat vind ik ook! Dan smaakt het ineens naar Spa Blauw en dat vind ik ook niet te drinken.

1 like

De eerste dag dacht ik bah wat een gek smaakje maar na een dag proeft het alweer bijna normaal.

1 like

Heel veel Amerikaanse YT’ers werken daarmee, met stick & peel behang. Lijkt echt ideaal ja, maar in NL is het nog niet echt een ding ofzo?

Ik doe het even in een spoiler, dit is 1x dekkend van gamma huismerk in de kleur wit.
Ik heb even een paar verschillende hoekjes gepakt, dan zie je een beetje het verschil. Ik heb de foto’s rond half 8 gemaakt en die kamer is dus met ramen op het Noord-Westen!

Samenvatting

3 likes

Dankjewel! Daar heb ik heel veel aan, vind dit heel mooi! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wij gaan vanmiddag onze keukenkastjes wegbrengen om te laten spuiten en twijfel nog steeds over de kleur😅 daarom hier maar even op zoek naar wat meningen. Ik twijfel tussen mat 9010 en dan de muren in een terra kleur of de kastjes in een terra kleur. Dit is de kleur van het huidige blad. Wat denken jullie?

En even voor t idee wat ik ter inspiratie heb

6 likes