Mijn ouders hebben een waterontharder (geen idee welke) maar het kraanwater wordt er zo verschrikkelijk smerig van. Mijn moeder tegen de leverancier: “Tja, het water smaakt ineens zoals bij Van der Valk.” Leverancier: “Nou, daar leveren wij aan!”
Oke super bedankt voor alle tips! Ik ga zeker even op de capaciteit en het type zoutblokken letten. Aquacell valt dan eigenlijk al af (mede door de prijs). De smaak hoor ik wel vaker, heeft iemand daar nog goede tips voor? We hebben namelijk een sodastream en drinken vaak thee en water. Best veel kraanwater wordt er dus gedronken…
Ik vind het juist veel lekkerder. Ken je iemand in de omgeving (met hetzelfde waterbedrijf vooral) met een ontharder waar je eens kan proeven?
Hornbach heeft wel het fijnste assortiment, qua aanbod veel keuze en ook goeie kwaliteit. Hun webshop/bezorging (communicatie over leveringstermijnen etc) en ook klantenservice vond ik wel echt zo tegenvallen. Jammer is dat! Wanneer de spullen wel mooi zijn.
Met de Praxis heb ik momenteel hele positieve ervaringen
Ja dat vind ik ook! Dan smaakt het ineens naar Spa Blauw en dat vind ik ook niet te drinken.
De eerste dag dacht ik bah wat een gek smaakje maar na een dag proeft het alweer bijna normaal.
Heel veel Amerikaanse YT’ers werken daarmee, met stick & peel behang. Lijkt echt ideaal ja, maar in NL is het nog niet echt een ding ofzo?
Ik doe het even in een spoiler, dit is 1x dekkend van gamma huismerk in de kleur wit.
Ik heb even een paar verschillende hoekjes gepakt, dan zie je een beetje het verschil. Ik heb de foto’s rond half 8 gemaakt en die kamer is dus met ramen op het Noord-Westen!
Dankjewel! Daar heb ik heel veel aan, vind dit heel mooi!
Wij gaan vanmiddag onze keukenkastjes wegbrengen om te laten spuiten en twijfel nog steeds over de kleur😅 daarom hier maar even op zoek naar wat meningen. Ik twijfel tussen mat 9010 en dan de muren in een terra kleur of de kastjes in een terra kleur. Dit is de kleur van het huidige blad. Wat denken jullie?
Oh dan ga ik dat es even zoeken op YT, vast wel iemand die een review gedaan heeft ofzo!
Super mooi ik zou de kastjes neutraal doen en dan de muren Verven. Want terra is wel echt een trendkleur dus grote kans dat je daar over een aantal jaren op uitgekeken raakt. De muren kan je makkelijk over Verven. Maar. Misschien kan je de kastjes in een neutralere kleur laten Verven, beige ofzo… Of dat rozige op de kastjes uit je laatste plaatje bijvoorbeeld?
Ik zou een kleur kiezen die nu past bij terracotta maar die ook past bij evt andere kleuren. Of misschien zelfs zwart? Vind dat hij je voorbeelden wel heel mooi! En ook bij je keukenblad (super mooi blad trouwens!)
Eens met wat @Gatenplant zegt, uit praktisch opzicht had ik ook liever de muur geverfd dan voor terracotta kastjes gekozen. Maar op jouw voorbeeldfoto’s vind ik de keuken met de kastjes ook echt héél mooi, doet zoveel voor de keuken! De combi met zwart is heel stijlvol, maar je zou ook voor een lichtere variant kunnen gaan met wittinten en gecombineerd met accenten in hout voor een lichtere keuken (met dan als eyecatcher het donkere aanrechtblad).
Jaa met die gedachte zit ik nu ook steeds of een beetje op safe omdat je de muren toch altijd weer kunt verven of durven om een keer wat anders te doen. Lastig hoor! Dankjewel voor je reactie in ieder geval😊 Beige vind ik ook nog wel een idee, maar die kleur heb ik verder niet in mijn huis (roze ook niet). Kleuren die ik al heb zijn okergeel, terra, grijs en groen.
Ik zou niet last minute een kleur kiezen… als je niet al precies hebt bedacht wat je wil en een kleurkaart uitgekozen en op je kastjes geplakt etc zou ik altijd voor neutraal gaan.
Anders moet je ter plekke bij die spuiter een kleur kiezen uit een boek ofzo? Dat lijkt me niet echt handig
En je zegt muren terra en kastjes wit of kastjes terra.
Worden bij die laatste optie dan ook de muren wit?
Daar heb je idd een punt😅 ik twijfel tussen 9010 en terra maar een juiste kleur terra kiezen is ook nog wel een lastige. We hebben afgesproken ter plekke de kleur uit te zoeken aan de hand van voorbeelden dus hoop dat het goed komt. Bij terra kastjes zouden we idd de muur wit doen.
Zou ik niet doen. Is heel ander licht daar… vermoedelijk alleen ralkleuren.
Dan moet je echt in je eigen huis een kleurtje kiezen en die staal meenemen naar de spuiter en een match zoeken.
Ok thanks voor het advies. Neig nu dan toch naar wit en dan voor de muren een keer rustig een mooie tint terra uitzoeken en zoals @Alocasia schrijft misschien met mooie houten details zoals een plank aan de muur.
Zou zeker voor wit gaan als je geen kleurstalen meer mee naar huis kan nemen om het in het licht op verschillende momenten te bekijken. Kleurt altijd zo anders in je eigen huis.