En even voor t idee wat ik ter inspiratie heb
Oh dan ga ik dat es even zoeken op YT, vast wel iemand die een review gedaan heeft ofzo!
Super mooi ik zou de kastjes neutraal doen en dan de muren Verven. Want terra is wel echt een trendkleur dus grote kans dat je daar over een aantal jaren op uitgekeken raakt. De muren kan je makkelijk over Verven. Maar. Misschien kan je de kastjes in een neutralere kleur laten Verven, beige ofzo… Of dat rozige op de kastjes uit je laatste plaatje bijvoorbeeld?
Ik zou een kleur kiezen die nu past bij terracotta maar die ook past bij evt andere kleuren. Of misschien zelfs zwart? Vind dat hij je voorbeelden wel heel mooi! En ook bij je keukenblad (super mooi blad trouwens!)
Eens met wat @Gatenplant zegt, uit praktisch opzicht had ik ook liever de muur geverfd dan voor terracotta kastjes gekozen. Maar op jouw voorbeeldfoto’s vind ik de keuken met de kastjes ook echt héél mooi, doet zoveel voor de keuken! De combi met zwart is heel stijlvol, maar je zou ook voor een lichtere variant kunnen gaan met wittinten en gecombineerd met accenten in hout voor een lichtere keuken (met dan als eyecatcher het donkere aanrechtblad).
Jaa met die gedachte zit ik nu ook steeds of een beetje op safe omdat je de muren toch altijd weer kunt verven of durven om een keer wat anders te doen. Lastig hoor! Dankjewel voor je reactie in ieder geval😊 Beige vind ik ook nog wel een idee, maar die kleur heb ik verder niet in mijn huis (roze ook niet). Kleuren die ik al heb zijn okergeel, terra, grijs en groen.
Ik zou niet last minute een kleur kiezen… als je niet al precies hebt bedacht wat je wil en een kleurkaart uitgekozen en op je kastjes geplakt etc zou ik altijd voor neutraal gaan.
Anders moet je ter plekke bij die spuiter een kleur kiezen uit een boek ofzo? Dat lijkt me niet echt handig
En je zegt muren terra en kastjes wit of kastjes terra.
Worden bij die laatste optie dan ook de muren wit?
Daar heb je idd een punt😅 ik twijfel tussen 9010 en terra maar een juiste kleur terra kiezen is ook nog wel een lastige. We hebben afgesproken ter plekke de kleur uit te zoeken aan de hand van voorbeelden dus hoop dat het goed komt. Bij terra kastjes zouden we idd de muur wit doen.
Zou ik niet doen. Is heel ander licht daar… vermoedelijk alleen ralkleuren.
Dan moet je echt in je eigen huis een kleurtje kiezen en die staal meenemen naar de spuiter en een match zoeken.
Ok thanks voor het advies. Neig nu dan toch naar wit en dan voor de muren een keer rustig een mooie tint terra uitzoeken en zoals @Alocasia schrijft misschien met mooie houten details zoals een plank aan de muur.
Zou zeker voor wit gaan als je geen kleurstalen meer mee naar huis kan nemen om het in het licht op verschillende momenten te bekijken. Kleurt altijd zo anders in je eigen huis.
Ik zou voor zwart gaan. Op al je sfeerplaatjes komt helemaal geen wit voor, dan krijg je denk ik een heel andere stijl:

Ja dit bedacht ik mij ook later!! Maar toen was ik al niet meer op het forum
@Demelza wat heb je uiteindelijk gekozen en hoe is het geworden??
Ik wil op termijn een nieuwe bank want deze bank is oud, doorgezakt en past niet in mijn interieur. Ik weet alleen niet goed voor welke kleur ik moet gaan. Ik zou het rode kleed altijd nog boven kunnen leggen en voor een nieuw kleed in de zithoek kunnen gaan, want niet veel past bij het kleed. De kleuren die ik in gedachten heb kunnen daar in ieder geval niet allemaal mee.
Ik dacht zelf aan oudroze, okergeel, terracotta, olijfgroen of bruin.
Paar voorbeelden:
Het model vind ik niet mooi, de kleur wel.

Dit is eigenlijk echt mijn favoriet, love deze kleur, kan totaal niet bij het kleed.
Mijn woonkamer nu
Weg
Hebben jullie ideeën? Of tips? Gedachtenspinsels?
Sfeervol ingericht!
Zit in het tapijt zelf niet wat groenigs? Lastig te zien. Bordeaux-rood en groen gaat wel samen naar mijn idee. De andere kleuren idd wat minder…mooie kleuren. Roest-oranje is ook erg mooi. Staat ook mooi bij je raambekleding
Dank je! In het kleed zit een heeel klein beetje donkergroen. Maar niet heel opvallend.
Ik denk dat je favoriet er juist wel bij past. Paar mooie bordeaux kussens erop en klaar. Wel heel kleurrijk wordt het dan, maar omdat het verder qua kleuren best rustig is, met de witte muren ook, kan dat wel.
Ja ik denk ook dat je alles (wanden en houtwerk dus deuren/ramen) in 1 kleur moet doen, want 9010 op hout en 9016 overig ziet er bij voorbaat “gelig” uit…
Is het gewoon net niet. Dan beter 9010 op alles. Zijn dat ook een beetje de standaard “vuistregels”? Plafond 1 tint witter dan de rest, wand/houtwerk hetzelfde. Vroeg ik me gewoon af, of zo subjectief dat je hier eigenlijk geen richtlijnen voor hebt
Heb toch op safe gespeeld en ben voor wit gegaan. We hebben maar een kleine keuken en ook een aantal hele hoge kasten tegen de wand en was bang dat het dan te donker zou worden. De kastjes zijn pas na een aantal dagen klaar dus eerst een tijdje tegen de troep in de kastjes aankijken ben nu druk bezig een mooie terra tint voor de muur uit te zoeken, waarschijnlijk wel meer in de sfeer van de afbeeldingen van @Merel alleen dan iets minder oranje en misschien nog wat zwarte details. Is er hier toevallig iemand die ook een terra kleur muur in huis heeft en een foto zou willen delen?
Je favoriete bank kan príma bij het kleed, heerlijk warm geheel juist! Ik zeg doen
Heeft iemand een bank van sofacompany? Heb twee mooie op het oog (waar ik nog uit moet kiezen), zaten allebei lekker. Maar ben vooral benieuwd of ze lang mooi blijven!