Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik zou voor zwart gaan. Op al je sfeerplaatjes komt helemaal geen wit voor, dan krijg je denk ik een heel andere stijl:

image

5 likes

Ja dit bedacht ik mij ook later!! Maar toen was ik al niet meer op het forum
@Demelza wat heb je uiteindelijk gekozen en hoe is het geworden??

Ik wil op termijn een nieuwe bank want deze bank is oud, doorgezakt en past niet in mijn interieur. Ik weet alleen niet goed voor welke kleur ik moet gaan. Ik zou het rode kleed altijd nog boven kunnen leggen en voor een nieuw kleed in de zithoek kunnen gaan, want niet veel past bij het kleed. De kleuren die ik in gedachten heb kunnen daar in ieder geval niet allemaal mee.

Ik dacht zelf aan oudroze, okergeel, terracotta, olijfgroen of bruin.
Paar voorbeelden:

Het model vind ik niet mooi, de kleur wel.
7F7ED2DE-97E0-4D2F-84CD-EE33515EBA97

Dit is eigenlijk echt mijn favoriet, love deze kleur, kan totaal niet bij het kleed.

0711024_02

Mijn woonkamer nu

Weg

Hebben jullie ideeën? Of tips? Gedachtenspinsels?

Sfeervol ingericht!
Zit in het tapijt zelf niet wat groenigs? Lastig te zien. Bordeaux-rood en groen gaat wel samen naar mijn idee. De andere kleuren idd wat minder…mooie kleuren. Roest-oranje is ook erg mooi. Staat ook mooi bij je raambekleding

1 like

Dank je! In het kleed zit een heeel klein beetje donkergroen. Maar niet heel opvallend.

Ik denk dat je favoriet er juist wel bij past. Paar mooie bordeaux kussens erop en klaar. Wel heel kleurrijk wordt het dan, maar omdat het verder qua kleuren best rustig is, met de witte muren ook, kan dat wel.

4 likes

Ja ik denk ook dat je alles (wanden en houtwerk dus deuren/ramen) in 1 kleur moet doen, want 9010 op hout en 9016 overig ziet er bij voorbaat “gelig” uit…
Is het gewoon net niet. Dan beter 9010 op alles. Zijn dat ook een beetje de standaard “vuistregels”? Plafond 1 tint witter dan de rest, wand/houtwerk hetzelfde. Vroeg ik me gewoon af, of zo subjectief dat je hier eigenlijk geen richtlijnen voor hebt

Heb toch op safe gespeeld en ben voor wit gegaan. We hebben maar een kleine keuken en ook een aantal hele hoge kasten tegen de wand en was bang dat het dan te donker zou worden. De kastjes zijn pas na een aantal dagen klaar dus eerst een tijdje tegen de troep in de kastjes aankijken :sweat_smile: ben nu druk bezig een mooie terra tint voor de muur uit te zoeken, waarschijnlijk wel meer in de sfeer van de afbeeldingen van @Merel alleen dan iets minder oranje en misschien nog wat zwarte details. Is er hier toevallig iemand die ook een terra kleur muur in huis heeft en een foto zou willen delen?

Je favoriete bank kan príma bij het kleed, heerlijk warm geheel juist! Ik zeg doen :heartbeat:

3 likes

Heeft iemand een bank van sofacompany? Heb twee mooie op het oog (waar ik nog uit moet kiezen), zaten allebei lekker. Maar ben vooral benieuwd of ze lang mooi blijven!

Wauw ja heel mooi!

Ja dat ga je durven!

Ik denk alleen wel dat je er snel op uitgekeken bent.

Jaaa supertof! Ik denk echt niet dat je dat snel zat bent, juist heerlijk rustgevend alles in 1 tint. Ik zou ook de kledingkasten en nachtkastjes en al het andere wat geschilderd kan worden meenemen in dezelfde kleur, gordijnen dezelfde kleurgroep, als er naast die kleur op de muur/plafond nog veel meer op je af komt qua kleuren enzo dan wordt het misschien wat beklemmend.

1 like

Ah, we dachten geen nieuwe keuken te hoeven bij ons huis, maar hebben gisteren de sleutel gekregen en willen hem nu toch vervangen. Omdat we het niet meegenomen hebben in ons budget, kunnen we denk ik maar 8000 ongeveer uitgeven. Ik heb nog nooit een keuken uitgezocht en vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met dit budget, te doen of echt te weinig? We gaan de komende week een aantal keukenzaken bezoeken, dus mogelijk heeft er iemand ook nog tips waar we op moeten letten/aan moeten denken. We zijn allebei altijd heel slecht in nee zeggen, dus moeten ons goed wapenen tegen de verkooptrucjes haha…

Hoe groot is het? Voor €8000 5 kastjes breed met weinig apparatuur lukt makkelijk, voor €8000 15 meter keuken met een eiland wordt moeilijk.
Kunnen jullie apparatuur hergebruiken die er nu inzit? Willen jullie per se alles nieuw of is het een optie alleen nieuwe frontjes oid te kopen?
Leidingen etc verplaatsen is duur, dus het is goedkoper de wasbak/gasfornuis/vaatwasser op dezelfde plek te laten.
Zijn jullie zelf handig? Je kunt ook eens stoeien met de Ikea-planner om te zien op wat voor bedrag je uitkomt. Dan heb je een aardig idee wat een beetje keuken moet kosten en of het in enige mate haalbaar is voor jullie budget.

1 like

Sowieso aangeven dat je minder te besteden hebt dan dit budget, leuk een nieuwe keuken!

1 like
  • Vertel NOOIT je budget :wink: en wil je dat wel, ga er dan €2000 onder zitten. Jullie budget is dus €6000 :wink:
  • Korting krijg je altijd, dus maak er een ronde prijs van, vragen ze €8.800, zeg dat echt niet in je budget past en zorg dat ze het voor €7.000 of €7.500 doen.
  • Zeg nooit direct ja, ook niet na bovenstaande puntje. Zeg altijd dat je er nog over wilt nadenken omdat het je je budget niet wilt overschrijden, vaak bellen ze terug met een nóg beter aanbod.

Ik vond Svea in Eindhoven echt heel erg fijn, mocht je uit die regio komen. Aardige mensen en ze hielpen ons super goed!

9 likes

Wij hebben voor 8000 een keuken van 2,76 bij 2,30 met inductie kookplaat, oven, combi oven, koelvries combinatie, cooker, en head free afzuigkap, een luxe carrousel kast (le mans heet die ofzo) en vaatwasmachine. Waarvan ook nog apparatuur zit in een losse hoge kast. Dus ik vind persoonlijk dat je van €8000 echt heel veel kunt. Alleen goed onderhandelen en niet over 1 nacht ijs gaan door bij meerdere aanbieders te kijken.

2 likes

Het is een rechte keuken, 4m lang en we hebben ook nog een bijkeuken dus hoeven niet per se alles in de keuken zelf te hebben. Zijn nu aan het denken om misschien alleen beneden kastjes te doen en boven dan een plank (open). Geen mogelijkheid tot kookeiland dus dat scheelt al wel qua budget. Alleen de vaatwasser is denk ik nog te gebruiken, rest heel erg aan vervanging toe. En we hadden zelf idd al bedacht om alles op dezelfde plek te houden en zelf te gaan monteren om geld te besparen. Zijn zelf niet super handig, maar hebben genoeg hulp gelukkig van mensen die dat wel zijn haha. Goed idee om eens met de Ikea-keuken planner te oriënteren, dankjewel!

Ah super, bedankt voor de tips! Daar kunnen we zeker wat mee :slight_smile: helaas niet uit de buurt van Eindhoven!