Interieurtopic #2 (Deel 1)

Wij hebben ook een rechte keuken van ongeveer 4 meter, we hebben 1 hoge kast en voor de rest alleen lades onder. We hebben de basis bij Ikea besteld en zelf geplaatst, de lade-inrichting van Ikea, de zijpanelen op de hoge kast en de vaatwasser ook. De rest hebben we los elders besteld, fronten van massief hout bij Houtcuisine, keramiek blad bij 123werkbladen, apparatuur bij 123apparatuur, zelf een koof getimmerd voor de plafondafzuigkap. De meeste dingen zijn ongeveer op dezelfde plek gebleven, maar we hebben zelf extra groepen aangelegd en stopcontacten onder de plint gemaakt. Alles inclusief (met de verf en de kit en alle schroefjes etc. erbij) waren we €11.000 kwijt. De eerste schatting van de keukenzaak voor alles wat ik graag wilde was €26.000 :joy:

1 like

@Pandava en nog een tip: ga nooit naar Mandenmakers. Nooit.

2 likes

Ik zeg IKEA! Geen gezeur met onderhandelingen, fantastische service (zelfs na jaaaren) en kwalitatief net zo goed als de concurrenten - en een stuk goedkoper. KVIK is ook een goede.

4 likes

Ik heb een rechte kvik keuken van 2,6m lang zonder bovenkastjes (vaatwasser, oven, inductie) + kastenwand aan de overkant (koelkast, hoge kast van 1m breed). Was 8000 euro inclusief apparatuur (siemens studioline) aanrechtblad en plaatsing. Denk dat je er met gepuzzel wel komt met 8000 euro.

Good one! En Mandemakers Groep houdt in: geen Brugman, geen Keuken Concurrent, geen Keuken Kampioen, geen Tulp, geen Mandemakers e.d…

Jij slechte ervaring hier? Wij zijn wel bij Brugman en Tulp geweest, maar zij zaten veel te hoog in hun prijscategorie en ik vond hun manier van advies een beetje… uit de hoogte?

Edit:
@Pandava hoge kasten zijn vaak het duurst, maar als je bijvoorbeeld kiest voor planken i.p.v. lades scheelt dat al heel veel! En je kunt vaak veel besparen op apparatuur. Je hebt bijvoorbeeld quooker kranen van andere merken, maar je kunt er ook voor kiezen om op een later moment een quooker te installeren. Wij hebben zelf een parallel keuken met apparatuur van Siemens studioline, de Bora Pure inductiekookplaat, een Quooker flex, een grote combi-oven (i.p.v. standaard maat 46) en een kastenwand van 4 stuks hoge kasten voor EUR 14.000. Hiervan is wel echt bijna 50/50 kasten/apparatuur.

@Pandava Dit is ook een goede tip inderdaad! Wij zijn naar Bruynzeel gegaan voor een indicatie van wat onze keuken zou gaan kosten, maar zijn uiteindelijk voor een nog iets luxere keuken (duurder blad, luxere keukenkasten, hoger oppervlak) en met wat onderhandelen goedkoper uitgekomen bij een andere keukenboer :slight_smile:

1 like

Ik ben door Mandemakers nog weken, bijna maanden gestalkt met telefoontjes met aanbiedingen. Toen ik ze had geblokt hebben ze het adres opgezocht van de offerte - woonde toen nog bij mijn ouders - en daar op de vaste lijn gebeld waarom ik niet akkoord ging.

Op een gegeven moment smeekte die man bijna met ā€œwat moet ik doen om je nu te laten tekenenā€

Je bek houwen en optyfen.

3 likes

Oh my god, dat is wel echt intens? Hoe kunnen ze denken dat dit oke is?

Ben ook echt mega boos geworden aan de telefoon. We hadden gewoon ƩƩn gesprek gehad met een schets/tekening. Of ik wel meteen even wilde tekenen… echt bizar, ik was net 25 en mn eerste koophuis effe chill aub.

Haha alsof je dan ineens ook nog akkoord zou gaan, snap niet dat die man zelf niet bedenkt dat dit zonde van z’n tijd is (los van dat het natuurlijk echt niet kan).

1 like

Heb ook gekeken naar een keuken voor een goede prijs. Was erg gecharmeerd van KVIK, maar heb uiteindelijk gekozen voor een lokale keukenboer die erg goed mee dacht met slimme oplossingen voor kleine hoekjes. (In Amsterdam: Keukenstudio Van de Noort & Philip)

Heel mooi deze! Is een van de favorieten, goed om te horen dat de kwaliteit goed is

1 like

Ik ben alweer uitgekeken op mijn kussenhoezen op de bank. Ik heb lekker origineel een grijze hoekbank en ik zou qua kussens in ieder geval iets met okergeel en/of donkergroen willen. Printje erbij mag ook. Maar weet nooit zo goed wat nou leuk is bij elkaar

1 like

Heeft iemand een idee waar dat houten tafeltje van is of waar ik iets vergelijkbaars kan vinden?

1 like

Wij zijn lekker all out gegaan qua kleuren omdat dat lekker afsteekt bij het grijs. We hebben wel voor kleuren gekozen die op een andere plek in huis weer terugkomen. Al onze kussentjes komen bij Loods5 vandaan.

13 likes

Ik lees online nog wel wisselende verhalen dus ben wel benieuwd of je opnieuw een keuken van kvik zou kopen?

Kan ook niets vinden

https://www.fundesign.nl/dutchbone-mundu-tafelset.html?gclid=EAIaIQobChMIuY3Qw57V6wIVReR3Ch3fiARdEAQYASABEgLzrfD_BwE

https://www.zitmaxx.nl/tafels/salontafel-191500-drax-318074?gclid=EAIaIQobChMIuY3Qw57V6wIVReR3Ch3fiARdEAQYByABEgIMGfD_BwE

Niet hetzelfde…
Misschien is het met de hand gemaakt, one of a kind?

1 like

Ik heb drie collega’s die afgelopen half jaar een keuken van Kvik hebben laten plaatsen en iedereen is tevreden. Heb er daarom gisteren ook een keuken besteld, hopen dat ik ook tevreden ga zijn haha.

2 likes

Het schijnt ook dat als je een offerte laat maken door ƩƩn van die winkels zoals Brugman, ze dit bij al die andere winkels uit de groep gewoon kunnen zien dus dat onderhandelen dan bijna geen zin meer heeft.

Yes, wel alleen bij het filiaal waar we gekocht hebben (utrecht was echt een rotervaring). Wij hadden ook wisselende ervaring per filiaal (is franchise). Maar de keuken is prachtig en kvik in Amersfoort (waar we uiteindelijk kochten) dacht enorm goed mee en leverde toen het mis ging met plaatsen ook fijne service. We oriƫnteren nu ook op een nieuw huis en zouden daar zeker weer gaan kijken voor een nieuwe keuken.

1 like