Ik heb geen positieve ervaring met kvik. Wij hebben 'm in Rotterdam Alexandrium gekocht en hebben 'm nu 2,5 jaar, maar de keuken is nogsteeds niet goed. En we hebben het inmiddels maar opgegeven om daar nog een probleem van te maken want het kost zo veel meer frustratie dan het opleverde aan oplossingen. De installatie verliep slecht: monteur kwam zonder bericht te laat (echt pas einde van de middag terwijl hij er al in de ochtend zou zijn), kreeg de keuken natuurlijk niet af, wilde toen een week later terugkomen (zouden wij zonder werkende keuken zitten met een baby en dreumes, no thanks). UIteindelijk heeft hij met veel geklaag een minimaal werkende keuken geïnstalleerd. Kregen we nog een factuur voor leidingen de verkeerd zouden liggen, terwijl ze exact op de plek lagen die Kvik had aangegeven in hun technische tekening. Maar betaald omdat we een werkende keuken wilden. De afwerking liet maanden op zich wachten (aantal afspraken gemaakt waar hij gewoon niet kwam opdagen), was lelijk, en de helft bleek niet goed geïnstalleerd (zo bleek de afzuigkap niet aangesloten, vaatwasser stond los, oven stond los etc). Delen van de afzuigkap die nodig waren om m werkend te krijgen heeft hij blijkbaar weggegooid want die waren er niet. Toen kregen we daar zelfs nog een factuur van van Kvik voor die onderdelen en de installatie (door inmiddels een andere monteur). Na een jaar kregen we vochtschade in het aanrechtblad, aan de onderkant begon het uit te zetten op meerdere plekken. Daar had blijkbaar nog een beschermlaag onder gemoeten die de monteur ook niet aangebracht had. Nu hebben we nogsteeds dingen die scheef zijn of slecht afgewerkt en natuurlijk dat aanrechtblad met vochtschade, maar de keuken werkt en ik ben er wel klaar mee. We houden er rekening mee dat we het binnen een aantal jaar gaan vervangen.
Het vervelende is dat omdat kvik een franchise is met het hoofdkantoor in denemarken oid, je nergens terecht kunt. Hoofdkantoor reageert niet op berichten, andere vestigingen kunnen niks en de vestiging zelf geeft niet thuis of schuift het af op de monteur.
Voor mij nooit meer Kvik.