Interieurtopic #2 (Deel 1)

Hello kitchen is ook mandenmakers groep toch? Ik vond dat kwalitatief in de showroom inderdaad ook echt minder.

Voor 8000 euro een keuken moet goed lukken, maar je zal keuzes moeten maken. Dus geen duur blad, of geen dure apparatuur, of geen dure frontjes, of weinig lades. Ik wilde allemaal dus wij hadden het niet voor 8000 euro kunnen maken haha, en dan kan je beter doorsparen en pas over een paar jaar de keuken vervangen, in plaats van nu half doen

1 like

Wij hebben ook interesse in een keuken van kvik, maar wat ik jammer vond in Amersfoort dat ze pas echt meer informatie gingen geven als we daadwerkelijk zouden kopen. Zo werd een prijsindicatie een beetje lastig. Toen hadden we ons huis nog niet, dus was het echt oriënterend. Maar zagen daar echt een mooie stijl die ons enorm aansprak! Over een maand of 2 gaan we echt aan de slag.

1 like

Oh dat herken ik niet. Misschien is hun beleid veranderd. Je kan alle prijzen trouwens wel online zien. Kom nog vanalles bovenop aan splintjes, stripjes etc, maar wel goed voor een grove indicatie.

Ja, dat boek heb ik wel meegekregen. Maar ik ben echt verliefd op een zwarte keuken van hun :heart_eyes: wij hebben geen mega keuken, dus kunnen denk ik wel onder de 10.000 blijven. Ik kijk er zooooo naar uit!

1 like

Als je keuken niet te groot is denk ik dat onder de 10.000 makkelijk moet lukken. Ik gok dat ik de keuken die jij bedoelt in het wit heb (Bedoel je prato?). Ik heb toen eerst uitgetekend wat ik ongeveer wilde hebben incl de prijzen/met wat voor apparatuur. Toen eerste offerte met alle luxe erin daar gemaakt en daarna met de prijslijst en google gaan schuiven in apparatuur om binnen budget te komen (8000 euro), daarin dachten ze trouwens best aardig mee.

[weg]

De bovenste stijl in de onderste opstelling

1 like

Ah ik heb een andere! Wel heel mooi, vooral in dat grijs!

1 like

Wat heb jij er allemaal aan apparatuur inzitten?

1 like

Dat is inderdaad heel irritant. Ligt misschien aan de vestiging of de verkoper, maar wij hebben vorig jaar drie uur lang met een verkoper een heel ontwerp gemaakt en hebben toen ook gezegd dat dit de eerste keer was dat we zoiets deden dus dat we niet gelijk gingen beslissen. Dat was allemaal prima en ze namen alsnog echt alle tijd. Zijn afgelopen weekend teruggeweest om het ontwerp nog eens te bekijken en aan te passen en hebben nu uiteindelijk gekocht. Hoop dat het volgende keer prettiger gaat, voor welke winkel je ook kiest!

1 like

Ik heb deze van HAY.

2 likes

Volgens mij zag ik er laatst bij Hema matte zwarte!

Wat vinden jullie van de kleur van het jaar?

image

3 likes

Best wel mooi! Ik moet t even in het echt zien.

Ik vind t alleen niet zo’n eyecatcher. Vaak zijn het toch sprekendere kleuren die als kleur van het jaar gekozen worden.

Ik vind het wel een beetje saai. Maar de leverkleurige trend zet dus nog door.

1 like

Ik ben er niet zo weg van. Inderdaad beetje saai (ook de rest van het plaatje), maar hou zelf helemaal niet van bruinige kleuren, dus zou het zelf nooit kiezen voor in mijn huis.

Niet mijn ding, kan misschien wel mooi zijn maar zou het nooit zelf kiezen

Heb je bij goedinstijl gekeken? Daar hebben ze vaak wel leuke haakjes en dat soort dingen. Weet niet of het is wat je zoekt.

1 like

Yuck :nauseated_face: ik bedoel nmsmvpe

3 likes

Ik heb geen positieve ervaring met kvik. Wij hebben 'm in Rotterdam Alexandrium gekocht en hebben 'm nu 2,5 jaar, maar de keuken is nogsteeds niet goed. En we hebben het inmiddels maar opgegeven om daar nog een probleem van te maken want het kost zo veel meer frustratie dan het opleverde aan oplossingen. De installatie verliep slecht: monteur kwam zonder bericht te laat (echt pas einde van de middag terwijl hij er al in de ochtend zou zijn), kreeg de keuken natuurlijk niet af, wilde toen een week later terugkomen (zouden wij zonder werkende keuken zitten met een baby en dreumes, no thanks). UIteindelijk heeft hij met veel geklaag een minimaal werkende keuken geïnstalleerd. Kregen we nog een factuur voor leidingen de verkeerd zouden liggen, terwijl ze exact op de plek lagen die Kvik had aangegeven in hun technische tekening. Maar betaald omdat we een werkende keuken wilden. De afwerking liet maanden op zich wachten (aantal afspraken gemaakt waar hij gewoon niet kwam opdagen), was lelijk, en de helft bleek niet goed geïnstalleerd (zo bleek de afzuigkap niet aangesloten, vaatwasser stond los, oven stond los etc). Delen van de afzuigkap die nodig waren om m werkend te krijgen heeft hij blijkbaar weggegooid want die waren er niet. Toen kregen we daar zelfs nog een factuur van van Kvik voor die onderdelen en de installatie (door inmiddels een andere monteur). Na een jaar kregen we vochtschade in het aanrechtblad, aan de onderkant begon het uit te zetten op meerdere plekken. Daar had blijkbaar nog een beschermlaag onder gemoeten die de monteur ook niet aangebracht had. Nu hebben we nogsteeds dingen die scheef zijn of slecht afgewerkt en natuurlijk dat aanrechtblad met vochtschade, maar de keuken werkt en ik ben er wel klaar mee. We houden er rekening mee dat we het binnen een aantal jaar gaan vervangen.

Het vervelende is dat omdat kvik een franchise is met het hoofdkantoor in denemarken oid, je nergens terecht kunt. Hoofdkantoor reageert niet op berichten, andere vestigingen kunnen niks en de vestiging zelf geeft niet thuis of schuift het af op de monteur.

Voor mij nooit meer Kvik.

2 likes

Wow, ook goed om dit soort verhalen te horen. Heb je een rechtsbijstandverzekering en kunnen zij helpen?