Interieurtopic #2 (Deel 1)

Heb je een lamp boven de salontafel nodig? Je ziet dat heel weinig, omdat het vaak gewoon niet zo mooi is. Bij een lichtplan ben je vooral bezig met licht in alle hoeken - behalve boven een eettafel staan. Dus als je een standaard zithoek hebt, heb je wat vloerlampen, misschien een tafellamp op een dressoir/vensterbank, enzovoort, en dan ben je er al.

Ik vind dit een hele neutrale lamp waar heel veel wel bij zou kunnen, overigens.

1 like

Mijn eerste is ingeving is een paar plankjes met (hang)planten! Maar goed ik woon ook wel in een halve urban jungle.

1 like

Ik ben aan het kijken voor een zwart witte poster van p.rada. Marfa en dan een simpele zwarte lijst eromheen, zijn ook best groot te krijgen

Zo’n posterwand is hier denk ik leuker dan een groot schilderij, of toch schapjes met daarop posters in lijsten en desnoods cactussen en vetplantjes voor het groen. Vind wat groen het wel altijd veel mooier maken!

2 likes

Schapje met daarop lijstjes! Makkelijker te wisselen dan een grote lijst. En dan wat vaasjes met droogbloemen? Past mooi bij de kleur muur en gaan niet meer dood :joy:

1 like

Als eens gekeken bij IXXI?

1 like

Weet niet of je dit wat vindt maar ik zou zelf voor iets groots gaan in plaats van allemaal kleine dingen.
Zoals dit

Een sticker of een wandtapijt

3 likes

Wil je een neutrale kleur of een pittige kleur?
Als neutrale kleur kun je denken aan een beige of camel, of een zelfde roze als je kussen. En als je niet van grijs houdt, dan een vergrijsde kleur, zoals lavendelgrijs?

Als je een kleur wilt en wat donkerder dan denk ik aan aubergine, beetje zoals je kleed?

Ken je coolors.co? Dat is een website waar je een palette kunt maken door kleuren te kiezen (bijv jouw geel en roze) en dan andere kleuren erbij te laten genereren. Zo kun je zelf een beetje kijken wat je mooi vindt?

2 likes

Ik zou voor ƩƩn heel groot werk gaan, maar dan echt 2 meter breed ofzo. Vind plankjes met plantjes erop altijd vrij snel petieterig en een grote foto kan zo iets gaafs uitstralen.

@visual donkergroen zou ook gaaf kunnen zijn! En dan de stoel ook poederroze. Ik hou juist wel van zo heel kleurrijk.

2 likes

Dit vind ik een heerlijke video die goed laat zien wat het effect is van verschillende mogelijkheden voor boven je bank:

11 likes

Handig!
Ik neig zelf dan meer naar het 1e. Hoewel ik van veel kleur/details of bijzondere foto’s (mag ook zwart/wit) houd, zou ik bij 1 groot stuk eerder neigen naar iets heel abstracts en subtiel qua kleuren. En dan wordt het toch al snel weer saai.
Betrap mezelf erop dat ik het als ā€œopvullingā€ beschouw, ipv iets op te hangen wat ik heel mooi vind, in XL vorm

Het mooie vooral aan deze video vind ik dat het heel mooi het effect laat zien. Dan is het kiezen slechts een kwestie van smaak, en dat is simpelweg voor iedereen anders :heartbeat:

1 like

Ja love haar!! Net als haar video over hoe je de perfecte maat vloerkleed kiest. Bijna iedereen heeft een te klein kleed, waardoor je kamer kleiner lijkt dan zou kunnen. Dat laat zij ook heel goed zien.

3 likes

Oh een van mijn grootste ā€œergernissenā€ in NL, die te kleine vloerkleden. Zoo zonde! Hoppatee, maatje groter, bank erop, stoel erop. Veel beter.

Maar zo zijn er inderdaad veel meer filmpjes van haar, dus het hele account is een tip. Het stylen van de schouw, al dat soort handige tips :revolving_hearts:

4 likes

Ja goeie, zojuist filmpje van ā€œhow to decorate your mantleā€ bekeken. Handige tips, ik ga dit toepassen in mijn nieuwe woning met 2 schouwen en variĆ«ren :v:t3:

1 like

Leuke tip, ben gelijk mijn schouw opnieuw aan het stijlen

1 like

Zit ik hier in het juiste topic voor DIY tips?
Iemand wel eens zelf een hoofdbord voor een bed gemaakt?

Ja ik heb ook weleens een artikel voorbij zien komen over de ā€œbinnenkantā€ (als je geen actieve haard meer hebt). Mensen waren heel crea met boeken, of kandelaren!

1 like

Nee sorry wel eens een YT-filmpje van een wat poshy dame, Michelle Agerbeek - gezien. Was zo’n groot succes haar eigen bed dat ze nu in opdracht hoofdborden maakt voor anderen

1 like

Hmmm dat is niet eens heel gek haha.
Ik wil alleen een hele grote, zonder vakjes :joy:.

250 breed, 1.50 hoog :thinking: