Interieurtopic #2 (Deel 1)

Oeh, dat is kijken waard.
Het lijkt me ook niet moeilijk… flinke spaanplaat, traagschuim en stof. Alleen van de stof twijfel ik welke je beste kan gebruiken? Want je zet er best kracht op om het strak te krijgen.
En ik wil eigenlijk de boxsprings wel vast maken aan het bord, zodat het niet gaat schuiven :thinking:

Jaa! Ik zie dat echt overal en erger me er kapot aan. Niet alleen op funda maar ook Nederlandse interieur bloggers met best een groot bereik. Snap niet dat ze niet inzien dat een groter kleed veel beter staat.

Zweeft dan zo voor de bank, net een eilandje.

5 likes

Mijn moeder heeft dit heel recent nog gedaan. Kleed gekocht, neergelegd. Alsof je een deurmat voor de bank hebt liggen. Dus ik zeg ‘mam dit kleed is toch veel te klein’ “nee hoor” oke dat wordt 20 jaar hier tegenaan kijken

6 likes

Hahaha!

Ja ik weet niet wat dat is, die angst van Nederlanders voor een groot kleed. Of is het zuinigheid? Want ja, een kleed van 2x3 is duurder dan eentje van 170x230. Hoewel als je naar dat populaire kleed van Karwei kijkt, scheelt het echt maar €50 (!)

Maar goed, dat is een goedkoop kleed. Ik denk dat het wel met geld te maken heeft, een echt mooi kleed is vaak duur en veel mensen hebben dat er niet voor over. Terwijl een mooi, goede maat vloerkleed echt je hele woonkamer maakt of breekt. Maar het is hier gewoon geen prioriteit. Sterker nog, er zijn mensen zonder vloerkleed. The horror! En de galm in zo’n kamer. Haha

6 likes

Die mensen zien het gewoon niet.

Als je niet mobiel bent en je hebt huisgenoten of vrienden in een rolstoel, dan snap ik t. Maar zoals je zegt, het maakt echt je woonkamer. Het trekt al je meubels vaak mooi samen en rond het mooi af als een geheel. En sowieso, galm in de woonkamer :sob: Je hoeft niet direct een wandkleed, maar doe iets met je muur mensen.

Dat is trouwens mn 2e ergernis: te kleine fotolijstjes verdwaald op de muur

6 likes

Wij gaan in onze slaapkamers rolluiken laten zetten aan de buitenzijde, dat dient dan als zonwering en verduistering. Maar wat voor raamdecoratie is dan een goede optie voor erbij? Heb dan iets nodig dat je overdag wel gewoon nog privacy hebt anders zit je gewoon met een volledige inkijk raam.

Haha leuk dat het nu over vloerkleden gast want ik moet er nog een kopen! Alleen ik heb dus geen idee hoe groot ik moet gaan en of ik misschien niet voor een rond kleed moet gaan. Hebben jullie misschien advies of ideeën?
Door de berichten hierboven twijfel ik ook of ik voor moet zorgen dat mijn tv meubel ook op het kleed staat of juist niet. Mijn woonkamer/keuken/eetkamer is maar 20m2 in totaal dus best klein

Ik kwam dit op Pinterest tegen:

1 like

Ja ik heb zelf mijn hoofdbord gemaakt:

Wat wil je precies weten? Ik vond het best te doen!

24 likes

Dat valt wel mee, ik ben de nachtmerrie van vele.
Groetjes van mijn grijze hoekbank, al mijn witte muren en mijn zwarte stalen deur.

4 likes

Wauw!
Zelfs met van die “knopen”!

Vooral denk ik waar je op moet letten qua stof?

Maar vloerkleden die half onder meubels liggen is toch heel onhandig met schoonmaken? Dan moet je heel je kamer elke keer verbouwen.
Of laat je ze gewoon liggen en maak je er onder nooit schoon? Sowieso vind ik vloerkleden altijd een beetje viezig. Ook al staat het wel gezellig.

2 likes

Ik heb een bank op hoge pootjes en een roomba :see_no_evil:

2 likes

Haha dat scheelt al een hoop frustratie!

Maar hoe vies wordt het dan onder een vloerkleed dat onder de bank ligt?

2 likes

Ik heb een gordijn bij de woonexpress gekocht omdat ik geen stof kon vinden wat breed/lang genoeg was. En dat werkte ook prima! De knopen had ik destijds op amazon.com gekocht maar zie dat ze die tegenwoordig ook nu op amazon.nl hebben. Is ook supermakkelijk systeem.

https://www.amazon.nl/dp/B0051EP7AS/?coliid=I2S5J7ZN5VXKE7&colid=3V7HBBB7AEFCK&psc=1&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Verder nodig een mdf plaat, schuimrubber en lijm om de schuimrubber op de plaat te plakken. En heel sterk draad om de knopen te trekken en een nietpistool voor de stof en de draad vast te nieten. Vond het echt te doen, met hulp van mijn vriend waren we in een 2-3 uurtjes klaar.

2 likes

Jaa gordijn had ik ook bedacht als stevige stof! Slimmmm!

En heb je je bed gemonteerd aan het bord ?

Haha best wel he, ben al sinds gisteren argwanend naar mijn vloerkleed aan het kijken.

7 likes

Hondenharen komen overal :wink:

Ik heb vaker een kleed geprobeerd, maar vond het gewoon onhandig en te veel werk om schoon te houden.

2 likes