Interieurtopic #2 (Deel 1)

Je kunt bij de stoffenzaak of op de markt ook speciaal stof kopen voor bv maken van een bankhoes. Dat kun je ook gebruiken voor de hoofdbord. Is meestal qua stof ook wat steviger. Mijn moeder had vroeger een machine waarmee je dan met het stof knopen kon drukken. Misschien kun je zoiets nog ergens verkrijgen? Dan heb je passende knopen in dezelfde stof als rest van het hoofdbord.

1 like

Nee hij leunt op de rand van het bed.

1 like

Ik heb ook zelf het hoofdbord gemaakt, volgens mij staat hier in het topic een foto van de slaapkamer zoals hij nu is. Ik heb het niet zo mooi gecapitonneerd met knopen maar heel basic. Was goed te doen! Ik heb op de lapjesmarkt meubelstof/gordijnstof gekocht op kamerhoogte dus ik had niet zoveel meter nodig. Ik heb het bed er gewoon tegenaan geschoven en dat heeft hier prima gewerkt, maar ik snap wel dat je het vast wil maken.

1 like

Gevonden! Ja dat is denk ik wat ik bedoel.

Zal effe toelichten: we hebben nu een 160 boxspring, maar gaan over paar weken verhuizen en willen dan een familiebed maken door een 80cm boxspring aan ons bed vast te maken.
Maaarrrr ik vind het intens lelijk dat er dan 2 soorten hoofd borden zijn haha. En ons model
Swisssens wordt helaas niet meer verkocht.

Dus ik wil zelf een breed hoofdbord maken :)! Lijkt er op dat dat me gaaat lukken haha.

Met oog op die verhuizing zal ik hier wel vaker komen binnenwaaien.
Als is het maar omdat er bij onze bank ook nog een kleed moet :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Oh wow dan krijg je zo een supergroot Amerikaans XL bed

1 like

Eh. Ja. :see_no_evil::joy:

Ja we kiezen er bewust voor de kids bij ons te laten slapen haha. Maar dan is iets meer ruimte wel lekker! En straks hebben we die ruimte!

10 likes

Oh wauw! Dan zou ik hem inderdaad zelf maken want ik denk dat jullie nieuwe maat nergens verkocht wordt. Maar het is Echt goed te doen! Wij hebben de ‘rok’ om het bed van dezelfde stof gemaakt maar ik zag laatst in de winkel dat je dat niet echt meer ziet een boxspring met een rok.

1 like

Heerlijk groot! Wij hebben recent een boxspring van 200 bij 200 gekocht. Wat een verademing als in de weekend S wel eens bij ons ligt. Heerlijk.

2 likes

Het lijkt erop dat je gordijn scheef hangt. Check de rol bovenaan eens met een waterpas. Misschien dat de schroefjes wat lig zijn gekomen ofzo?

1 like

Het glas is inderdaad zwart/grijs achtig, een beetje dat smoked effect heeft het glas.

@TanteBetje @MJDLH ik heb er nog helemaal niet aan gedacht dat je ook geen lamp boven de salontafel kan hangen. Ik heb dat altijd wel gehad en uit gewenning ging ik meteen opzoek naar een plafondlamp voor boven de salontafel, maar wellicht dat een stalamp beter is en ook meer sfeer geeft. Thanks voor de tip!

2 likes

Wij hebben plisse gordijnen en dan niet verduisterend.

Ik heb bij ons een heel dun houtje, of stevig karton tussen het plafond en de rolhouder geplaatst. Dat scheelt een hoop. Misschien wat knullig, maar wel een snelle easy fix haha.

1 like

Wow hoe hou je dat uit met je partner joh? :smile:

Dit is echt mijn droom, dan gewoon om met mijn vriend in te slapen maar lekker veel ruimte voor jezelf :heart_eyes:

Zijn er mensen met ervaringen met banken van Made? Hoe is de kwaliteit op de langetermijn?

Ik las laatst ergens, in een ander topic, niet al te beste verhalen. Volgens mij in het bloggerstopic oid?

Edit: ja heb het gevonden en zie dat onder andere @Cadeaupapier er heel ontevreden over was!

2 likes

Ik had een bank op het oog daarvan. Toen ben ik naar de winkel gegaan en het viel tegen in het echt. Dus ik ben uiteindelijk voor iets anders gegaan. Hier heb je niet zo veel aan, maar ik zou dus sowieso even in het echt gaan kijken voordat je iets bestelt.

Volgens mij is Made te vergelijken met de HM/Zara. Lijkt prachtig maar grotendeels prut materiaal.

Vooroplopend in stijl, beperkt in uitvoering.

Vervolgens doen de Kwantum/Leen Bakker het voor een fractie van de prijs na.

(ik vraag me al maanden af of er niet één maker/producent is en de afnemers hij eigen sticker/merkje er op plakken met uitlopende prijzen. Ik zie bij iedere woonwinkel dat kastje of sidetafel/salontafel langskomen gemaakt van hout en zwart ijzer)

1 like

@Parasol @Neena Nou dat is duidelijk haha :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

Vraag: ik heb een ikea boxspring, zou hier een Ikea hemnes ombouw omheen passen?