Ja ik heb zelf mijn hoofdbord gemaakt:
Wat wil je precies weten? Ik vond het best te doen!
Dat valt wel mee, ik ben de nachtmerrie van vele.
Groetjes van mijn grijze hoekbank, al mijn witte muren en mijn zwarte stalen deur.
Wauw!
Zelfs met van die “knopen”!
Vooral denk ik waar je op moet letten qua stof?
Maar vloerkleden die half onder meubels liggen is toch heel onhandig met schoonmaken? Dan moet je heel je kamer elke keer verbouwen.
Of laat je ze gewoon liggen en maak je er onder nooit schoon? Sowieso vind ik vloerkleden altijd een beetje viezig. Ook al staat het wel gezellig.
Ik heb een bank op hoge pootjes en een roomba
Haha dat scheelt al een hoop frustratie!
Maar hoe vies wordt het dan onder een vloerkleed dat onder de bank ligt?
Ik heb een gordijn bij de woonexpress gekocht omdat ik geen stof kon vinden wat breed/lang genoeg was. En dat werkte ook prima! De knopen had ik destijds op amazon.com gekocht maar zie dat ze die tegenwoordig ook nu op amazon.nl hebben. Is ook supermakkelijk systeem.
Verder nodig een mdf plaat, schuimrubber en lijm om de schuimrubber op de plaat te plakken. En heel sterk draad om de knopen te trekken en een nietpistool voor de stof en de draad vast te nieten. Vond het echt te doen, met hulp van mijn vriend waren we in een 2-3 uurtjes klaar.
Jaa gordijn had ik ook bedacht als stevige stof! Slimmmm!
En heb je je bed gemonteerd aan het bord ?
Haha best wel he, ben al sinds gisteren argwanend naar mijn vloerkleed aan het kijken.
Hondenharen komen overal
Ik heb vaker een kleed geprobeerd, maar vond het gewoon onhandig en te veel werk om schoon te houden.
Je kunt bij de stoffenzaak of op de markt ook speciaal stof kopen voor bv maken van een bankhoes. Dat kun je ook gebruiken voor de hoofdbord. Is meestal qua stof ook wat steviger. Mijn moeder had vroeger een machine waarmee je dan met het stof knopen kon drukken. Misschien kun je zoiets nog ergens verkrijgen? Dan heb je passende knopen in dezelfde stof als rest van het hoofdbord.
Nee hij leunt op de rand van het bed.
Ik heb ook zelf het hoofdbord gemaakt, volgens mij staat hier in het topic een foto van de slaapkamer zoals hij nu is. Ik heb het niet zo mooi gecapitonneerd met knopen maar heel basic. Was goed te doen! Ik heb op de lapjesmarkt meubelstof/gordijnstof gekocht op kamerhoogte dus ik had niet zoveel meter nodig. Ik heb het bed er gewoon tegenaan geschoven en dat heeft hier prima gewerkt, maar ik snap wel dat je het vast wil maken.
Gevonden! Ja dat is denk ik wat ik bedoel.
Zal effe toelichten: we hebben nu een 160 boxspring, maar gaan over paar weken verhuizen en willen dan een familiebed maken door een 80cm boxspring aan ons bed vast te maken.
Maaarrrr ik vind het intens lelijk dat er dan 2 soorten hoofd borden zijn haha. En ons model
Swisssens wordt helaas niet meer verkocht.
Dus ik wil zelf een breed hoofdbord maken :)! Lijkt er op dat dat me gaaat lukken haha.
Met oog op die verhuizing zal ik hier wel vaker komen binnenwaaien.
Als is het maar omdat er bij onze bank ook nog een kleed moet
Oh wow dan krijg je zo een supergroot Amerikaans XL bed
Eh. Ja.
Ja we kiezen er bewust voor de kids bij ons te laten slapen haha. Maar dan is iets meer ruimte wel lekker! En straks hebben we die ruimte!
Oh wauw! Dan zou ik hem inderdaad zelf maken want ik denk dat jullie nieuwe maat nergens verkocht wordt. Maar het is Echt goed te doen! Wij hebben de ‘rok’ om het bed van dezelfde stof gemaakt maar ik zag laatst in de winkel dat je dat niet echt meer ziet een boxspring met een rok.
Heerlijk groot! Wij hebben recent een boxspring van 200 bij 200 gekocht. Wat een verademing als in de weekend S wel eens bij ons ligt. Heerlijk.
Het lijkt erop dat je gordijn scheef hangt. Check de rol bovenaan eens met een waterpas. Misschien dat de schroefjes wat lig zijn gekomen ofzo?