Interieurtopic #2 (Deel 1)

Oh echt? En dan is het niet “raar” dat je twee soorten hebt? Ik heb hier echt nog nooit op gelet in huizen tot ik het nu ineens zelf moet gaan doen :sweat_smile:

1 like

Ja ik snap dit ook niet altijd zo goed. In mijn huidige woning heb ik kunststof deuren/deurposten. Hier zitten alleen lage plinten (vorige bewoner gedaan). Houten dikke plinten zouden ook raar staan? In mijn nieuwe woning heb ik houten deuren(posten). Hier is wel een mooie hoogstaande plint omheen gelegd, althans alleen aan de “poten”. In de opening ligt een hoge dorpel. Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg…

1 like

Tegen de muren aan doe je de hoge plinten en bij de deurposten etc doe je de plakplinten. Hebben wij ook en ziet er echt niet raar uit

2 likes

Het kan niet anders, rondom deurposten bijvoorbeeld kun je geen hoge plinten doen maar je kunt je houten vloer of laminaat niet strak tegen de muur aanleggen, je moet een klein beetje speling houden. Dus het wordt zeg maar zo: -weg-

1 like

Ja dit heb ik ook in mijn huis. Het liefst heb ik dat de vloer doorloopt onder de deurposten. Maar zoiets moet je bij het begin van de bouw doen en kan niet in bestaande woningen.

Bedankt allemaal!

@Willem @Neroli Het is inderdaad een (oud) bestaand huis, dus de vloer onder de deurposten en andere elementen leggen was niet mogelijk.

@Diorshow Als ik het zo zie staat het gewoon netjes op die manier! De vloer ligt al en overal zit een beetje speling tussen, dus er moet duidelijk íets op, maar dit had ik zelf niet kunnen bedenken.

Ik leer zoveel van dit topic love it. Ik ben bezig met het hele juis een beetje aanpassen. Op dit moment ben ik bezig met de woonkamer. Welke kleur zouden jullie op de muren doen? Ik wil wel een neutrale kleur waar ik niet te snel op uitgekeken raak. In de spoiler heb ik een foto van de vloer, tapijt en bank. Welke kleur zouden jullie hiermee combineren? Ik dacht zelf aan een lichte kleur, maar geen idee welke kleur precies.

Samenvatting

2 likes

Ohhhh wij hadden ook die nieuwbouw metalen deurposten en durfden die niet los te maken want wisten niet of dat mogelijk was. Hadden we toch maar gedaan!

Ik vind het altijd zo moeilijk om een ander kleuren te geven, terwijl je die persoon niet eens kent. Maar ik denk dat als je voor een beige gaat, dat het te saai is. Als je iets meer uitgesproken wilt, kijk dan eens naar verschillende soorten grijsgroen. Of warm terracotta, hierboven zag ik een prachtige kleur langskomen (ging over een nachtkastje). En struinen door Pinterest is ook een optie. En als je dan iets van een richting weet, kom dan terug, en dan zijn er velen die mooie varianten op die gekozen kleur weten en je verder kunnen helpen.

2 likes

ha wat grappig. Wij hebben ook okergele gordijnen straks (en donkerblauwe plisses) en een blauwe muur.

1 like

Ik liep net in de action en zag een soortgelijke versie van de opties hierboven toevallig staan. Misschien vind je het wat!

4 likes

Ja het blijft mega lastig vooral omdat de eettafel, salontafel en het tv meubel ook vervangen worden. Daarnaast heb ik het idee dat dat rode kleed niet echt bij de rest past. Misschien moet ik beginnen met kijken naar een nieuw kleed en dan weer verder kijken.

1 like

Ik heb kunststof deurposten en hoge plinten tegen de muur. Langs de deurposten is het gewoon strak afgesneden, zonder plinten dus het kan wel! Wij hebben pvc trouwens.

1 like

Ik heb uiteindelijk hoge witte plinten besteld en plakplinten voor langs deurposten en andere dingen waar geen hoge plinten kunnen. In ons huis is dat wel een stuk meer dan alleen deurposten. Komend weekend beginnen met plaatsen, ben benieuwd hoe dat gaat.

1 like

Thanks, ik heb deze net gekocht! Superleuk en goedkoop :smiley:

1 like

Oh ja dat is waar! Hout en laminaat moeten wel een randje speling houden maar pvc ligt vast ja.

Er zijn ook bedrijven online die pax kast deuren op maat (& dus kleur) maken! :slight_smile:

1 like

Ik denk aan deze lijn van Flexa. Ik heb zelf soft pearl. Die is heel subtiel rozig. Warm en fris tegelijk.

1 like

Alleen als je voor plak pvc gaat. Bij click pvc moet je ook die plinten. De reden dat wij voor plak hebben gekozen terwijl dat verder niet per se beter is.

Ik weet niet gaat je precies zoekt maar ik ben erg blij met mijn Klippan wollen plaid (ik heb de groene Knut plaid van lamswol). Het kost wat maar het is heerlijk warm! https://www.debijenkorf.nl/woonaccessoires/plaids/klippan

2 likes