Interieurtopic #2 (Deel 1)

ha wat grappig. Wij hebben ook okergele gordijnen straks (en donkerblauwe plisses) en een blauwe muur.

1 like

Ik liep net in de action en zag een soortgelijke versie van de opties hierboven toevallig staan. Misschien vind je het wat!

4 likes

Ja het blijft mega lastig vooral omdat de eettafel, salontafel en het tv meubel ook vervangen worden. Daarnaast heb ik het idee dat dat rode kleed niet echt bij de rest past. Misschien moet ik beginnen met kijken naar een nieuw kleed en dan weer verder kijken.

1 like

Ik heb kunststof deurposten en hoge plinten tegen de muur. Langs de deurposten is het gewoon strak afgesneden, zonder plinten dus het kan wel! Wij hebben pvc trouwens.

1 like

Ik heb uiteindelijk hoge witte plinten besteld en plakplinten voor langs deurposten en andere dingen waar geen hoge plinten kunnen. In ons huis is dat wel een stuk meer dan alleen deurposten. Komend weekend beginnen met plaatsen, ben benieuwd hoe dat gaat.

1 like

Thanks, ik heb deze net gekocht! Superleuk en goedkoop :smiley:

1 like

Oh ja dat is waar! Hout en laminaat moeten wel een randje speling houden maar pvc ligt vast ja.

Er zijn ook bedrijven online die pax kast deuren op maat (& dus kleur) maken! :slight_smile:

1 like

Ik denk aan deze lijn van Flexa. Ik heb zelf soft pearl. Die is heel subtiel rozig. Warm en fris tegelijk.

1 like

Alleen als je voor plak pvc gaat. Bij click pvc moet je ook die plinten. De reden dat wij voor plak hebben gekozen terwijl dat verder niet per se beter is.

Ik weet niet gaat je precies zoekt maar ik ben erg blij met mijn Klippan wollen plaid (ik heb de groene Knut plaid van lamswol). Het kost wat maar het is heerlijk warm! https://www.debijenkorf.nl/woonaccessoires/plaids/klippan

2 likes

Heeft iemand van jullie ervaring met muurverf van Vestingh Lab? Ik zie ze bij zowat iedere infuencer voorbij komen. Knappe vent, die eigenaar :smile:maar is de verf ook wat?

Ik heb er 2 jaar geleden verf (lak) gekocht voor mijn buffetkast. Ik weet niet of het qua kwaliteit heel erg verschilt met een bouwmarkt bijvoorbeeld maar ze geven wel heel goed advies (qua kleur, maar ook de soorten afwerking en welke kwasten en rollers ik nodig had voor mijn ondergrond enz., ze namen wel echt de tijd voor me). Volgens mij hebben ze ook een eigen lijn/merk met kleuren die je niet in de bouwmarkt kunt kopen bijv. Qua prijs waren ze wel iets duurder dan de bouwmarkt maar niet extreem ofzo.

Thanks voor je reactie! Ik ga dit weekend maar even op jacht denk ik naar de perfecte kleur verf. Als ik erover uit ben zal ik het hier wel delen wellicht hebben andere er iets aan.

1 like

Volgens mij moet je vooral even letten op de primer die je gebruikt voor zo’n gelamineerde kast.

Ik vind de Aluminium Group van Eames fantastisch, maar daar betaal je wel voor. Nieuw zo’n €1700 maar tweedehands vanaf €400/500.

1903668_Aluminium_20Chair_20EA_20101_20-104_hopsak_79_83_84_85_87_88_Wood_20Table_small_v_fullbleed_

Is wel iets wat waardevast is (als je tweedehands/vintage koopt), wat bij bijv. het voorbeeld wat je post niet zo is, mocht je erop uitgekeken zijn. Ik vind de stoel die je post overigens een prima stoel en zou het zo als bureaustoel gebruiken! Mocht je wel echt willen investeren, kan een Eames een goede optie zijn.

1 like

Mijn tante heeft die stoelen, maar ik vind ze wel behoorlijk hard. Met een diner zit je prima, maar ik zou daar niet een dag op willen werken.

1 like

Ah, echt? Ik werk er 5 dagen per week op, misschien zijn mijn billen inmiddels gewend. Haha!

Haha ja dan ligt dat denk ik aan mij hoor! Het zijn wel super mooie stoelen inderdaad.

Ja maar ik snap wel wat je bedoelt hoor. Het is niet een “kussen” waar je op zit, en daar denken de meeste mensen toch wel aan bij een bureaustoel denk ik.

Ik besef me ook dat dit soort prijzen niet voor iedereen weggelegd is, maar ik ben iemand die liever langer doorspaart (of heel lang zelfs) en dan in 1x iets echt goeds koopt wat daarnaast waardevast is. Maar over smaak (en bilcomfort :laughing:) valt niet te twisten!

En deze van Zuiver misschien, @monkeyslut? In veel kleuren verkrijgbaar.

1 like