Interieurtopic #2 (Deel 1)

Graag! Heel fijn al deze tips trouwens :smiley:

Ik heb ook flexa classic car in huis en die is echt donker groen, zoals de plaatjes die hier voorbij komen. Ik vind het een diepe warme kleur groen, ben er erg blij mee

1 like

Ik zoek zo’n zelfde kleur maar dan in kalk verf :see_no_evil:

———
Nog een verf vraag; we hebben zo’n kleur interieur advies gehad destijds en het advies was o.a. Om niet alle muren ral9010 te doen maar een meer lichtgrijze tint, en dan 2 muren in een kleur.
Maar nu vragen we ons af: is dat niet gek als het plafond wel 9010/standaard wit is? :face_with_monocle:

Voor plafonds wordt meestal witwit geadviseerd/gebruikt, en niet RAL9010.

3 likes

Ooh, hier lijkt het alsof het plafond dezelfde kleur is haha (als de 9010 muur), maar kan goed gezichtsbedrog zijn :stuck_out_tongue_winking_eye:!

Maar dan nog is het wit en grijs, is dat niet gek…? :face_with_monocle:

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, wit en grijs kan toch prima? Is een van de meest voorkomende combinatie in NL’se huizen denk ik, haha :slight_smile:

2 likes

Jaa haha, maar we doen zeg maar ALLE muren in de basis een lichte tint grijs ipv wit. En dan op 1 muur een behang paneel en op 1 muurtje een soort blauw grijze tint… die ook weer terug komt in dat behang.

Edit:
In mijn hoofd is elk huis in de basis wit en dan een kleurtje of behang :joy:

Heel veel mensen hebben dit, zoals jij het van plan bent. Bijvoorbeeld, recent onze slaapkamer geverfd. De muren zijn heel heel licht grijs en een muur is grijs-paars. Plafond is gewoon de standaard kleur, zoals het is opgeleverd.

1 like

JA DIT :joy:
OkƩ is dus niet gek.

Wij zijn heel eh, basis en lafjes en alle muren niet wit doen vinden we al dapper hahaha.
Alsof we een VT wonen woonkamer hebben straks met van dat bloemetjes behang en gekke kleuren en een knalgele bank enzo. :joy::see_no_evil:

1 like

Ik ken iemand die heeft alleen haar deurposten en deuren in een lichtgrijze kleur (verder wel alles ā€œstandaardā€ wit, ook plafond). Dit oogt zo strak en fancy, echt hele fijne serene uitstraling hierdoor gekregen

1 like

Komt helemaal goed!! Prachtig juist, alles een grijs ipv wit. Als het af is ben je helemaal blij, weet ik zeker! :heavy_heart_exclamation:

1 like

Aah thanks! Kan niet wachten tot we de sleutel krijgen!!
Zal morgen even de kleur en behang combi’s posten! :blush:

Oke toch nog een vraag over die hoge plinten :joy: Sorry dit is allemaal nieuw voor me en heb weinig mensen in mijn omgeving die hier ervaring mee hebben.

Ze zijn in spierwit opgeleverd, en ik las dus dat je ze eerst zelf moet lakken. Doe je dat in de kleur van de muren (gewoon basic 9010 bij ons) of de kleur van het andere lakwerk (inbouwkasten enzo), meer cremekleurig?

Moet je deze altijd verven? Mijn hoge plinten zijn gewoon door het vloer bedrijfje zelf geplaatst en prima wit, ik laat het zo

1 like

Je kan kiezen uit helemaal blanke plinten, plinten met grondverf of volledig afgelakte plinten.

Wij zijn lui dus hebben gelakte plinten gekocht.

@Rilah Wij hebben de muren in 9010 en de plinten ook in die kleur, maar alles kan he!

2 likes

Hmm ik vind het zo lastig te bepalen wat ā€œmooiā€ is met dit soort dingen. Ik heb constant het gevoel dat er een soort ongeschreven regels zijn waar ik niet van weet, en daardoor ben ik bang verkeerde keuzes te maken.

@anon13937616 Bij ons zijn bijvoorbeeld de deurposten, trapspijlen en houten balken ook creme, en dat vind ik niet te veel afsteken tegen de muren.

@Scorpiovibes Het zal vast niet ā€œmoetenā€ maar ze gewoon spierwit laten lijkt me ook niet mooi staan

2 likes

Gamma ā€˜december’?

Wij doen plinten vaak in dezelfde kleur als al het andere houtwerk, meestal is dat 9010. Dan loop het mooi door bij plinten naast de deur etc.

3 likes

Haha oke eigenlijk kan het dus allebei, zelfde kleur als de muren of juist als het houtwerk. Bij ons is dat allemaal 9001 en de muren 9010. Ik ga ze straks even langs de muren leggen en dan kijken wat het mooiste zou staan.

2 likes

Ik ben ook bezig met schuren en verven, en ik doe al m’n houtwerk wit en m’n plinten ook. Het steekt straks behoorlijk af tegen de gekleurde muur maar ik maak het inderdaad 1 geheel met de kozijnen en het andere houtwerk.

1 like