Interieurtopic #2 (Deel 1)

Onze huidige grijze kleur op onze lange wand vinden we veel te paars achting. Heb nu op verschillende plekken vlakjes gemaakt met Ammonite, eens zien hoe het in verschillend licht lijkt. Wat denken jullie? Het moet hier nog wel een beetje drogen!

Prachtig! Een stuk warmer dan wat je erop hebt zitten, denk dat je er erg blij mee gaat zijn! Ook mooi met de vloer :revolving_hearts:

Wij hebben de kleur diepte van de praxis! Misschien is dit ook een optie.

3 likes

Dit is classic car bij mij!

13 likes

Bedankt voor alle groene inspiratie haha. Ook op zoek naar zo’n kleur, had nu Quiet Clearing, Secret Scarabee en Classic car op het lijstje.

Al vind ik Monkey Puzzle (farrow&ball) of oldtimer rally (Flexa) ook mooi, maar al wel weer anders groen…
Zoveel keuze, lastig!

Wil dit trouwens een donkergroene muur gaan combineren met een donkerblauwe bank, dus dat wordt ook wel spannend hoe dat uitpakt. Wel veel lichtinval…

Ammonite is zo mooi! Echt doen! :heart_eyes:

1 like

Misschien ligt het aan de foto maar ik denk dat een andere lamp ook veel verschil maakt!

2 likes

Gouden accesoires? Waarom geen gouden toilet!
image

Nee maar serieus, ik vind de wc wel een ruimte waar je helemaal los kunt gaan. Als je het niet wilt zien doen je gewoon de deur dicht.
En het is een kleine oppervlakte dus als je het toch anders wilt heb je het zo weer aangepast en een nieuwe kleur op de muur+accesoires! Los van tegels natuurlijk, maar als je vinyl gebruikt over je tegels is dat ook zo vervangen.

Edit: doet me denken aan het Hello Kitty toilet dat Serena van Beautylab vroeger had: http://thesecretgardenslaboratory.blogspot.com/2009/12/my-hello-kitty-toilet.html
Ik zou dat zelf niet hoeven maar vind het toch erg leuk
image

5 likes

Ik heb de muren boven mijn tegels incl. plafond roze geschilderd, een leuke grote ‘diamant’ peer als lamp, wat dingetjes opgehangen aan de muren en een kek spiegeltje.

Tegelverf en crap vond ik teveel werk voor een woningbouwplee die over ong 5 jaar vervangen gaat worden XD.

3 likes

Ik heb nu nog een lack tafel van ikea als salontafel, maar wil deze vervangen voor een ( 1/2/3) ronde salon of bijzettafels.

Vind dit op het plaatje wel leuk,
Heeft iemand iets soortgelijks, en is het praktisch?
20200927_142311

2 likes

Misschien een plank boven de wc?

3 likes

Misschien een tof behang boven de tegels, toffe spiegel en idd een plank met plantjes?

Evt. De leidingen goud spuiten :smiley:
Zo iets:

10 likes

Ik ben nog steeds opzoek naar een kleed. Het liefst wil ik hoogpolig, lekker zacht. Maar ik heb geen idee welke kleur.

We hebben een lichtgrijze hoekbank, zwarte salontafel en tvmeubel. De vloer is bruin met een grijzige ondertoon en de muren zijn iets van het witte af.

Kussentjes op de bank zijn donkerblauw en blauwgroen.

Eerst dacht ik donkergrijs maar dat wordt weer zo grijs, blauw wordt wel weer erg heftig denk ik want er komt ook waarschijnlijk nog een velvet blauwgroenige stoel. Dus nu dacht ik misschien beige? Maar of dat dan weer mooi is met grijs

Ik bedoel het niet lullig maar ik ben wel echt oprecht verbaasd dat het blijkbaar normaal/standaard is om muren in 9010 te doen. Ik heb geeneen witte muur in huis en heb echt niet een heel fancy huis.
9010 is gewoon nooit in mij opgekomen. Ik ging op zoek naar een rustige basis en dan is er zooooveel keus in lichte grijs, groen, roze etc tinten die echt niet enorm aanwezig zijn maar net iets meer sfeer geven.

Overigens vind ik witte muren wel mooi hoor, maar dan met kleurrijke accessoires zoals een lichtblauw kastje, mintgroene bank en perzikkleurige schilderijen zegmaar. Kleurrijk.
Maar als je gewoon een bruine bank en standaard houten meubels hebt dan vind ik witte muren echt zonde.

Overigens is mijn plafond wel wit (9010?). Ik vind dat schilderen dan wel weer erg spannend en het lijkt me ook een drama, zijn van die ruwe kanaalplaten zeg maar. Iemand daar ervaring mee?

Kom maar niet in mijn huis. Groetjes van 99% 9010 en geen kleur :wave:

Ieder zijn ding toch?

17 likes

Zeker ieder zijn ding!

Maar ik vraag me nu even af of 9010 eigenlijk wel per se het ding van mensen is of dat het gewoon een soort standaard is. Ik was daar eigenlijk helemaal niet van op de hoogte dus even verbaasd. Wellicht hebben de helft van mijn vrienden/familie/kennissen het ook hoor en valt het me daar niet eens op… ik zal er eens op letten :grin:.

1 like

Haha ja, alsof iemands smaak (/bezorgdheid) mijn smaak zou moeten veranderen?

6 likes

Precies, ben echt dol op mijn huis. Alleen wordt hier soms echt gedaan alsof mensen zonder kleur/9010 op de muur een interieur-zonde begaan.

4 likes

Ik heb een tropisch behang boven de tegels geplakt en een gouden scarabee spiegel. Ziet al heel anders uit!

6 likes

Geloof wel dat het de standaard is.
Als wij straks weer alles laten glasvliezen, dan zit bijv 2x sauzen 9010 bij de m2 prijs in.
Wil je iets anders dan 9010, dan is dat 8-9€ Per m2 extra.
In ons huidige huis hebben we dus alles 9010, en na 2jr tobben 1 muur 3/4e hoogte geverfd.

Maar nu hebben we dus interieuradvies gehad omdat we echt er niet uitkwamen in ons nieuwe huis en wordt alleen de hal nog wit :sweat_smile:

1 like