Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik wil een leeshoekje maken naast onze schouw. Alleen vind ik nergens een meubel naar mijn smaak waar ik zowel boeken in kan opbergen, als zitmogelijkheid op kan voorzien. Onderstaande van hübsch komt nog het dichtst in de buurt (met bv een kussen erop om te zitten), maar 565 euro is me wat teveel helaas! Iemand enig idee waar ik iets soortgelijks kan kopen? Of een andere geniale ingeving? Aan de overkant van de ruimte staat een furnified wandkast als centre piece dus het liefst gaan we voor iets minimalistisch dat een beetje opgaat in de ruimte. De andere optie is om zelf iets te ontwerpen en te laten maken in mdf.

Ik zag deze in een brocante / vintage zaakje en qua grootte was dit niet wat ik wilde dus niet gekocht, maar de print is echt exact wat ik wilde! :thinking: Past goed bij ons Perzische tapijt. Waar kan ik iets soortgelijks vinden? Ik heb geen idee wat ik in moet tikken, hoe deze stijl heet. Ik weet dat er “Asri” onderin staat maar daar vind ik niks op…

1 like

OMG waar is deze te koop, ik wil 'm! Wat mooooii :heart_eyes:

Ik weet het merk nog wel van die eerste gordijnen, dat is het type Hug van het merk Vadain. De rest weet ik uiteraard niet :wink: Ik heb mijn gordijnen bij In Huis Plaza vandaan in Barendrecht, als dat meer in je buurt is (hebben meerdere vestigingen). Daar hebben ze veel keus!

1 like

Geen interieur vraag, maar hoe heb je deze overzichtjes zo gaaf gemaakt?

En gave combi’s!

Huis de Baerse in Goes. Soort cadeauwinkel met wat brocante achterin :blush:

1 like

Ah shit, veel te ver haha. Maar wauw heel mooi!

Het enige waar ik bij je vraag aan moet denken is Suzani embroidery. Niet helemaal wat je bedoelt, maar wellicht kun je vanuit daar weer verder zoeken. Succes!

Ze hebben ook een kleine webshop, deze staat er niet in maar ik wil wedden dat ze hem wel willen verzenden aangezien ze dat ook met andere dingen doen.

Thanks voor de tip ik ga eens zoeken!

1 like

Ik heb naast mijn kledingkast plek vrij gemaakt voor een klein bureau waar mijn lelijke beeldscherm op moet komen, maar de muur waar ik dan tegenaan moet kijken is zo saai wit. Ik weet alleen niet zo goed wat ik daar mee moet. Ik dacht aan een postermuur, maar ik ben van plan om weer een studie te doen, dus een plank voor boeken kan ook handig zijn :thinking:

Dit heb ik altijd een leuk idee gevonden:

21 likes

Ik heb een hoog plafond, dus zoiets kan best wel eens passen

Met zo’n collage app! Dus gewoon tekstje erbij gezet hihi.

En de overzichtjes zijn gewoon de kleurstaaltjes op de foto bij daglicht :blush:

1 like

Shaded white heb ik, vind ‘m erg mooi.

Edit: van Farrow & Ball, gemixt in eigen merk van Praxis.

1 like

Komt er aan!

Als je de luxe hebt, zou ik een zit-sta bureau nemen! Die heeft IKEA ook

1 like

Ik vind het zelf belangrijk dat bureaus is in hoogte verstelbaar zijn, dat zijn de meeste bij IKEA niet. Mijn partner heeft wel pas een BEKANT zit sta bureau gekocht en deze bevalt heel erg goed!

1 like

Wij hebben een super chill in hoogte verstelbaar bureau van de ikea . De skarsta is dit. Die bevalt erg goed, en is heel ruim. Vind dit bureau echt een aanrader doordat je hem naar eigen behoefte kan instellen zegmaar (staan, zitten, exact de juiste hoogte voor je eigen lengte etc).

In ons thuis kantoor paste geen tweede bureau dus hebben we nog een klein bureautje in de slaapkamer. Ook van ikea en dit is de Micke (van 105 cm breed. Best klein, maar er passen 2 schermen, extern toetsenbord en muis op). Dit bureau is vooral voor mij fijn is maar voor mijn vriend al te laag. Helaas pasten bij ons niet twee grote, in hoogte verstelbare bureaus in huis anders hadden we dat sowieso gedaan omdat we zo blij zijn met het in hoogte verstelbare bureau. Wij zijn in ieder geval wel blij met de kwaliteit van de bureaus van Ikea, maar ze zijn niet echt mooi (vinden wij dan).

1 like

Wij gaan voor het eerst een boxspring kopen, en neigen naar de Ikea Dunvik, 180x200. Ik ben alleen een echte boxspring noob haha:

• Hoort je hoeslaken alleen om het topmatras heen te gaan, of gaat hij ook om dat eerste dikke matras? Wat is dan een goed formaat?

• Is een 200x200 dekbed groot genoeg, of heb je dan te weinig deken? 10cm extra aan elke kant voelt als weinig, maar het alternatief is 240x200 en dat lijkt weer zo groot…

1 like

Volgens mij is 240 de gebruikelijke maat bij deze breedte. Ik vind het er goed bij passen, kleiner zou ik steeds kwijt zijn (aan bedgenoot) of een koude zijkant hebben.

1 like

Yes dat hoort alleen over je topper inderdaad! Wij hebben een dekbed van 240 bij 220 en eigenlijk vind ik dit net goed. Ik hou enorm van inrollen als een burrito en zo lukt het nog goed. Kleiner zou ik ook gek vinden met maar 10 cm aan elke kant denk ik!