Ja een planten onderzetter (evt met pootjes of wieltjes) en niet te hoog denk ik? Of een taarten display ding
hebben hier mensen een leuk hysterisch bloemen of dierenbehang (in de woonkamer)? Ik wil dit graag en heb wel wat behang op het oog, maar zie graag jullie inspiratie!
We hebben de keuken er gister uitgesloopt! Nog 1,5 week dan komt de nieuwe.
We willen boven de keuken liever geen tegeltjes, maar het proberen met afneembare muurverf.
Ik heb een ervaringsdeskundige nodig haha. Bevalt het en welke merk je op de muur zitten? Is het ook te doen bij de kookplaat, of moet daar echt iets tegen de muur?
Het enige lastige bij ons zal zijn zat we een spackmuur hebben (geen hele grove).
Wij hebben alleen verf, zal zo beneden even het merk opzoeken. We hebben zelfs gewoon wit en dat gaat heel goed! Ook achter de kookplaat. Doekje erover en het is schoon. Heb de speciaal gekochte bijpassende schoonmaakspray zelfs nog nooit gebruikt.
Edit: Sigma pearl clean matt.
Wij hebben ook zo’n soort muur en boven het aanrechtblad overal afneembare verf. Ik weet eerlijk gezegd niet meer welk merk, heb het 5jr geleden bij de lokale verfwinkel gekocht.
Ik ben er heel tevreden over! Hebben boven het blad een korte “plint” en achter het kookgedeelte loopt het aanrechtblad door omhoog tot aan de afzuigkap. Maar op andere plekken krijg ik alles van de muur af, van gele curry tot opgedroogde tomaat. Als ik het niet meteen zie wel met een borsteltje en wat dasty, maar zitten boven het aanrecht geen vlekken. (Hadden we het ook maar achter de eettafel gedaan haha).
Ik ben niet meer zo heel enthousiast als in het begin, ik krijg het niet meer zo goed schoon als toen we hier net woonden maar ik zou het wel zelf weer kiezen. Het zat er al op toen we hier kwamen dus ik weet niet wat voor merk het is en hoelang het er al op zit dus dat zal absoluut verschil uitmaken. Ik denk dat het dus wel wat vaker bijgewerkt moet worden om het mooi te houden.
Achter de kookplaat zit een glazen plaat en dat vind ik echt een dikke afrader. Ik zie het bij onze eigen keuken en ook bij meerdere vrienden die dit hebben; ondanks dat het helemaal afgekit is, komt er toch troep achter en dat zie je er doorheen. Daar had ik liever ook gewoon alleen de verf gehad.
We zijn nu voor een nieuwe keuken aan het kijken en daar gaan we voor een plint bij het aanrechtblad om beschadigingen tegen te gaan -want dat hebben we nu niet en zie je terug in butsen in de muur- en daarboven de afwasbare verf en dan maar 1x in de paar jaar een nieuw laagje.
@hetty @Suikerklontje @Salmiak Ah, thanks voor jullie reacties! Ik zie het nu nog meer zitten haha!
Ik heb twee componenten verf van Trae Lyx gebruikt, die breng je als lak over je eerder gekozen muurverf aan, daar ben ik ook heel tevreden over. Achter de kookplaat zie je niks (maar ik laat ook geen sausresten dagen op de muur zitten en heb heel zorgvuldig daar 2 lagen geschilderd). Naast de koffiemachine zie je wel stipjes van koffievlekken die je niet meer wegkrijgt, daar is minder direct licht, dus we zien de vlekjes vaak pas de volgende dag bij daglicht, en ik had dit niet van tevoren bedacht en heb daar wel grofweg ook een tweede laag aangebracht, maar lang niet zo zorgvuldig als achter het fornuis en achter de spoelbak.
Deze heb ik ook ook, werkt echt goed!
Ik heb ook Trae-Lyx (meer specifiek natural finish ultra mat) gebruikt @Bergson, omdat ik online veel las dat bijvoorbeeld die sigma verven maar beperkte tijd en tot op zekere hoogte afneembaar zijn. Kost wel meer dan een gewone afwasbare verf. Je moet het in meerdere lagen aanbrengen, maar het is eenmaal aangemaakt natuurlijk minder lang te gebruiken dan de droogtijd, dus wij hebben meerdere kleine blikken gekocht. Tot nu toe ben ik er wel tevreden over, ik wrijf met een natte doek alles zo weg
Ik heb dit behang in de woonkamer.
Mocht je meer foto’s willen zien, stuur mij dan even een privé berichtje.
Mooi! Waar is dit van?
Is hier heeel toevallig iemand die Argentina passionate blush van flexa op de muur heeft? Ik zou graag willen weten hoe hij op de muur uitpakt, het lijkt me een mooie fijne basiskleur voor mijn woonkamer maar ben een beetje bang dat hij té roze zal zijn.
Andere tips voor wat rustige neutrale kleuren of aardetinten voor op de muur zijn ook welkom!
Ik vind Arte mooi behang hebben!
Uhm volgens mij heb ik het vorig jaar bij de praxis gekocht.
Wij hebben zwarte houten jaloezieën met houtnerf van Veneta. Op de dag van de sleuteloverdracht kwam een super aardige jongen alles inmeten, ik had dit al ver van tevoren ingepland. Hij had inderdaad allemaal staaltjes mee maar ik wist al wat ik wilde. De jaloezieën hebben we zelf opgehangen (tien stuks) gezien de prijs van het ophangen (€25 per raam) en omdat hij aangaf dat het heel makkelijk was. Hij dacht heel goed met ons mee over bijvoorbeeld het nemen van twee losse jaloezieën voor de tuindeuren. Ik wilde graag één geheel maar dat werd heel zwaar, en nu kan ik ook gewoon één deur open zetten zonder alles omhoog te hoeven doen. Omdat ze wel op dezelfde hoogte worden uitgelijnd en je er één afdeklat(?) bijkrijgt zie je dat bijna niet. Over eventuele verkleuring kan ik nog niet veel zeggen, we hebben ze pas een paar maanden. Maar de levering was binnen twee weken en de kwaliteit is goed! Vergeleken met andere aanbieders vond ik het relatief goedkoop, wij waren voor zes grote en vier kleinere zo’n €2000 kwijt (gevraagd om korting, hij kon nog meer korting geven als we een langere levertijd wilden via boot ipv vliegtuig).
We wilden ook graag lichtgrijze velvet verduisterende gordijnen voor de slaapkamer, met vitrages er achter. Dat ging om drie meter raam en zou ons in totaal ruim €1000(!!!) gaan kosten, daar hebben we vriendelijk voor bedankt. We hebben nu exact hetzelfde soort gordijnen en vitrages van Kwantum en die zijn perfect. En dat voor €450 inclusief twee keer drie meter rails. Daar zat alleen wel acht weken levertijd op maar dat boeide ons niet zo gezien er nog rolgordijnen hingen. Het ziet er echt heel chique uit.
Kort samengevat: service, levertijd, kwaliteit en prijs van jaloezieën van Veneta zijn goed, verduisterende gordijnen (en vitrages) zijn veel te duur.
Ik heb Van Gogh behang (geel, bloesem). Kwantum heeft ook leuke collecties.
In de house-tour van Diana (dfordazzle) komen ook een aantal drukke en mooie printjes voorbij, gister nog gekeken toevallig
Die zit hier op de muur in de slaapkamer van mijn dochter. In het echt heeft ie iets meer oranje in zich, vind ik. Ik zal ff kijken of ik zo een foto kan maken.
Ik heb een hysterisch behangetje in de toilet, en ik ben er erg blij mee.
Zou het nooit in de woonkamer doen, want het heeft ook iets kinderlijks, maar ik kan hierdoor wel het Kwantum vliesbehang aanraden. Ze hebben wel meer leuke en soms iets rustiger behangetjes.
Toen ik research deed naar verschillende behangetjes, kwam ik op de instagram van Romy Bres (ik geloof PA van Anna Nooshin, en zelf een vrij heftig en kleurrijk persoon, als ik op die foto’s af ga) en zij combineert zelfs meerdere hysterische behangetjes met elkaar. Niets voor mij, maar wel erg creatief gedaan.
Wel bloemen, niet hysterisch (misschien volgens sommigen wel). Goud met wit is het