Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik zie bij sommige dat ze een houten decoratie/ raamscherm tot halverwege er tegenaan zetten. Is wel heel smaak specifiek. Of anders collectie van planten?

Ik heb gordijnen gekregen van Veneta (blogger-jaja) maar ik vond het heel fijn. De adviseur was vriendelijk en had alles mee aan staaltjes en gaf goed advies. Hij had zelfs zelf al een idee aan wat goed in mijn interieur zou kunnen passen echt leuk. Ook meteen ingemeten en ze hangen echt perfect. Het ophangen ging ook heel snel en netjes (met handschoenen aan om de stof te beschermen enzo). Ik heb roze velours gordijnen (what’s in a name) en bij mij zie ik nog geen sporen van verkleuring terwijl de zon er soms echt wel uren opstaat aan de randen. Ik zou ze in ene volgend huis zo weer nemen

3 likes

Ik heb 3 soorten thuis hangen. Jaloeziën, inbetweens en verduisterende gordijnen. Over de jaloeziën en verduisterende gordijnen ben ik wel tevreden. Let wel, de kant naar t raam toe is bij deze gordijnen wit en is dus niet dubbel gevoerd oid.

De inbetweens verkleuren bij mij toch wel redelijk. En alles hangt nu 3 jaar. Weet niet hoe dat met andere merken zoals bijv. bij kwantum of leenbakker is want dit is mijn eerste huis waar ik zelf gordijnen voor heb gekocht.

De gordijnen zijn een beetje lichtgrijs/taupe en hangen boven. Dus t valt van een afstand niet op trouwens.

Verder wel heel tevreden met de service. Wij hebben ook laten inmeten en ben ik heel blij mee. De gordijnen waren te kort terwijl ze kamerhoog zouden zijn en dus zo door hun opgemeten. Heb toen gratis nieuwe gehad en kon de verkeerde ook gewoon houden. En dat terwijl het 2 cm ofzo scheelde. Maargoed met 2 cm stond het ook al echt niet mooi. Echt net niet. Dus dat vond ik wel heel erg netjes van ze!

1 like

Wij heb en ook velours, vond het best een spannende keus maar het is zó mooi en chique. Krijgen ook altijd complimenten.

Wat hebben jullie als decoratie op je eettafel en salontafel staan (met foto?)? Heb nu een plateau met kaarsen op de eettafel maar wil graag iets anders en op de salontafel waxinelichthouders. Heb even wat inspiratie nodig.

1 like

Ik doe ze dicht, en ga er dan met de stofzuiger langs, andere kant op draaien en weer stofzuiger.

6 likes

Momenteel heb ik dit op m’n salontafel staan. M’n vriend vindt het irritant als er midden op tafel dingen staan, dus dit staat nu in de hoek. (En ja, Disneyfan, haha, probeer het redelijk subtiel terug te laten komen in m’n interieur)

Foto van m'n salondecoratie

6 likes

Ik heb ze toevallig net deze week voor bijna al mijn radiatoren binnen gekregen. Er komt er nog 1 apart omdat die zo groot is dat die apart moest worden geoffreerd en gemaakt. Heb ze bij Sentimo vandaan. Onwijs tevreden. Opmeten makkelijk, verzending was top (Heel goed verpakt dus geen deuken), montage makkelijk, en het ziet er prachtig uit. Had dit veel eerder moeten doen maar zag er tegenop haha.

2 likes

Haha! Ik denk ook trouwens dat zij een van de weinige aanbieders zijn die zich zo op de particulier richten. Heb namelijk wel gezocht naar anderen maar eigenlijk niets te vinden waar het zo makkelijk was opgezet allemaal.

Oh mooi. Als ik ergens voorbijloop en dit zou zien hangen, zou ik denken dat de radiator zelf gewoon zwart/design was. Cool! Ik moest eerder aan die webbing/rasters dingen denken van de bouwmarkt (omhulsels)z

1 like

Ja het voelt echt als het theater vind ik, als ze dicht zijn is het zo chique en warm. Mijn foto is een foto van m’n gordijnen haha

Pooh :heart: Ik hou van Disney Traditions!

1 like

Besteld op de 13e, bezorgd op de 29e! Ze geven 15 werkdagen aan dus was sneller dan verwacht.

1 like

Ik heb op dit moment mijn theeset en een bosje rozen op de salontafel staan. Normaal gesproken alleen die theeset. Mijn salontafel heeft een glazen blad en daaronder liggen 2 albelli fotoboeken, mijn onderzetters en een pannenkoekenplant.

Eettafel niets (of ja, een fruitschaal), want geen ruimte voor verder. Ik gebruik de tafel overdag ook om te werken dus er staan beeldschermen etc.

We hebben een soort open kantoor met een groot grijs werkblad, heb er nu twee plantjes op staan en een bos droogbloemen, om het wat minder zakelijk/klinisch te maken, maar zoek eigenlijk een soort verhoging om die dingen op te zetten op het bureau. Weet iemand waar ik op kan zoeken? Stel me een soort rond houten iets voor met pootjes. Ik zal eens op tableau googlen, ik weet zeker dat zoiets bestaat.

1 like

Ja een planten onderzetter (evt met pootjes of wieltjes) en niet te hoog denk ik? Of een taarten display ding

1 like

hebben hier mensen een leuk hysterisch bloemen of dierenbehang (in de woonkamer)? Ik wil dit graag en heb wel wat behang op het oog, maar zie graag jullie inspiratie!

We hebben de keuken er gister uitgesloopt! Nog 1,5 week dan komt de nieuwe.

We willen boven de keuken liever geen tegeltjes, maar het proberen met afneembare muurverf.

Ik heb een ervaringsdeskundige nodig haha. Bevalt het en welke merk je op de muur zitten? Is het ook te doen bij de kookplaat, of moet daar echt iets tegen de muur?

Het enige lastige bij ons zal zijn zat we een spackmuur hebben (geen hele grove).

Samenvatting

1 like

Wij hebben alleen verf, zal zo beneden even het merk opzoeken. We hebben zelfs gewoon wit en dat gaat heel goed! Ook achter de kookplaat. Doekje erover en het is schoon. Heb de speciaal gekochte bijpassende schoonmaakspray zelfs nog nooit gebruikt.

Edit: Sigma pearl clean matt.

2 likes

Wij hebben ook zo’n soort muur en boven het aanrechtblad overal afneembare verf. Ik weet eerlijk gezegd niet meer welk merk, heb het 5jr geleden bij de lokale verfwinkel gekocht.

Samenvatting

Ik ben er heel tevreden over! Hebben boven het blad een korte “plint” en achter het kookgedeelte loopt het aanrechtblad door omhoog tot aan de afzuigkap. Maar op andere plekken krijg ik alles van de muur af, van gele curry tot opgedroogde tomaat. Als ik het niet meteen zie wel met een borsteltje en wat dasty, maar zitten boven het aanrecht geen vlekken. (Hadden we het ook maar achter de eettafel gedaan haha).

1 like