Interieurtopic #2 (Deel 1)

Vrij weinig, een paar honderd euro in totaal denk ik, als ik alleen naar meubels kijk (als ik ook bijv. boeken, keukengerei, accessoires, planten en kunst meetel wordt het wel wat meer…). Maar ik heb een aantal grote dingen gekregen van familie/vrienden die spullen wegdeden (bijvoorbeeld mijn bed met auping bodem is een hand-me-down van mijn vader die met zijn vriendin ging samenwonen, dat scheelt natuurlijk bergen geld), en de rest is voornamelijk ikea en veel tweedehands. Mijn tv was wel rond de 400€ maar die heb ik van verjaardagsgeld gekocht, dus die tel ik voor het gemak niet mee.

Zie nu ook de post van @Howth , mijn gordijnen kostten 50€ voor twee kamers, met van die draad waar ze aan hangen van de ikea voor 5€ ofzo :smile: Hele chille verduisterende in de slaapkamer en simpele witte in de woonkamer.

Daar gaat m’n geld

1 like

Joe

Aaah hier word ik zo blij van

Raambekleding en horren zijn echt duur… daarnaast vond ik dat ook echt rete moeilijk om uit te zoeken.

Ik heb alles van Veneta, op een inbetween na van Kwantum. Wel mega blij mee!

Aah verdorie ik ging kijken of dat voor België ook zo is, maar nee hoor :sweat_smile: (We kregen pas in 2017 een H&M online shop lol).

Ander onderwerp: heeft iemand ervaring met matrassen van Jysk? Ik slaap nu op een exemplaar van Ikea van 7 jaar oud en die is dringend aan vervanging toe.
Of een andere aanrader? Budget is zeer klein (om en bij de €400).

Ik had 16 jaloezieën bij Veneta gekocht voor 800 euro.

En 4 meter vitrage dubbele plooi
3 meter vitrage dubbele plooi
3 meter semiverduisterende gordijnen
voor 500 euro bij Voordeelgordijnen

1 like

Weg

2 likes

We willen in een leeg hoekje een koffie-corner maken en zijn op zoek naar een leuk kastje op ongeveer aanrechthoogte (95-110cm), zeg maar een normale hoogte om een koffiezetapparaat te bedienen. Maar grrrr alles lijkt wel 80cm hoog? En bij heel veel winkels kun je alleen op breedte zoeken. :unamused:

Dus mocht iemand nog wat weten…

Haha same, €6200 voor de slaapkamer???

Pax vierdeurs: ongeveer €400
Brimnes bed: €240
Lattenbodems: €80
Matras: ongeveer €300
Kussens: €50
Malm ladekast: €130
Nachtkastjes: €280

Da’s €1480!! Oké dit is de slaapkamer die ik kocht toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen (en zou best een upgrade kunnen gebruiken), maar dan nog :sweat_smile: Het kan dus wel degelijk goedkoper haha.

2 likes

Is een roltafel geen idee? Die zijn meestal wel 90cm hoog, bv bij Ikea

Is bij mij ook de meest onvoorziene kostenpost geworden grrr (nu heb ik wel veel/grote ramen, speciaal op maat gemaakt en in 2 kamers ook verduisterend genomen). Kwantum: 1.800 euro. Viel even tegen, goedkoper kon echt niet

Edit; en dan nog excl gordijn rails (moet met bochten nemen) dus komt er straks nog bij

1 like

Ja dat vind ik dus heel leuk, maar m’n vriend vindt dat echt lelijk, haha. Ik wilde zo’n ding al op de badkamer en in de keuken, maar hij vindt het echt niet mooi. :sweat_smile:

Had ook een coole “bar-kar” gezien, zo’n industrieel ding met een metalen wiel (kun je niet echt mee rijden, haha), vond ie ook heel stom.

En gezien ik hier bijna alles al bepaal zal ik me hier maar bij neerleggen. :unamused:

Is maar net hoe duur je het wilt maken. Toen wij hier 7 jaar geleden kwamen wonen moesten we vanaf 0 beginnen. Wel nieuwbouw huis waarin badkamer en toilet afwaren. Maar veel van Ikea gekocht, wat nog steeds goed is. Nu langzaam toe aan verfrissing. Je hoeft niet perse meteen alles te hebben of meteen de meest dure.

Wat vindt hij er dan lelijk aan, je hebt toch allemaal verschillende soorten en stijlen?
Dat helpt misschien bij het zoeken naar alternatieven!
Moet het bijvoorbeeld dicht zijn/deurtje hebben?
Is een vitrinekastje waar je kopjes e.d. in kun zetten misschien een idee?

edit: sorry voor alle vragen :stuck_out_tongue:

Ik weet niet hoe handig je bent maar afhankelijk van het soort meubel je kiest zou je eventueel langere poten eronder kunnen monteren?

2 likes

Hij vind het hele concept van een kar er een beetje armoedig uit zien geloof ik, dus in welke stijl dan ook.

Ik vind met iets van glas of iets anders doorzichtigs heel leuk, maar dan kun je de kastruimte weer niet écht gebruiken, omdat het netjes moet zijn achter de deurtjes, en we moeten er wel ook onze 294729 cups kwijt.

Heb nu deze gevonden:

Die is qua hoogte oké en past wel in onze woonkamer, maar het voelt wel een beetje als een compromis-kast. :crazy_face: En niet zo’n goede ervaring met Giga.

En dan wat schapjes er boven, mokken ophangen, plantjes…

Dit was beetje de inspiratie:

1 like

Mijn slaapkamer:

2x nachtkastje: €20 p.s.
Malm ladenkast: €120
2x Kledingrek: €15 p.s.
Klein kastje: €20
Kaptafel: erfstuk
Bed: hand-me-down
Vintage houten ladder (als schoenenrek): €15
Gordijnen + ophangdraad: ca. €30
Spiegel: €20
Krukje bij kaptafel: op straat gevonden

€300

Het enige dat ik zou vervangen is de spiegel, dit is echt een lelijke van de Xenos, zou een mooie vintage spiegel willen.

Woonkamer:
Bank (tweedehands): €10
TV-meubel (tweedehands): €40
Fauteuil: erfstuk
Salontafel: €60 voor de pootjes en €5 voor het blad (kastdeur uit de ikea koopjeshoek :smile: )
Eettafel: Gratis via Duitse marktplaats
Stoelen (tweedehands): 2x €20, 2x€15
3x Billy: hand-me-downs
Ladenkast: hand-me-down
Wandplanken: €20
Bijzettafeltjes: erfstukken
Kallax 2x4: ooit cadeau gekregen
Poef: €15
Gordijnen + ophangdraad: ca. €20

€220

Komt wel een nieuwe bank binnenkort als het goed is, maar ook tweedehands, die gaat me rond de €200 kosten.

8 likes

Als je zoiets zoekt maar twijfelt over deze specifieke kast kunt je misschien ook nog bij Maisons du Monde kijken als je dat nog niet gedaan hebt, die hebben ook wel dingen in die richting en volgens mij ook wel met de juiste hoogte, bv bij de dressoirs en buffetkasten.

1 like

Oh jee @Howth ik wou niet lullig zijn hoor, als ik de middelen had, zou ik ook een fancy bed uitkiezen en mooiere kasten (die fucking kut malm haha) etc.
Als je bijvoorbeeld op latere leeftijd + met partner alles aankoopt (of gewoon meer te besteden hebt) kan ik me wel inbeelden dat je meteen voor de forever pieces gaat.

Wou vooral aantonen dat het iig ook goedkoper kán haha.

5 likes