Interieurtopic #2 (Deel 1)

Dit is zooo afhankelijk van hoe je het wil aanpakken. Als je alles nieuw wil hebben ben je heel veel kwijt, als je het stukje bij beetje bij elkaar verzamelt met o.a. marktplaats en kringloop vondsten erbij kan je super goedkoop klaar zijn.

Woonkamer € 3.560:
Bank €500 (is nu na 3 jaar aan vervanging toe, wordt waarschijnlijk een bank van €1499)
Salontafel €150
Stoel €500
Eettafel €40
Eetstoelen €80 per stuk
Dressoirkastje €180
Barkrukken €90 per stuk
Bakkerskast €80
Kleed €100
Laptoptafel €30
Plisségordijnen €380
Tv €1100
Planken/spiegels/lijsten/planten/andere decoratie is zo geleidelijk gegaan dat ik dat echt niet meer weet.
Verlichting zou ik ook niet meer weten.

Slaapkamer €3.764,50:
Bed €3200
Kleed €180
Nachtkastjes €35 per stuk
Ladekast €85
Plafondventilator €75
Toilettafel €150
Krukje bij toilettafel €4,50
Bureau geen idee
Bureaustoel geen idee
Pax kast en gordijnen en horren gratis overgenomen bij het huis
Decoratie en lampjes weet ik niet meer

1 like

Ik durf het niet eens op te schrijven omdat ik zelf niet met de bedragen geconfronteerd wil worden :joy:
Net nog bestek en glazen voor bijna €300 gekocht en dan hebben we nog steeds niet alles!

9 likes

Ik heb het inderdaad weggehaald. Vind het raar dat als er een vraag gesteld wordt wat jij kwijt bent aan uitgaven je vervolgens soort van belachelijk wordt gemaakt omdat er zoveel geld aan is uitgegeven.

Ik denk dat degene die op mij reageerden het niet in mijn perspectief zagen: ik ben al 30. Heb tot die tijd thuis gewoond en kon dus flink sparen. Ik werk fulltime, heb lang gestudeerd maar ook altijd goed gespaard. Ik koos er bewust voor om kwalitatief goede spullen te kopen, maar ook spullen waar ik dacht blij van te worden. Daar heb ik al die tijd voor gespaard. Voor later , en later is nu. Dit is waar ik van droomde en dat heb ik nu waar kunnen maken.

Dit is denk ik ook een van de redenen waarom er hier in Nederland bijna niet over geld en salaris wordt gepraat.

54 likes

Geen ervaring met matrassen van Jysk maar zijn zelf ook aan het rondkijken voor een nieuwe. Op dit moment krijg je 30% op het Emma matras (normale prijs 399€). Schijnt best goed te zijn? Als we de Consumentenbond moeten geloven :slight_smile: Wij zijn er in ieder geval nog niet over uit

2 likes

Ik heb je eerste post niet gelezen maar kan er wel naar raden. Wij hebben onze slaapkamer een tijd terug ook geupgrade en waren met ons bed alleen al het grootse deel van dat genoemde bedrag kwijt (maar nog ELKE dag blij mee, nooit rugpijn of slapende lichaamsdelen). Jij hebt gewoon die eerste stap van goedkoop meubilair overgeslagen dus eigenlijk heb je geld bespaard :rofl:

6 likes

Ik heb alles van marktplaats of gekregen, dus bij ons kostte het interieur bijna niks (allebei studenten toen we samen gingen wonen). Echt eetkamertafel 25 euro, bank gratis, tapijt gratijs, eetkamerstoelen gratis…

Maar we hadden niet alles in één keer (hebben 3 maanden geen bank gehad haha). En we hadden geluk met familieleden die rond dezelfde tijd verhuisden waardoor we veel van hen konden krijgen.

3 likes

Mijn vriend had (toen net nieuwe) matrassen van Jysk voordat ik bij hem introk en ik heb echt tijden rugpijn ervan gehad :sweat_smile: Het zal vast schelen als je ze zelf kan proefliggen voor aankoop maar ik vind de IKEA-matrassen die we nu hebben echt veel fijner (en ongeveer wel in dezelfde prijsklasse).

1 like

Ik moest alles nieuw kopen, want kwam uit een gemeubileerde studio. Dus het is een mix geworden van tweedehands en nieuw, maar ik heb nog steeds wel veel uitgegeven. Denk dat ik wel de €6.000 aantik. Maar goed. Het is maar hoe duur je het zelf maakt.

Mijn vloer, bed, bank, kledingkast waren al rond de €1.000 per stuk. De wasmachine was ruim €500, tv en gordijnen ook zoiets en dan de rest nog :upside_down_face:

1 like

Slaapkamer 550, woon- en eetkamer 400, studeerkamer 300, keuken 400 en dan koelkast, vriezer, wasmachine, droger hebben we gekregen van onze ouders of via via gelukkig. Eigenlijk alles doorgekregen, voor verjaardag gehad of via marktplaats. Accessoires gaan over tijd, geen idee, maar geef er nooit veel aan uit. Als ik meer te besteden had, zou ik dat ook zeker lekker doen hoor! Ik vind niks belangrijker (naast gezondheid) dan je huis en dat je je er thuis voelt. En ik krijg dat ook meer van kwaliteitsdingen dan hand-me-down ikea :see_no_evil:

1 like

Als ik genoeg geld had gehad zou bijv. een bed of bank het eerste zijn waar ik het aan uit zou geven @Howth. En met veel geld uitgeven omdat je het hebt en daarvoor hebt gespaard is net zo min iets mis mee als alles met gekregen/gekringloopte spullen inrichten.

Mijn slaapkamer nu was zo’n 1000 denk ik? Matrassen gekocht met een 1+1 gratis bij swiss sense en verder kasten van de kringloop en een goedkope bedombouw van ikea.

2 likes

Ik heb een matras van lidl, was 160 euro, ligt echt heel lekker! Heb m nu twee jaar.
Het is een koudschuimmatras. Wel behoorlijk stevig (moet je van houden)

2 likes

Ik vraag met al deze voorbeelden vooral af waar ‘gewone’ meubelzaken (niet IKEA) op draaien. Bijvoorbeeld een chille bank voor minder dan 1000 euro, dat vond ik onmogelijk en we hebben echt lang gezocht. Tenzij je dan 1 tweezits hebt staan. En ook een bedombouw: wij zijn uiteindelijk voor IKEA gegaan en dat kost heel weinig, maar in iedere meubelzaak waar wij zijn geweest zouden we minimaal een paar honderd euro verder zijn geweest. En dat is dus nog zonder matras

1 like

Je hebt helemaal gelijk. Wij hebben toen we verhuisden naar ons tweede koophuis verschillende designmeubels gekocht en het voelt niet prettig te vertellen wat alles dat in de woonkamer staat bij elkaar heeft gekost. Zowel hier als in real life. Het is bijna alsof je je ervoor moet schamen.

4 likes

Ja eens, een goed bed is echt een mega verschil.
Ik heb 15 jaar gedaan met een bed van 600 euro en de jaren dat mijn 2 meter lange vriend erbij kwam liggen (de laatste 5 voor we dit bed kochten) had hij altijd nek- en rugklachten. Met een eigen huis kopen besloten goed geld uit te geven aan een nieuw bed met m-line matrassen en omg er gaat een wereld voor me open. Aanrader.

2 likes

Vonden jullie het moeilijk om de matrassen uit te zoeken? Daar haken wij steeds af. In de winkel ligt 50% van de bedden prima, maar wat ligt nou echt goed als je er een nacht op slaapt? Dus twee jaar geleden maar een Matt matras gekocht :sweat_smile: (bevalt overigens wel prima, je kunt de hardheid aanpassen etc. Maar geloof gelijk dat het niets is vergeleken bij jouw bed)

Ik vond het mega moeilijk, want ik lig met m’n 1.66m en gemiddeld gewicht eigenlijk overal prima op en voel echt amper verschil. Ik lig in hotels op hard of zacht ook altijd prima.
Maar m’n vriend voelde heel duidelijk het verschil, dus daar hebben we gewoon de keuze op gebaseerd. Hij heeft op alle m-line matrassen gelegen in de winkel (van tevoren met onderzoek online al besloten dat dat de kwaliteit en prijs is waar we akkoord mee zouden gaan) en toen degene gekozen waar hij de meeste ondersteuning had en nog steeds lekker lag.

2 likes

Thanks! Het maakt het inderdaad wel makkelijker als iemand een sterke voorkeur heeft voor een bepaald type matras.

Weet iemand hier een goede website waar je je woonkamer kunt visualiseren en inrichten, dus maten invullen, meubels toevoegen en er dan het liefst ook doorheen kunnen lopen? Hoeft niet heel professioneel en graag gratis :blush:

Floorplanner werkt hier echt goed voor

1 like

Haha die heb ik een tijdje geleden geprobeerd maar het werkte bij mij niet echt. Ramen waren bijvoorbeeld lastig, en een opening zonder deur en voorzetwand met schouw lukte me ook niet, en verder iets te weinig flexibiliteit met meubels naar mijn zin. Maar misschien was ik te ongeduldig. En wil ik teveel met gratis, veel opties maar toch supersimpel :grin:.
Ik ben benieuwd of er nog alternatieven zijn en zo niet, dan ga ik er vanavond weer eens voor zitten. De site ziet er verder wel echt heel goed uit!