Interieurtopic #2 (Deel 1)

Heel mooi!

1 like

Ik gebruik ook altijd floorplanner. Daarmee kan volgens mij ook alles wat je aangeeft, het kost alleen wat meer tijd als je niet standaard dingen wil doen. Maar maten van meubels kan je bijvoorbeeld ook zelf allemaal aanpassen. Een ander gratis programma dat nog makkelijker werkt ben ik in ieder geval nog niet tegen gekomen

1 like

Het is ook wel een mooi appartement! Als ik naar de deuren en plafond kijk, en Ikea heeft natuurlijk ook neutrale spullen dus dat pakt dan ook mooi uit.

Mbt de tv; oh het kan dus wel in theorie?! Ik ga het nog ff goed navragen. Ik heb een iets te grote bank dus moet de tv kantelen denk ik grr

1 like

Goed opmeten is key! Want als je naar lagere kastjes kijkt, heb je meer ruimte. Ik heb bijvoorbeeld aan een kant van mijn wastafel een lage Alexa ladekast. Past perfect, en veel ruimte voor alles. Heb jij die ruimte? Zo niet, past een Helmer?

En aan de andere kant van de wastafel wil je handdoeken kwijt. Past dan een open plankenkast? Ik vind Ikea echt geweldig voor ideeën en dan verder zoeken. Maar de juiste afmetingen weten is geweldig!

1 like

Misschien is home.by.me wel iets? Soortgelijk aan floorplanner maar ik grijp eerder naar deze

1 like

Ik zou denk ik proberen een lage kast te vinden die precies in de breedte past, en er dan een gat in zagen voor de wastafel. Dan maak je optimaal gebruik van de ruimte en het ziet er rustiger uit.

Ik heb de frame, maar gewoon plat op de muur. Ik denk dat als je hem wil kunnen draaien dat je gewoon een andere tv moet nemen. Dan is het het extra geld voor het foefje dat het een schilderij lijkt niet waard, want dat gaat het dan dus nooit lijken en daar betaal je wel gewoon voor. Er zijn betere tv’s voor hetzelfde geld waar ik dan eerder naar zou kijken.
Ik ben wel heeeel happy met m’n frame, dus zou zelf niet anders willen, maar zou het wel echt lelijk vinden als ie niet vlak zou zijn.

4 likes

De reactie waar ik op doelde is verwijderd. Dus nee ik reageer niet overdreven. De discussie is al voorbij en dat is prima.

1 like

Ik zou dan zoals @Itsu zegt inderdaad voor een andere tv gaan, desnoods een met ook een screensaver optie. Bijvoorbeeld Samsung heeft ook tv’s met die optie, die verder wel beter en goedkoper zijn dan the frame

1 like

Thanks voor het meedenken @all!
Jullie hebben gelijk, ik ga verder puzzelen met de indeling

Ik heb geen blokken over elkaar, maar wel blokken. Prima te doen. Met goede tape afplakken, goed waterpas meten en als het mis gaat kan je er altijd weer overheen.

Foto

48 likes

Wij willen één vlak achter de eettafel, maar stellen het steeds uit omdat het zo perfect moet :weary:

1 like

Leuk stukje van Spinvis :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ahhh Thanks! Wij willen precies dit ook bij de eettafel met een zand kleur, maar kon geen goed voorbeeld vinden.

Wij hebben een groot blok op een wand in de woonkamer. En in de slaapkamer de muren voor de helft geverft. Beide met behulp van groene tape (frog tape ofzo) ging dat echt perfect, is heel strak geworden.
Ga je de rest van de muur ook verven? Of alleen dat blok? Want als je de achtergrond eerst verft kun je ook heel makkelijk bijwerken mocht er toch iets tussendoor piepen.
Als je muren een beetje ruw zijn, kun je als je hebt getapet ook eerst over de tape heen verven met de achtergrondkleur. Dan zijn eventuele gaatjes onder de tape opgevuld met de achtergrondkleur. Als je snapt wat ik bedoel. Dat hebben wij wel gedaan ivm de structuur van ons behang.

2 likes

Ik vond dit eens een heel handig filmpje (zie vanaf midden ergens) https://www.instagram.com/tv/CCZac_llalI/?igshid=1hmp21w774nwc

1 like

Ik heb laatst nog een brede baan op de muur geschilderd. Ik heb en waterpas van 1 meter en daarmee heb ik met potlood strepen op de muur getekend, vervolgens net naast het potlood afgeplakt zodat je het potlood ook schildert. Het tape heb ik gewoon goed aangedrukt met mijn vingers en vervolgens ben ik er met de botte kant van een schaar nogmaals overheen gegaan. Daarmee kreeg ik hele mooie strakke lijnen!

1 like

Beste tip: voordat je de kleur erop gaat zetten: eerst met een kwast langs de tape met witte verf (of de kleur van de achtergrond iig) , dan krijg je de strakste lijnen.

Oja ik ben dus zo iemand die aan een behangetje al €300 uitgeeft en een paar designstoelen heeft. Je kunt het idd zo gek maken als je zelf wilt, ik combineer het wel met oud (eettafel en dat dressoir zijn bv tweedehands)

34 likes

Advies gevraagd!

Volledig in tranen omdat m’n eindelijk geleverde tafel niet goed is en retourneren €100 kost (en pms :grimacing:). We vinden de tafel van een afstandje wel heel mooi maar hij is 100x robuuster uitgevallen dan verwacht en we kunnen er niet op schrijven/een glas opzetten/schoonmaken en hebben al mega veel splinters in handen en armen na het proefritten. Hoe kunnen we dit tafelblad egaliseren? Is er nog hoop

afbeelding afbeelding

Ik was laatst in een hotel met dit soort tafels met een laag epoxy eroverheen, maar dat lijkt me voor in huis niet heel mooi