Geen matras ervaring maar bijzonder tevreden over een kussen, specifiek voor nekpijn voor zij-slapers. Echt
Ik ben bijna 30 en woon sinds een paar maanden in een appartementje. Hiervoor woonde heb ik op mezelf gewoond als student en in het buitenland. Vanuit mijn studententijd had ik nog veel meubels staan, die heb ik allemaal meegenomen. Sommige dingen ga ik nu in de loop van de tijd vervangen.
Slaapkamer
Bed, gordijnen en nachtkastje had ik al. Een grote kledingkast heb ik vanuit m’n ouders meegenomen.
Woonkamer
Tafel en eetkamer stoelen had ik al. 2 stoelen voor in de zithoek ook. Binnenkort komt m’n nieuwe bank binnen (600 euro). Raamdecoratie moet ik nog uitkiezen, ik heb iets op het oog bij de kwantum voor max 250 euro. Verder heb ik vrijwel niets hoeven kopen.
Veel spullen heb ik gekregen nadat mijn oma’s zijn overleden. De meeste daarvan zijn echt goede spullen (ook design). Die zijn na al die jaren nog steeds mooi dus ik kan me wel voorstellen dat mensen hieraan veel geld uitgeven.
Ik vind het zelf heel leuk om kringloopwinkels af te gaan. De eetkamerstoelen wil ik vervangen maar omdat ik het liever niet nieuw wil kopen duurt het misschien wel wat langer om de juiste te vinden. Een fijne bank vind ik wel heel belangrijk dus die heb ik nieuw gekozen.
Ik woon al bijna 20 jaar op mezelf, heb het nooit als eerste stap gezien om goedkoop meubilair te hebben. Zoals ik al zei wil ik eigenlijk helemaal niet zoveel veranderen in mijn woning vol goedkoop meubilair. De enige uitzondering waar ik wel veel geld aan uit zou geven is een bedbodem en matras, maar daarmee heb ik dus gewoon geluk gehad.
Niet iedereen heeft de middelen of, in mijn geval, de wil om bakken met geld aan inrichting uit te geven. Het een is niet beter dan het andere, ik wilde net als @VickyViolence alleen aangeven dat je niet per se tienduizenden euro’s neer hoeft te leggen om leuk te wonen. Als je dat er voor over hebt en er bewust voor kiest zoals @Howth duidelijk heeft gedaan is dat natuurlijk ook helemaal goed, zolang je jezelf lekker voelt in je eigen huis maakt het verder toch geen reet uit of het allemaal design of allemaal affdankertjes en ikea is.
Nee, dat maakt ook helemaal niet. Ik snap alleen helemaal hoe @Howth aan die prijs voor de slaapkamer komt en daar werd wel over gevallen “wow zoveel voor een slaapkamer?!”. Ik snap helemaal hoe je veel geld uitgeeft aan een goed bed/lattenbodem, ik vind dat zelf heel belangrijk en het gaat ook gewoon lang mee. Dat ik typte dat de eerste stap goedkoop meubilair is met die lachhuilende smiley moet je met een korreltje zout nemen. De rest van mijn inrichting bestaat ook uit ikea/jysk/wehkamp en daar wil ik ook helemaal niets aan veranderen.
Weet niet echt of de vraag hier thuishoort maar:
heeft iemand hier een Samsung Frame tv? En daarbij niet de standaard bijbehorende beugel (die maar 8 graden ofzo kan draaien) maar de reguliere Samsung beugel, waardoor je meer flexibiliteit hebt?
Of gaan die 2 niet samen omdat de Frame het “schilderij” effect moet nabootsen = dus plat op de muur
Heel mooi!
Ik gebruik ook altijd floorplanner. Daarmee kan volgens mij ook alles wat je aangeeft, het kost alleen wat meer tijd als je niet standaard dingen wil doen. Maar maten van meubels kan je bijvoorbeeld ook zelf allemaal aanpassen. Een ander gratis programma dat nog makkelijker werkt ben ik in ieder geval nog niet tegen gekomen
Het is ook wel een mooi appartement! Als ik naar de deuren en plafond kijk, en Ikea heeft natuurlijk ook neutrale spullen dus dat pakt dan ook mooi uit.
Mbt de tv; oh het kan dus wel in theorie?! Ik ga het nog ff goed navragen. Ik heb een iets te grote bank dus moet de tv kantelen denk ik grr
@Nachtburgemeester ah ik vind dat kleurtje wel leuk, maar wit is ook mooi. Sowieso mooie keuken!
@Howth reageer je niet een beetje gevoelig? Ik vind de reacties niet onaardig (en je wordt al helemaal niet belachelijk gemaakt) maar vooral verbaasd. En als jij blij met je interieur bent, wat maakt het uit?
Oke ik ben dus net verhuisd en ik heb nog geen opbergruimte voor beautyzooi en handdoeken in de badkamer.
Zo’n hoge kast past niet naast de wastafel want het maar 20cm breed ofzo. En als ik alleen zo’n wastafelkastje neem dan benut ik de ruimte niet helemaal. Heeft iemand tips??
Goed opmeten is key! Want als je naar lagere kastjes kijkt, heb je meer ruimte. Ik heb bijvoorbeeld aan een kant van mijn wastafel een lage Alexa ladekast. Past perfect, en veel ruimte voor alles. Heb jij die ruimte? Zo niet, past een Helmer?
En aan de andere kant van de wastafel wil je handdoeken kwijt. Past dan een open plankenkast? Ik vind Ikea echt geweldig voor ideeën en dan verder zoeken. Maar de juiste afmetingen weten is geweldig!
Misschien is home.by.me wel iets? Soortgelijk aan floorplanner maar ik grijp eerder naar deze
Ik zit idd aan een open plankenkast te denken! En ga eens kijken naar dat ladekastje. Dankjewel voor de tips.
Ik zou denk ik proberen een lage kast te vinden die precies in de breedte past, en er dan een gat in zagen voor de wastafel. Dan maak je optimaal gebruik van de ruimte en het ziet er rustiger uit.
Ik heb de frame, maar gewoon plat op de muur. Ik denk dat als je hem wil kunnen draaien dat je gewoon een andere tv moet nemen. Dan is het het extra geld voor het foefje dat het een schilderij lijkt niet waard, want dat gaat het dan dus nooit lijken en daar betaal je wel gewoon voor. Er zijn betere tv’s voor hetzelfde geld waar ik dan eerder naar zou kijken.
Ik ben wel heeeel happy met m’n frame, dus zou zelf niet anders willen, maar zou het wel echt lelijk vinden als ie niet vlak zou zijn.
De reactie waar ik op doelde is verwijderd. Dus nee ik reageer niet overdreven. De discussie is al voorbij en dat is prima.
Ik zou dan zoals @Itsu zegt inderdaad voor een andere tv gaan, desnoods een met ook een screensaver optie. Bijvoorbeeld Samsung heeft ook tv’s met die optie, die verder wel beter en goedkoper zijn dan the frame
Thanks voor het meedenken @all!
Jullie hebben gelijk, ik ga verder puzzelen met de indeling
Ik heb geen blokken over elkaar, maar wel blokken. Prima te doen. Met goede tape afplakken, goed waterpas meten en als het mis gaat kan je er altijd weer overheen.
Wij willen één vlak achter de eettafel, maar stellen het steeds uit omdat het zo perfect moet
Leuk stukje van Spinvis