Ahhh Thanks! Wij willen precies dit ook bij de eettafel met een zand kleur, maar kon geen goed voorbeeld vinden.
Wij hebben een groot blok op een wand in de woonkamer. En in de slaapkamer de muren voor de helft geverft. Beide met behulp van groene tape (frog tape ofzo) ging dat echt perfect, is heel strak geworden.
Ga je de rest van de muur ook verven? Of alleen dat blok? Want als je de achtergrond eerst verft kun je ook heel makkelijk bijwerken mocht er toch iets tussendoor piepen.
Als je muren een beetje ruw zijn, kun je als je hebt getapet ook eerst over de tape heen verven met de achtergrondkleur. Dan zijn eventuele gaatjes onder de tape opgevuld met de achtergrondkleur. Als je snapt wat ik bedoel. Dat hebben wij wel gedaan ivm de structuur van ons behang.
Ik vond dit eens een heel handig filmpje (zie vanaf midden ergens) https://www.instagram.com/tv/CCZac_llalI/?igshid=1hmp21w774nwc
Ik heb laatst nog een brede baan op de muur geschilderd. Ik heb en waterpas van 1 meter en daarmee heb ik met potlood strepen op de muur getekend, vervolgens net naast het potlood afgeplakt zodat je het potlood ook schildert. Het tape heb ik gewoon goed aangedrukt met mijn vingers en vervolgens ben ik er met de botte kant van een schaar nogmaals overheen gegaan. Daarmee kreeg ik hele mooie strakke lijnen!
Beste tip: voordat je de kleur erop gaat zetten: eerst met een kwast langs de tape met witte verf (of de kleur van de achtergrond iig) , dan krijg je de strakste lijnen.
Oja ik ben dus zo iemand die aan een behangetje al €300 uitgeeft en een paar designstoelen heeft. Je kunt het idd zo gek maken als je zelf wilt, ik combineer het wel met oud (eettafel en dat dressoir zijn bv tweedehands)
Advies gevraagd!
Volledig in tranen omdat m’n eindelijk geleverde tafel niet goed is en retourneren €100 kost (en pms ). We vinden de tafel van een afstandje wel heel mooi maar hij is 100x robuuster uitgevallen dan verwacht en we kunnen er niet op schrijven/een glas opzetten/schoonmaken en hebben al mega veel splinters in handen en armen na het proefritten. Hoe kunnen we dit tafelblad egaliseren? Is er nog hoop…
Ik was laatst in een hotel met dit soort tafels met een laag epoxy eroverheen, maar dat lijkt me voor in huis niet heel mooi
Had ik idd ook gevonden op internet maar is bij een ronde tafel ook mega moeilijk te doen☹️
€100 is zonde maar als je nu al zo erg baalt van de tafel zou ik 'm wel terugsturen eigenlijk. Ik denk niet echt dat er een oplossing is om 'm mooi te egaliseren (en dat kost ook geld). Denk dat die €100 het wel waard is als je er zo van baalt.
Ja je hebt gelijk, zal nooit meer dol op deze tafel worden… Ga mijn vriend vragen om het voor een keertje te regelen
En een groot stuk glas? Of is dat oncomfortabel?
Mooie kleur op de muur! Welke is het, als ik vragen mag?
Dacht ik ook ff aan maar ik had ooit een glazen salontafel en dat was zo’n verschrikking! Enorm kabaal bij elk(e) bord/mok die je erop zet en heel snel krassen en weerspiegeling. Tnx voor je reactie
Ja daar was ik al bang voor, heb zelf nu ook een glazen salontafel en moet altijd n onderzetter gebruiken
Tuurlijk mag je dat vragen, leuk juist! Het is ‘gentle green’ van Gamma wood&wall. Het is een soort krijtverf, mooi mat. Het dressoir heeft dezelfde kleur.
Je hebt ook van die plastic platen die je op een houten tafel kan leggen voor als je kinderen hebt, dat de tafel mooi blijft. Ik heb ze bij verschillende mensen gezien in het echt en als je goede kwaliteit hebt is het niet lelijker dan een glasplaat.
Maar, denk dat je afhankelijk vd grootte wel meer dan €100,- kwijt bent voor een mooie en ik zou het zelf zonde vinden van het idee van een houten, iets robuustere tafel.
Dit dacht ik ook, de tafel is niet als tafel te gebruiken toch zo. Als er geen glas op kan staan en je haalt je er steeds aan open. Zou daarover contact met ze opnemen en kijken wat er mogelijk is.
De benedenverdieping heeft ons qua meubels, apparaten in de keuken (airfryer, koffiezetapparaat etc.) ongeveer €12.000 gekost. Hebben duurdere meubels gekozen en ook een op maat gemaakt tv meubel zodat ie precies in een nis past.
De bovenverdieping (wasmachine, droger, bed, kledingkast, nachtkastjes etc.) ongeveer €5.000.
Raambekleding van boven tot beneden heeft ons zo’n €3.000 gekost, verlichting zo’n €750. Onze loungeset voor buiten kostte €2.100.
Al het schilderwerk is door mijn schoonvader gedaan die het als beroep doet, dus die kosten hadden we niet. We hebben wel duur behang op de slaapkamer en een wand beneden, dat kostte €110 per rol.
We wonen er pas net dus zijn nog wel bezig met aankleding en zo. Hebben nog wel wat dingetjes nodig. Keuken en badkamer zaten er al in dus die kosten hadden we niet. Zijn trouwens beide ook vanuit huis samen in een koophuis gaan wonen, dus hebben mooi kunnen sparen en het in één keer ‘goed’ kunnen doen. De kosten van de bouwmarkt heb ik niet meegerekend haha, dat weet ik niet precies.
Ik ben best wel blij met mijn interieur! Het voelt altijd zo lekker om weer wat nieuws te kunnen kopen. Stiekem kan ik niet wachten om te verhuizen zodat ik weer opnieuw kan inrichten.
Ik wil er misschien nog wel een kleed bij voor op de grond. Alleen het moet het wel rustig genoeg zijn. Heeft iemand nog ideeën haha?
Ja hebben we gedaan! Ze geven aan dat het een internetbestelling is en dat ze daarom niet kunnen checken of onze klachten kloppen of dat we gewoon verkeerde verwachtingen hadden nav de foto’s? Super raar en onklantvriendelijk ook