Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik denk totaal iets van 4000 euro (exclusief apparaten omdat ik die nog niet heb, maar inclusief verf en de vloer, gordijnen enzo. En ook exclusief dingen als boeken en planten). Ik had wat spullen, maar heb het merendeel alsnog moeten kopen.

En ik mis nog veel dingen, zoals goede eetkamerstoelen, maar ik kan nog niets vinden naar mijn zin en ik ben voor nu even blut :wink: . Ik zou heel graag Eames-stoelen willen, maar ja, geld, haha.

95% is trouwens IKEA, 4% tweedehands en kringloop en ik heb de bladen voor 2 bureaus zelfgemaakt (de poten zijn dan wel weer van IKEA). En dat vind ik voor nu helemaal prima. :slight_smile: Zou op termijn wel een betere bank willen als ik daar veel op zit, maar dat valt nog te bezien.

Weet iemand toevallig hoe veel je kan verven met de Levis testrollers? (Ik hoop op A2 formaat haha)

Ze hebben nu een 1+2 gratis actie trouwens, voor wie op zoek is naar een nieuw kleurtje voor aan de muur.

1 like

Is dit de Belgische naam van Flexa?

A2 klinkt optimistisch, dan krijg je het denk ik niet mooi dik erop

3 likes

Ik heb laatst een verftester gekocht en daar staat op 75ml = 1m2. En dit is minder volgens mij dus denk dat het niet genoeg is voor A2.

1 like

Oh blijkbaar haha wat gek dat 't een andere naam heeft. Dankje in ieder geval!

1 like

Ik denk het wel. In de Flexa tester zit 30 ml en is geschikt voor 0,3 m2 met 2 lagen. A2 is ongeveer 0,25 m2. Het zou wel moeten kunnen. Om verf te sparen, zou je 1 potje grondverf kunnen kopen en dat eronder doen. Dan neemt het papier (als het dat is) niet al te veel op en kun je de kleur beter verdelen?

1 like

Liesbeth Rasker heeft een hele chille ‘tutorial’ op haar instagram stories staan, in de highlight ‘kantoor’ (staat ook veel andere dingen tussen maar daar moet je maar even doorheen scrollen haha). Staan een paar van die kleine tips tussen die net het verschil kunnen maken voor loeistrakke lijnen.

2 likes

Je kan nog kijken bij lijn m
Helemaal op maat gemaakt en je kan zelf het onderstel kiezen. Volgens mij was die van ons 1500, iets goedkoper dus. Zijn super aardige mensen echt een aanrader

Ook de bladdikte en de afwerking. Inc btw was het trouwens 1883 euro. Toch wel wat duurder dus. Maarja ben er blij mee

2 likes

Ah ik vind deze stoelen zo mooi maar ik ben bang dat ze te lomp zijn voor mijn huis:

Ik denk dat zoiets beter past:

Maar ben hier niet helemaal van overtuigd en kan niks vinden wat helemaal naar m’n smaak is.

Pff zo moeilijk vind ik dit.

Heel erg bedankt voor deze tip! Heb net even gekeken en denk dat dit misschien wel hele goede optie voor ons is. Kun je ook tafels in een showroom bekijken?

Edit: zie al dat ze een showroom hebben inderdaad :slight_smile:

1 like

2 likes

Ja ik heb een dure eettafel gekocht, alleen van plaatjes van de site

1 like

Ik heb een tafel van Studio Henk (de ronde versie). Wij hebben ook heel lang getwijfeld over de prijs maar vonden niets wat erbij in de buurt kwam. Hij bevalt super goed!

1 like

Ooit ga ik een Studio Henk kunnen betalen. Zag in Loods5 een ovalen tafel van 3000 euro. :frowning:

Ik heb deze tafel in rechthoek besteld:

Ben niet bekend met dit merk maar in de winkel zag het er goed uit. Over 14 weken heb ik hem.

Heeft iemand hier eetkamerstoelen van Made? Vind ze heel leuk maar ben zo bang dat het niet lekker zit, of dat de kwaliteit een beetje mwah is.

Heb ook al een hele mooie bureaustoel gezien maar dat moet je toch ook even proefzitten eigenlijk
 showroom vind ik nu niet echt een optie. Zit hier niet in de buurt.

Wat ik er nog bij kan vertellen, wij vonden qua poten rond te rond en vierkant te vierkant dus hebben we afgeronde rechthoeken als poten.
Ook vonden wij de matte poten te robuust en hebben dus hoogglans zwarte poten zodat het lichter oogt.
Alles wat jij bedenkt kunnen zij maken en ze denken héél goed mee!
Omdat wij een hoekbank hebben wilden we de poten niet te ver naar buiten want dan mis je een zitplaats aan het hoofdeinde dus de poten zitten wat verder naar binnen.
Het is alsnog een hele stevige tafel en je kan op de hoeken zitten/staan zonder dat hij wipwapt. Dat vind ik ook belangrijk!
Ja je betaalt ervoor maar het is echt maatwerk en vakwerk!

1 like

Vind de bovenste niet lomp ogen en vind de kleur leuker (hou niet zo van grijs) maar vind de grijze vorm zelf mooier :grinning:

3 likes

Wij hebben onze eettafel hier vandaan: https://www.rockwoodtafels.nl/eiken-tafels/ovale-eettafels/p-1a/OVAAL160SE_ALRIZ_EXCLAFW_Z60--eiken-ovaal-swiss-edge-160cmx90cm.html
Hier kan je ook zelf een poot en afwerking kiezen, en wij konden toen zelfs op locatie een blad uitzoeken, want ze hadden heel veer verschillende nog niet afgewerkte bladen in de werkplaats staan. Ik ben er nog steeds super blij mee, en vergeleken met de studio Henk tafel die wij wilden hebben, waren we de helft goedkoper uit dus zeker de moeite waard om eens naar te kijken

1 like

Waar is de showroom? Als het dichtbij mij is kan ik wel via videobellen ofzo voor je bekijken?

Wij hebben een tafel van Studio Henk. Heel erg blij mee!

1 like