Interieurtopic #2 (Deel 1)

Ik had toentertijd mijn mandje volgezet en opgeslagen zodat ik nog kon nameten (paar dagen). Toen namen ze contact op of ze nog wat konden doen en meekijken, waarna de adviseur (uit zichzelf) een offerte maakte met 10 procent adviseurskorting. Als je op hun mailinglijst staat krijg je ook aan de lopende band kortingsacties.

1 like

Ik vind ronde tafels heel mooi, maar hoor eigenlijk van iedereen hoe onpraktisch het is en als je van bordspelletjes houdt is het een crime :slightly_frowning_face:

Dan kan je er juist allemaal goed bij toch? Als je een 8 persoons lange tafel hebt kom je toch ook niet goed in het midden.

1 like

Is dit echt?!! Want ik wil juist een ronde tafel zodat we er met spelletjesavonden allemaal beter bij kunnen :flushed:

Wij hadden vroeger een ronde tafel en nu een langwerpige en ik mis de ronde tafel nog steeds. Ik zit altijd aan het hoofd en kan nooit ergens zelf bij, alles moet aangegeven worden en met spelletjes moeg steeds iemand anders mijn pionnetje verzetten bijvoorbeeld.

1 like

Wat ook fijn is aan gezelschap rond een ronde tafel, is je gewoon een gesprek met iedereen kan voeren, niet dat de mensen aan de uiteinden elkaar gewoon niet kunnen verstaan. Rond is wat eerlijker :slight_smile:

3 likes

Ja als je een grote doet wel denk ik, maar als we grotere spellen spelen doen we het altijd bij ons thuis ipv bij hen omdat alle onderdelen van spellen niet passen. Puzzelen ook zo’n crime. En ook met tafeldekken vinden wij het allemaal onpraktisch. Maar misschien is het voor jullie dé oplossing en de aha-erlebnis waar je al jaren naar verlangt :see_no_evil:

1 like

Wat is groot denk je? Vanaf 140 cm? Of ben je niet zo’n specifieke ronde-tafel-expert? :smile:

Niet specifiek haha, maar ik denk dat je je armen allebei kan strekken zonder de ander aan te raken en ik heb net mijn arm gemeten en die is ongeveer 75 cm dus dat keer 2 is 150. Ik weet niet precies in welke maten ronde tafels gaan, maar als de categorie vanaf 140 gaat zou ik dat wel doen.

Ik bedoelde mijn comment trouwens niet om ronde tafels te bashen oeps, maar ik ken best veel mensen die er achteraf spijt van hadden, vandaar mijn berichtje. Ik snap ook hoe ze prachtig zijn en hoe ze een hoekige ruimte juist mooi kunnen doorbreken ipv daar dus nog een vierkant of rechthoek te hebben staan.

1 like

Heb je inmiddels de knoop door kunnen hakken? Dit lijkt me een hele mooie kleur in mijn woonkamer en ben wel benieuwd wat jouw ervaringen zijn

1 like

Supermooi geworden!

2 likes

Vrienden van me hebben een ronde tafel en ik vind het ideaal met spelletjes! Kan juist overal goed bij. Wij hebben zelf een ovale tafel en dat bevalt ook erg goed. Genoeg ruimte voor als we met veel man zijn, en als we maar met 2 of 3 zijn gaan we aan een van de uiteindes zitten en zit het iets knusser (daar is het natuurlijk iets smaller omdat de tafel ovaal is).

1 like

Wij hebben plisse gordijnen van veneta! Echt heel erg blij mee. Ik heb toen ook een (gratis) afspraak laten maken en hij naam heel veel staaltjes mee en meet alles op. Het ophangen was echt supermakkelijk en ging heel snel (en mijn vriend heeft echt twee linker handen). Dus ik kan het ook aanraden!

1 like

@LizzyBennet Jaa als je dat wilt doen? heel graag! Hoeveel mensen kunnen eraan?

@Deurklink zo lief dat je je armen hebt opgemeten haha! Ik vind de maat het moeilijkste maar heb hier wel iets aan: niet te groot en even samen er aan gaan zitten om te testen hoever het is! Ik vind ronde tafels inderdaad super mooi maar weet helemaal niet of het praktisch is haha

@Botsautobob oeh thanks! Nu wil ik hem meteen gaan kopen :smile:

@Rockabye ja dat is precies waarom ik wil wisselen naar rond inderdaad

Wij hebben een lange tafel van 255 bij 105 en daar kunnen aan de ene kant 3 stoelen staan en aan de andere kant hebben we een bank waar wel 5 mensen op passen en op de kopse kanten past ook nog iemand! Wij wilden het juist zodat je comfortabel kan eten enzo met z’n allen! En anders kun je alsnog rond 1 uiteinde zitten met 6 man, dat gaat ook.
Maar het neemt wel veel plek in beslag haha.

Heeft iemand een tip voor vliegenhorren? Wij hebben openslaande deuren (2 deuren die naar buiten gaan) waar we een hor willen. Op maat is echt enooooorm duur en we willen geen rails over de grond en iets dat we ook weer makkelijk weg kunnen halen haha.

Het plan tot nu toe is 2x vliegenhor lamellen aan elkaar op een plankje boren en die boven met een systeempje bevestigen zodat we 'm er ook weer af kunnen halen.

Iemand tips om verlichting te kiezen? Ik heb al heel wat gezien op fonq, made,… maar pff zo moeilijk om te kiezen! Zo lastig, het geeft toch een bepaalde sfeer aan je huis. Dus als iemand tips heeft, graag!

Misschien niet wat je wil horen, maar ik zou toch investeren in een kwalitatief goede hor. Mijn ouders kochten om de 2 jaar een nieuw hor van de bouwmarkt of een ander winkel omdat ze een op maat gemaakte erg duur vonden. Uiteindelijk hebben ze er een van luxaflex wat al 3 jaar meegaat en het ziet er nog als nieuw uit.

2 likes

@Lort @George @salm @Pippi @Vloeistof Bedankt voor jullie input!

Ik ga samples bestellen bij Veneta, ben benieuwd!

2 likes

Ik ga twee schilderijen ophangen, een boven een tafel en boven de bank, alleen ze staan allebei net niet in het midden van de muur. Wat is dan mooier: in het midden van de muur of midden van de tafel en bank?