Interieurtopic #2 (Deel 1)

Joe, groetjes van een kobalt blauwe deur in ons nieuwbouwhuis.

1 like

Waar gaat het dan mis denk je hè, wie bedenkt dit? Ik bedenk me nu dat ik in mijn vorige studio, ook nieuwbouw, een knalrode deur had :+1:t2:

2 likes

Per rijtje hebben de huizen verschillende kleuren. Wij hebben blauw, de buren grijs en wit. Een stukje verder ook nog knalrood.

1 like

Als je op No.39 plafonnière Ovals by Alex Groot Jebbink zoekt, kun je hem vinden. Wel 300 euro :sob:, maar ik heb bonnen van werk en zit er al een half jaar op te azen. Hij staat op een webshop (lichtlab) en zij hebben sowieso veel, dus wel wat duurdere, mooie lampen.

2 likes

Is er eigenlijk ook een soort show je interieur-topic? Als ik jullie verhalen allemaal lees ben ik steeds zo benieuwd hoe jullie inrichting er verder uitziet.

1 like

Ja! Niet heel actief:

1 like

Ik post wel eens een foto maar ik haal die meestal ook snel weer weg, voelt niet goed om m’n hele huis zo online te hebben staan

2 likes

Ah dankjewel! Natuurlijk. Dat is 1,2 cm.

Ik denk dat ik het wel zou proberen. Wat ik op Youtube vaak zie: het oppervlak grondig schoonmaken en wat opschuren, een shellac primer erop en dan je verf.

Dankje! Jammer dat hij niet zo actief meer is. Maar ik snap ook wel dat het iets is wat je minder snel online zet of laat staan.

1 like

Haha wij willen juist een blauwe voordeur, ik vind al die standaard kleuren echt heel saai. Maar voor nieuwbouw woningen wel aparte keuze omdat het best wel smaak gevoelig is

1 like

We hadden geen keus, maar schilderen zien we ook niet zitten. Soms is het wel makkelijk als mensen je huis zoeken “ja die ene met die blauwe voordeur” :joy:

1 like

Nee snap ik, maar iemand heeft het bedacht haha. Achja verder zie je je eigen voordeur ook weinig

Wat gebruik je om een houten kast donkerder te kleuren, zoals op dit plaatje? In Engelstalige diy artikelen gaat het over een “stain”. Maar in het Nederlands vind ik beits, houtolie of wax. Heeft iemand dit eerder gedaan?

2 likes

Ja, heb ik gedaan en ziet er prima uit. Even goed opschuren en vetvrij maken en dan met een rollertje er overheen. Hangt al goed een jaar aan de muur en gaat nog helemaal prima!

Als ik het goed heb is beitsen de kleur veranderen, olie onderhouden en wax beschermen.

4 likes

Yess dat zoekt een stuk makkelijker, bedankt @VickyViolence en @Konijntje!

1 like

Ja ik heb laatst mijn plinten allemaal opnieuw geverfd hiermee. Echt veel verschillende kleuren had dit merk (maar huismerken zijn ook prima natuurlijk)

Samenvatting

1 like

Deze kwam ik net ook al tegen. Oke, dan weet ik zeker dat ik iets als dit kan kopen!

Heb volgende week een weekje vrij van mijn werk genomen om allemaal klusjes in huis af te ronden die nog liggen. Voor de gang ga ik twee Ivarkasten kopen en een mooi kleurtje geven :blush:

1 like

Hoe hebben jullie je bank gekozen?
Ik ga samenwonen met mijn vriend (super snel gegaan opeens en we krijgen de sleutel over twee weken). Nou wonen wij nu allebei klein en hebben een ikea klippan, maar waar we naartoe gaan is meer ruimte. We hebben al wel gekeken maar vinden het lastig.
We willen graag een bank die fijn zit maar we ook op kunnen relaxen/hangen dus met zo’n langer gedeelte. Maar we twijfelen heel erg over wat handig is. Kopen we nu een bank van een merk (en welke dan) en geven we er veel geld aan uit maar het is het waard. Of gaan we voor een iets goedkopere, maar wordt dat dan uiteindelijk duurkoop?
We hebben al op wat banken gezeten en alles, maar vinden het dus zoals ik al zei nogal ingewikkeld.
De oplossing van mijn vriend was dit: ‘kun je het niet op dat forum van je vragen? Daar weten ze toch alles?’ Dus bij dezen. Hoe hebben jullie je bank gevonden en hoeveel hebben jullie er aan uitgegeven (als je dat wil zeggen) en heb je tips en/of afraders?

2 likes