Interieurtopic #2 (Deel 1)

Gewoon Ammonite laten mengen bij je lokale bouwmarkt :v:

1 like

@Nebula, wellicht niet het antwoord waar je naar op zoek bent, maar ik ben het hier mee eens. Heb zelf ook Ammonite laten mengen in (volgens mij) Histor en zie zelf echt praktisch geen verschil met hoe ik Ammonite op foto’s zie. Ben er echt nog iedere dag blij mee als ik zie hoe mooi het afsteekt bij witte kozijnen en plinten, maar ook met bijv. het groen van de planten ervoor.

1 like

Heb je de verf al wel goed getest op een teststukje? Heel belangrijk om te weten of het echt de goede tint bij je is. Bij zo’n grote muur ook aan te raden een paar teststukjes te doen, en op verschillende momenten van de dag even te kijken hoe het lijkt.

Haha tja wat is ‘uit’ je ziet nu in woonprogramma’s veel dat stoere industriële en veel planten. Dat typische landelijke Rivièra maison stijltje met sierlijke letters op witte meubels zie je minder… Maar om het uit te noemen? Het leuke van een inrichting vind ik juist als het iets eigens heeft en bij de bewoners past en daarbij is het ook niet te doen om je interieur elke paar jaar helemaal te vervangen lijkt me! Hoe kwam het ter sprake? Ik heb ook een wat meer landelijke/Engelse stijl qua wonen en ik zou best beledigd zijn als een vriendin dat tegen mij zou zeggen :grimacing:

1 like

Je hebt gelijk hoor, dat is ook het plan maar zo ver ben ik nog niet! Dat is fase 2, haha. Ben nog bezig met zoeken van kleuren die ik testpotje wil laten mengen.

Volgens mij kan dat bij Karwei nu met alle kleuren meen ik me te herinneren dus van de week even heen!

Ik had met de huidige kleur (Ivoorbruin van Flexa) dat dus niet gedaan en het door de schilder erop laten schilderen. De kleur valt zo tegen, bij ons het echt in bepaald licht gewoon paars/lila, mega verschil. Destijds nooit nagedacht over lichtinval in het huis, zie hieronder. Het maakt het geheel super koel

Toch maar eens een testpotje laten maken deze week. Ik heb ook nog een andere kleur in gedachte (Shells Sand Grey van Histor) dus kan ik het mooi vergelijken.

Het begint bij mij door al dit praten over verf te kriebelen om ook mn witte muren een ander kleurtje te geven. Heb dus 1 lange muur in Red earth, een best warme vloer en grijze gordijnen met een warme ondertoon, iemand inspiratie voor een mooie neutrale kleur die hier bij zou kunnen passen?

Bij de karwei in Arnhem is het ze niet gelukt de juiste farrow and ball kleur te mengen, ben benieuwd of het bij andere karwei’s wel goed gaat

Ik denk dat het echt ligt aan het soort items en hoe je het combineert.
Denk wel dat het iets is wat je 10 jaar geleden meer zag. Houd je ook van brocante enzo?
van wit, hout en rotan houd ik persoonlijk wel, maar niet in het grijs of oud steigerhout met quotes en items waar de naam op staat: home of wine ofzo :wink:
Juist gecombineerd met modern/zwart staal en wit vind ik hout echt leuk. Ach smaken verschillen.

1 like

Zijn 2 heel verschillende stijlen

Scandinavisch, veel wit minimalistisch, ikea achtig

Landelijk, Veel bruin en grijs en takken kussens etc, stoelen banken met van die knopen etc boerderij stijl.

Vind planten in elk interieur eigenlijk mooi, ben ik de laatste jaren echt gek op geworden, vooral van die mega grote of een paar bij elkaar.

2 likes

Heeft iemand hier een idee waar ik een vloerkleed in deze stijl kan vinden? Dit is de Nepal van Zuiver maar die is wel erg prijzig dus ik zoek iets in deze stijl maar dan iets minder duur. Anders zit er niets anders op dan een paar maanden te sparen voor deze.

afbeelding

1 like

Ja de Kattrup! Maar die kleurige variant is helaas uit het assortiment :frown:.

Don’t blame me, blame pinterest😜 Ik snap je haha

1 like

De Scandinavische stijl zoals we die hier in NL gebruiken is echt wel van een paar jaar terug alweer. Maar dan gaat het inderdaad vaak over wit, licht hout, lichte meubels, grijs en andere neutralen. Anno 2020 zie je ook in Scandinavische interieurs veel meer kleur, op de wanden en in meubels.

Er is wel echt een verschil tussen bijvoorbeeld Zweeds en Deens. In Deense huizen zie je veel design (vaak van designers uit eigen land) en donker hout zoals walnoot, Zweeds is vaak wat lichter, meer eiken.

2 likes

Misschien meer zoals dit?

3 likes

Dit vind ik leuke interieurs

Bij van die huisverbouwingsprogramma’s noemen ze die bovenste vaak landelijk. Het is natuurlijk niet helemaal die Rivièra Maison stijl van vroeger, dit is dan meer het landelijk anno 2020.

1 like

@jeg ook: ja klopt vind ik ook anders! Maar dit is wat ik vond bij ‘swedish design interior cottage’ en komt ook wel overeen met wat ik me herinner van de zweedse plattelandshuizen waar ik ben geweest. Dus het is niet altijd zo kil/minimalistisch als je vaak denkt

1 like

ik ben nu super benieuwd naar jouw interieur haha

4 likes

Ik zie er twee op marktplaats staan, is dat geen optie? En dan eventueel laten stomen?

1 like