Interieurtopic #3

Die planken zijn wel praktisch karton, vrees dat dat lakken niet genoeg is. Maar als het niet direct nat wordt dan misschien wel hoor.

2 likes

Ja inderdaad

Oh slim! De datums staan op de website maar die had je vast al gezien.

Balen dat je gedupeerd bent, hoe mild dan ook als ik je goed begrijp. Het blijft klote!

Ik vind het ook een raar idee dat ze dus de ene dag hun webshop en shop nog open hebben, aanbetalingen in ontvangst nemen en de andere dag zichzelf failliet laten verklaren. Echt heel sneu voor alle betrokkenen eigenlijk, als eigenaar wil je dat toch ook niet lijkt me.

3 likes

Ja ik dacht inderdaad al aan een teddy stoel, ik vraag me alleen af of de meeste stoelen wel soepel glijden over een tapijt met gaan zitten/terug opstaan

1 like

Je hebt ook eetkamerstoelen op wieltjes mocht je dat willen

3 likes

Omfg. Ik kom aan in m’n nieuwe appartement en wil het washok gereed maken voor de wasmachine die morgen geleverd wordt. Kijk ik naar een stuk ondervloer dat daar uitsteekt, zie ik dat ze de ondervloer verkeerd om hebben gelegd: met het schuim tegen het beton en laag folie aan de bovenkant (het idee is eerst het folie tegen vocht, en daar bovenop juist schuim toch?) . Laminaatvloer en plinten zijn net helemaal gelegd. Zeg me alsjeblieft dat dit geen kwaad kan, met name tav geluiddemping :cry:

Is deze ondervloer van Ikea

3 likes

Volgens mij hoort just de aluminium kant boven…

Edit
Ohh want, dit is geen aluminium.
Ligt het witte aan de bovenkant?

2 likes

Jullie hebben gelijk! De blauwe kant heeft ook een plakrand, daarom dacht ik dat het verkeerd lag. Gelukkig niet :nerd_face:

3 likes

Je hebt ook stellingkasten helemaal van plastic, die zijn alleen vaak minder flexibel qua indeling van planken. Je hebt ze ook met legborden van metaal, dat blijft denk ik wel langer goed dan dat mdf, maar gaat uiteindelijk ook wel roesten natuurlijk.

1 like

hmm ik heb zelf nooit problemen gehad met het laten verzagen van plaatmateriaal, ik liet het regelmatig doen als student voor opdrachten
wel zelf opmeten inderdaad, gewoon de plank bij dat pakket even nameten of aflezen is genoeg hé
je kan ze ook aflakken zoals iemand anders oppert maar dan moest je wel opletten dat het zeker ok gedaan is, al vermoed ik dat de platen heel veel vocht opnemen
als er metalen tabletten bexchrikbaar zijn kan je het ook daar op nemen, die gaan gewoon hetzelfde gegalvaniseerd staal zijn dat in principe niet roest

Ik was aan het kijken naar een renovatieserie van een influencer en nu wil ook deze schakelaars. Probleem is dat dit Brits bedrijf niet in EU levert, iemand een idee waar ik iets soortgelijks kan vinden?

2 likes

buster & punch heeft soortgelijke dingen maar met schroeven zichtbaar, legrand heeft ook art épure wat niet helemaal hetzelfde is maar misschien ook wel interessant
let wel op dat zulke mooie schakelaars echt kneiterduur zijn, klassieke niko plaatjes kosten iets van 5 euro per stuk, zulke dingen tikken al snel naar 150 euro aan

Ik probeer die dure prijs te rechtvaardigen maar het lukt niet. Ik met mijn luxesmaak altijd :smiley: . Ik ga wat window shoppen.

4 likes

Buster&Punch lijkt hier wel op; daar kun je achterplaatje en knoppen in diverse kleuren combineren. De knoppen zijn wel wat langer dan op jouw foto.
Wij hebben alles staal gedaan, maar ze hebben ook smoked, gold en black.
Onze keuken is nog in aanbouw dus vandaar dat er nog dingen los hangen maar zo kun je de dimmers en switches zien.

Wij hebben alleen op de zichtbare plekken de B&P schakelmaterialen gezet (bij binnenkomst en boven de bar) en de overige plekken gekozen voor een mat wit schakelmateriaal.

6 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:, misschien dat ik ook voor twee of drie ga. In de woonruimte en dan in de keuken twee.

3 likes

Ik ga (hopelijk) binnenkort verhuizen en ben opzoek naar oa een bank. Het liefst wil ik een velvet (suède?) blauwe (hoek)bank (max 2.30m breed). Ik heb bij Made al wat gezien, maar vroeg mij af of iemand nog andere tips heeft? Zag bij Goossens en Zitmaxx ook wel iets, denk ik. Maar ik heb helemaal geen ervaringen met banken en kwaliteit enzo. Hebben jullie aanraders of afraders van banken? Ik wil natuurlijk geen bank die na een tijdje al gaat inzakken enzo.

Dit is een beetje waar ik naar opzoek ben:

Samenvatting

5 likes

Sofacompany.

Edit: ik zou wel sowieso eerst naar een winkel gaan, voor ons vielen een aantal banken daar af omdat ze bijv. veel te diep of te zacht zijn.

1 like

Ik zag bij Eijerkamp ook kobaltblauwe banken

1 like

Made schijnt wel echt superlang te duren en slechte klantenservice te hebben. Dus neem dat mee in je overwegingen voor hoe snel je de bank nodig denkt te hebben…

1 like

Ik ben nu ook gelijk benieuwd naar de rest van je keuken als deze details al zo doordacht zijn!

6 likes