Wij hebben een ovale tafel van 200cm met 4 brede stoelen, dat ziet er zo uit:
(Hier woonden we er net)
Wordt wel krap met 240 en 8 stoelen denk ik dan.
Wij hebben een ovale tafel van 200cm met 4 brede stoelen, dat ziet er zo uit:
(Hier woonden we er net)
Wordt wel krap met 240 en 8 stoelen denk ik dan.
En voor welk formaat ben jij toen gegaan? Ik denk dat wij 220 gaan doen, maar vind het wel spannend.
Edit: Oh hahaha nou wij zijn lekker bezig haha nu heb je al antwoord gegeven voor mijn vraag hahaha
Wel heel mooi, hoe bevalt dat onderstel? Is die tafel ook van tabledusud?
Ik heb heel lekker rondgeneusd bij Sofacompany en ik zie dat zij ook filialen hebben in Duitsland (Keulen is denk ik dichtsbij). Deense stijl banken, stoelen en andere meubels en heel fijn flexibel qua stofjes kleurtjes en dingen. Ik was op zoek naar een modulaire bank en daar hebben ze verschillende opties, dus was voor mij precies wat ik zocht!
Edit: en waar ik eigenlijk voor kwam om te posten, @Tokyo niet helemaal hetzelfde maar kwam deze tegen
Zie post hierboven! Wij hebben dus de 200x110. Ze adviseerde ons een 220, wat an sich ook had gekund denk ik maar vinden het zo wel prima!
Haha ja deze is inderdaad van Table du Sud. We zijn er heel blij mee! Onderstel ook hoor, hij zit niet in de weg met de stoelen. Bij levering lieten ze wel het tafelblad uit hun handen vallen op ons pas gelegde houten vloer dus onder de tafel zie je de beschadiging daarvan Dit hebben we wel laten maken maar je ziet het nog wel.
Oh nee wat erg!! Hebben ze dat wel netjes opgelost?
Als ik jouw foto zie twijfel ik ook wel of wij dan wel 220 moeten doen. Wij hebben 4 stoelen van fest met armleuning en 2 zonder armleuning. Hoe breed zijn jouw stoelen?
Wow ik vind 220 voor 4 stoelen echt heel groot. Volgens mij is zoals jullie het hebben, 200 cm met 4 brede stoelen, echt helemaal prima (ik vind het eerder ruim dan te krap).
Wij hebben de Zuiver Feston stoelen en die zijn 56,5 breed volgens de site. Dus 200 of 220 had allebei gekund. Als je ook stoelen zonder armleuning hebt dan is 200 sowieso meer dan prima!
Ja, ze wilden het wel vergoeden hoor maar de vloerenzaak heeft het gratis gerepareerd dus ze hoefden niets te betalen voor ons.
dit heeft een deelnemer van vt wonen talentje gezocht ofzo gemaakt:
gewoon met een roller met niet super veel verf eraan 2 boogjes schilderen.
Ik ben echt al heel lang (2+ jaar) op zoek naar een mooi ladekastje en ik loop er maar niet tegenaan.
Ik zou het liefst iets hebben in een mooi hout, absoluut geen goedkoop fineer. Mag ook zwart zijn, maar dan nog steeds wel van een mooie kwaliteit. Alleen wit als het in combinatie met hout is. Ik houd niet van industrieel en staal. Wil vooral iets wat niet alleen praktisch, maar echt tof is. Heel smaakgevoelig dus, dus geen idee hoe ik hier hulp bij kan krijgen, maar misschien weten jullie toevallig iets of een site waar ik nog niet aan heb gedacht.
Waar ik al heb gezocht: Leen Bakker, kwantum, karwei, woon online, wehkamp, bol, fonq, made, home24, loods 5, haco.
Nog een eis: max 40cm diep, max 50cm breed (maar liever minder breed).
Oh en niet belachelijk duur. Denk dat zo’n €280 wel m’n max is.
Alle tips zijn welkom!
En heeft iemand tips voor een goede bank of winkel waar ze goede banken verkopen in NL?
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Na de lockdown ga ik sowieso proefzitten maar wil alvast een lijstje met meubelzaken maken.
Ik wil een 3 of 3,5 zits in een fel kleurtje, dus niet grijs-zwart beige.
Goed om terug weten! Onze stoelen zijn dezelfde breedte en die zonder armleuning 50 cm. Ik moet het maar gewoon eens uittekenen met tape of zo’n sjabloon van tabledusud bestellen. Het is ook gewoon zo onhandig dat je niet even naar een winkel kan. Dan kan je toch minder goed een inschatting maken
Ik was aan het kijken naar banken bij zitmaxx (Banken Zitmeubelen | Nu tot 70% korting | 15000 m2 Showroom | Zitmaxx)
Hier kun je ook verschillende stoffen kiezen. Zelf nog niet in de gelegenheid geweest om fysiek te winkelen daar, maar op de website staan prachtige modellen.
Ik moest meteen aan dit kastje denken, maar valt buiten je prijscategorie:
Ben je ook al kringlopen af geweest? Want mooi hout met je max prijs is inderdaad best moeilijk. Verder zou ik online veilingen zoeken waar antieke meubels worden verkocht. Daar gaan soms dit soort kastjes voor weinig weg, maar het blijft goed zoeken.
Ik niet maar Roosmarijn Koster wel haha.
Zij heeft zo’n zwarte die je best vaak bij kringloop winkels ziet, tante had die vroeger ook
Ik ga verhuizen naar een woning met een zolder. Daar komt dan de wasmachine en het droogrek (geen plek voor een droger).
Nu zit er alleen geen ventilatie op zolder en ook is er geen raam aanwezig.
Buiten de trekschakelaar voor de wasmachine zitten er ook geen stopcontacten, een elektrische ontvochtiger kan dus niet. Zo’n bakje met vervangbare korrels lijkt me ontzettend milieuonvriendelijk.
Weet er iemand misschien nog iets hoe ik kan voorkomen dat het een groot vochtig schimmelhol wordt?
Het is een huurwoning dus ik mag zelf geen aanpassingen doen. De verhuurder geeft aan dat ik de was dan maar buiten moet drogen. Iets wat in de zomer best kan maar in de winter een drama is.
Geen andere ruimte met een verwarming in huis waar je de was kunt ophangen? Want ik voorzie dan ook wel issues met vocht helaas. Ik spreek uit ervaring.
Heb je weleens naar de portobello-reeks van Maisons du Monde gekeken? Daar hebben wij een buffetkast van (al gebruiken we hem als tvkast). Beetje in de vorm die hierboven werd gepost alleen dan in een andere stijl.
ik zou een verlengsnoer naar boven leggen met een elektrisch vochtvretertje. anders komt overal vocht en/of droogt je was niet goed en moet je je huis helemaal warm stoken om het droog te krijgen…