Interieurtopic #3

Vet dit! Dit doet me wel een beetje denken aan Art Vandelay (voor de ‘kenners’ onder ons… :face_with_hand_over_mouth:) qua zelf schilderijen maken enzo haha

11 likes

Heeft iemand deze lamp ergens goedkoper gezien? Beetje overdreven prijs :joy:

https://www.goossenswonen.nl/p/goossens-vloerlamp-marina-zwart-metaal/60534/

Ja behoorlijk, ik heb hem wel bij een winkel in Maastricht zien staan maar geen idee hoe die winkel heet. Bevestigt voor mij in ieder geval wel dat de lamp beslist ergens anders te vinden moet zijn.

1 like

Heeft iemand hier toevallig een ovale eettafel van 280 cm lang? Wij willen graag een eettafel waar 8 stoelen aan kunnen (zonder stoelen op de kopse kanten te zetten) en we twijfelen hoe groot de tafel moet zijn als we voor een ovale tafel zouden kiezen. We dachten zelf dat 280 prima is voor 8 stoelen, maar ik lees over de benodigde grootte mbt ovale tafels heel wisselende dingen.

En dan bedoel ik 8 personen om samen te eten, dus je moet wel een beetje de ruimte hebben. Owja en ik bedoel het klassieke ovale model (geen Deens ovaal bv).

1 like

Ikea heeft zoiets maar dan met een driepoot:

Is ook in hoogte verstelbaar

Na enige tijd afwezig te zijn geweest heb ik FF weer gevonden, en meteen aan vraag.

Aangezien ik opzoek ben naar een nieuwe bank en ik een beetje op het oog heb wat mij aanspreekt, maar doordat wij momenteel niet kunnen proef zitten, vraag ik me af of jullie bankzaken in Duitsland weten?

En dan niet winkels in de trant van Leen Bakker, Ikea of die Amerikaanse zaak maar meer in de stijl van Goossens en Zitmaxx of een klein beetje Eijerkamp.

Over de grens bij Enschede, Arnhem of Oldenzaal. Maken we er meteen een dagje uit van :smiley:

Misschien helpt dit plaatje! Je kan bij hun ook een soort papieren mal bestellen om het neer te leggen in je ruimte om te kijken of het een goed formaat is

5 likes

Ik heb destijds dit plaatje van Table Du Sud gebruikt voor de afmetingen en stoelen, wel erg handig ook gezien het verschilt qua aantal of je brede of smallere stoelen neemt:

2 likes

Oh je was net eerder dan ik met hetzelfde plaatje :joy::ok_hand:t2:

@Nebula en @Bertha Ik had dit plaatje inderdaad gezien, maar er zijn ook sites die zeggen dat 240 cm voldoende is voor 8 personen en andere zeggen dat je minimaal 300 cm nodig hebt. Bij een rechthoekige tafel kan ik het best goed inschatten, maar ik heb geen ervaring met een ovale tafel. Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

Wij hebben een ovale tafel van 200cm met 4 brede stoelen, dat ziet er zo uit:
(Hier woonden we er net)

Samenvatting

Wordt wel krap met 240 en 8 stoelen denk ik dan.

1 like

En voor welk formaat ben jij toen gegaan? Ik denk dat wij 220 gaan doen, maar vind het wel spannend.

Edit: Oh hahaha nou wij zijn lekker bezig haha nu heb je al antwoord gegeven voor mijn vraag hahaha

Wel heel mooi, hoe bevalt dat onderstel? Is die tafel ook van tabledusud?

Ik heb heel lekker rondgeneusd bij Sofacompany en ik zie dat zij ook filialen hebben in Duitsland (Keulen is denk ik dichtsbij). Deense stijl banken, stoelen en andere meubels en heel fijn flexibel qua stofjes kleurtjes en dingen. Ik was op zoek naar een modulaire bank en daar hebben ze verschillende opties, dus was voor mij precies wat ik zocht!

Edit: en waar ik eigenlijk voor kwam om te posten, @Tokyo niet helemaal hetzelfde maar kwam deze tegen

1 like

Zie post hierboven! Wij hebben dus de 200x110. Ze adviseerde ons een 220, wat an sich ook had gekund denk ik maar vinden het zo wel prima!

1 like

Haha ja deze is inderdaad van Table du Sud. We zijn er heel blij mee! Onderstel ook hoor, hij zit niet in de weg met de stoelen. Bij levering lieten ze wel het tafelblad uit hun handen vallen op ons pas gelegde houten vloer dus onder de tafel zie je de beschadiging daarvan :cry: Dit hebben we wel laten maken maar je ziet het nog wel.

Oh nee wat erg!! Hebben ze dat wel netjes opgelost?

Als ik jouw foto zie twijfel ik ook wel of wij dan wel 220 moeten doen. Wij hebben 4 stoelen van fest met armleuning en 2 zonder armleuning. Hoe breed zijn jouw stoelen?

Wow ik vind 220 voor 4 stoelen echt heel groot. Volgens mij is zoals jullie het hebben, 200 cm met 4 brede stoelen, echt helemaal prima (ik vind het eerder ruim dan te krap).

1 like

Wij hebben de Zuiver Feston stoelen en die zijn 56,5 breed volgens de site. Dus 200 of 220 had allebei gekund. Als je ook stoelen zonder armleuning hebt dan is 200 sowieso meer dan prima!

Ja, ze wilden het wel vergoeden hoor maar de vloerenzaak heeft het gratis gerepareerd dus ze hoefden niets te betalen voor ons.

1 like

dit heeft een deelnemer van vt wonen talentje gezocht ofzo gemaakt:

gewoon met een roller met niet super veel verf eraan 2 boogjes schilderen.

3 likes

Ik ben echt al heel lang (2+ jaar) op zoek naar een mooi ladekastje en ik loop er maar niet tegenaan.

Ik zou het liefst iets hebben in een mooi hout, absoluut geen goedkoop fineer. Mag ook zwart zijn, maar dan nog steeds wel van een mooie kwaliteit. Alleen wit als het in combinatie met hout is. Ik houd niet van industrieel en staal. Wil vooral iets wat niet alleen praktisch, maar echt tof is. Heel smaakgevoelig dus, dus geen idee hoe ik hier hulp bij kan krijgen, maar misschien weten jullie toevallig iets of een site waar ik nog niet aan heb gedacht.
Waar ik al heb gezocht: Leen Bakker, kwantum, karwei, woon online, wehkamp, bol, fonq, made, home24, loods 5, haco.

Nog een eis: max 40cm diep, max 50cm breed (maar liever minder breed).
Oh en niet belachelijk duur. Denk dat zo’n €280 wel m’n max is.
Alle tips zijn welkom!

1 like