Interieurtopic #3

Weet iemand waar ik dit soort kastjes kan vinden? Ik wil heel graag zoiets voor naast de bank, maar deze op de foto is van een tweedehandswinkel en dus niet te vinden. Iets wat er op lijkt met 2 planken is ook goed. Wel een beetje dit stijltje, licht hout mag ook. Ik kom er niet uit.

1 like

Ik weet niet waar je soortgelijke kastjes kunt kopen maar als je een beetje handig bent zou je dit volgens mij redelijk makkelijk zelf kunnen maken met bezemstelen en planken, en dan beitsen in een kleur die in je interieur past!

6 likes

Omg wat een leuk idee ik ga dit doen!

2 likes

Wilde ik ook net typen! Volgens mij echt een doable diy en juist leuk dat je het net naar je zin kan customizen :raised_hands:t2:

2 likes

Ohhh bedankt! Ik wist niet waar ik naar moest zoeken, ik heb het meteen opgeslagen als zoekterm op marktplaats!

@Alocasia ik kan echt net een ikea kast in elkaar zetten haha. Maar ik heb wel een hele handige broer! Goed idee :ok_hand:

1 like

Kijk eens bij het merk Hübsch, oa hun Library serie heeft zulke stokken! Wel in lichter hout

4 likes

Heeft iemand ervaring met Veneta’s plissegordijnen? Ik vind de prijs heerlijk, maar het ophangsysyeem/materiaal ziet er best gammel uit.

Wij krijgen over ongeveer drie weken boven veneta plissé en voor beneden luxaflex duette dus dan kan ik het goed vergelijken :stuck_out_tongue_winking_eye: wij hadden in t vorige huis van de gamma en vond dat prima maar de luxaflex duette was in de winkel wel heel mooi, dat zoeft echt omhoog

@Medusa goed om te weten en bedankt voor het meten!

1 like

Ah ben benieuwd wat je vindt. Ik twijfel ook over veneta boven,
Iets luxers beneden. Vind het nu zo lastig dat we niet even in de winkel kunnen kijken en ook niet weten wanneer dat wel kan (verhuizen over een maand).

2 likes

Ik had het in mijn vorige huis en was echt fan! Ophangsysteem werkt juist heel goed en is stevig. Kan je wel even foto’s sturen van hoe het eruit zag.

1 like

:joy:Meid ik hou het allemaal niet meer bij. Ik heb laatst ook tegen iemand gezegd dat ik 24 ben. In mijn hoofd is het nog steeds 2019. Heb crisis alles loopt in elkaar over

@TantePollewop ja graag!

2 likes

Ik heb ze in m’n vorige huis gehad. Ik zou zeggen: geschikt voor wanneer je ze niet vaak open en dicht doet, minder geschikt voor wanneer je ze dagelijks open en dicht doet.

Ik had top down, bottom up plisse gordijnen.

1 like

Wij hebben de Fest Clay en die zit echt geweldig. Wel eerder diep dus als je netjes wil zitten dan kom je niet met je voeten aan de grond dus echt wel een “hangbank”.

1 like

Ja het is echt klote die gesloten winkels.
Kan nog geen verfkwast kopen zonder t online te moeten bestellen, zo ontzettend onhandig. Wij hebben ook nog steeds geen vloer gekozen. 🥲 Ik kwam er niet zo goed uit en het kon niet meer op tijd gelegd worden (willen click pvc) en toen dachten we dan kiezen we wel als we er wonen en nu zijn de winkels dicht. Heel onhandig allemaal.
Misschien zit er wel een zaak bij je in de buurt waarvan iemand langs kan komen? Of van veneta en dat ze zo’n ding meenemen zodat je t kan zien.

1 like

Wij hebben top down bottom up duettes van Luxaflex bij een paar ramen en dat is echt een super fijn systeem, heel stabiel en met een rondlopend koord (zoals bij een rolgordijn) in plaats van losse touwtjes.

Bij een aantal andere ramen hebben we duettes van een goedkopere website die wel van die standaard koordjes hebben en dat vind ik echt vreselijk. Zeker bij een hoger raam moet je er echt hard aan trekken om het omhoog te krijgen. Achteraf hebben wij spijt dat we niet overal voor de luxe variant zijn gegaan.

2 likes

Oh wat ruk, met een vloer is het al helemaal ellendig. Veneta is al langs geweest om in te meten, maar juist daardoor twijfelen we. Een vriendin van mij heeft Duettes en ik herinner me dat als minder kwetsbaar ogend dan wat de Veneta-adviseur mee had. We willen het ook echt regelmatig open en dicht kunnen doen aangezien het voor de straatkant is (vanwege het draaikiepraam kan er ook niet echt iets anders).

wij hebben al 8 jaar plissé van Luxaflex hangen en bevalt heel goed! Nog nooit problemen mee gehad. Ook top down en bottom up. En ivm dat het verschillende ramen zijn is de grote met touwtjes, en de kleinere handmatig.

Is het prijsverschil heel groot? Ik weet wel dat ik het toen een flink bedrag vond, maar we veranderen echt in ieder geval 2x per dag de instelling en in al die jaren wel gebleken dat we het geld meer dan waard vonden.

Pff ja wat een gekloot hè. Wij zitten dus ook net in ons nieuwe huis - hebben de woonkamer aan de straatkant met gigantische ramen waar je geen kant en klare gordijnen voor kunt kopen. Dus nu zitten we heel skeer tijdelijk met een opengeknipt dekbedovertrek zodat mensen niet naar binnen kunnen loeren (want ja, dat doen ze echt heel uitgebreid en ongegeneerd).

Maar goed op zoveel vlakken is het nu irritant. Je kunt gewoon niet ff lekker rondsnuffelen en inspiratie opdoen ook.

3 likes

Ahhh ja heb je al wel wat besteld? Wij hebben t wel al eind november of begin december besteld maar duurt best lang. Dus wij hebben inpakpapier op t raam geplakt zodat de hond niet blaft naar iedereen die voorbij loopt. En we hebben afschuwelijke (en veel te doorzichtige) gordijnen te leen van mijn schoonouders die er half voor hangen. Heb bij de jysk nu voor een ander raam waar we nog niet helemaal uitkomen wat we willen metalen jaloezieën besteld zodat we daar iig iets dicht kunnen doen. Als er nu iemand aanbeld kan die namelijk gewoon zien dat ik op de bank zit ipv dat ik me nog kan verstoppen :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja irritant hè, als je je dan bekeken voelt in je eigen huis. Ik wil ook gewoon zelf kunnen weten of ik de deur voor iemand open doe of niet :sweat_smile:

Wij hebben nog niks besteld. Wel al stof op de markt gekocht voor de vitrage en we gaan nog een keer shoppen voor het overgordijn. Moeder van een goede vriend van ons gaat de gordijnen maken dus dat scheelt!

Maar elke dag met dat lelijke overtrek voor het raam is er al eentje teveel haha.

1 like