Wij hebben faded terracotta van farrow & ball. Die zit niet in de standaard collectie.
Ik heb helaas niet echt een goede foto omdat we nog aan het klussen zijn. Ik vind wel dat als je de kleur googelt het wel echt overeen komt.
Wij hebben faded terracotta van farrow & ball. Die zit niet in de standaard collectie.
Ik heb helaas niet echt een goede foto omdat we nog aan het klussen zijn. Ik vind wel dat als je de kleur googelt het wel echt overeen komt.
Ik vind dit zo’n prachtige kleur
Twijfel of ik mn keuken er mee ga schilderen, maar had eigenlijk al bedacht dat ik Setting Plaster van F&B daar wilde. Lastig!
Ik heb er letterlijk 13 besteld haha, dan kun je tenminste bepaalde kleuren uit je hoofd zetten. Bij Flexa krijg je vanaf 20 euro ook 25% korting met een kortingscode mocht je veel daarvan willen bestellen.
Oh wauw, zeker een mooie kleur! Voor mij wel te warm, want heb veel chroom en lichtgrijs in huis, met wat donkergroen en restjes mintgroen. Plus een aantal mid century modern meubels. Het moet een soort perfecte niet te warm, niet te koele tint zijn. Mijn schoonmoeder die helemaal van de terra is gaat dit wel heel erg waarderen.
Dit is een beetje de vibe waar ik voor ging
Denk dat dat heel mooi zou staan, je hebt red earth op de muur er tegenover toch?
@Marqant misschien voor jou dan setting plaster? Over faded terracotta staat er:
Farrow & Ball Faded Terracotta No.CC8 is een abrikooskleurige intense versie van Setting Plaster. Maar wel kalm , zacht en warm. Voor de kenners van de kleuren van Farrow & Ball zijn er ook verwantschappen met Dutch Pink en Fake Tan.
Setting plaster is een stuk koeler volgens mij.
Ohh kende ik niet, maar prachtige kleuren inderdaad! Wij hebben nu wel al kleuren gekozen en eindelijk gordijnen dus helemaal blij 
Ga ik zeker toevoegen aan de opties
Rechtsboven vind ik echt perfect, maar links juist weer helemaal niet. Kan goed dat het bij ons op de noordelijke muur zoals rechtsboven wordt. Wordt een kwestie van moed verzamelen en opnieuw testen.
Volgens mij hebben we precies dezelfde plaatjes als inspiratie gebruikt haha, deze komen me allemaal bekend voor. Uiteindelijk heb ik de zoektocht naar de perfecte kleur gestaakt want meer dan tien testers later kwam nog niet één kleur in de buurt gek genoeg?? Heb nu gekozen voor Peach Pudding
Ben er heel blij mee, maar het is gewoon niet de kleur die ik zocht
Haha, ja kan me wel voorstellen dat het heel erg helpt! Maar super goed om te weten van die kortingscode
@paraplu @Bertha ohhh setting plaster is ook een mooie kleur zeg! Heb er wel hetzelfde mee als @Marqant, rechtsboven lijkt echt perfect dus maar even uittesten.
Weet iemand of ik ook ergens goedkopere test(potjes) van Farrow & Ball kleuren kan kopen?
Nee Red earth is in een andere ruimte (Wc & woonkamer, maar keuken is apart). Eerst maar eens kijken hoe het wordt als mn nieuwe keuken er staat volgende week. Heb een testertje van setting plaster, als die te koel is wordt het faded terracotta denk ik.
Verf is echt iets moeilijks he, ik had vier testers gekocht bij de Gamma, allemaal terra-roest-oranje-achtig en ze zijn echt alle vier zo anders dan op de waaier en ook heel anders dan op Pinterest-plaatjes.
Nu het over verf gaat, wat is een mooi kleurtje voor bij een grijze bank en olijfgroene stoelen?
Haha toevallig, nou dat geeft mijn geen hoop
Ik vind jou kleur ook zeker niet misstaan, maar snap precies wat je bedoelt.
Haha sorry! Het lastige is ook echt dat exact dezelfde kleur er alsnog heel anders uit kan zien onder invloed van oa licht. Ik zag de kleur die ik heb gekozen bij @Clancy, maar bij haar zag het er ook weer heel anders uit
Goedkopere testpotjes kan je o.a. bij de gamma bestellen Kies je kleur en ga aan de slag | GAMMA vast ook bij andere bouwmarkten. Ook gewoon van F&B en dergelijke voor drie euro.
Ik had testers van Sigma via Verfwinkel.nl, wel 250ml dus je kunt er best nog wat mee schilderen daarna!
Had trouwens ook Red Earth van F&B die ik ook echt prachtig vond bij Forummers, maar ik vond hem zelf toch weer te roze. Plaatjes op internet en foto’s van andermans huis zeggen zo weinig.
Ja zo lastig, en ook de verschillende momenten op de dag of bepaalde delen op de muur. Wij wilden eerst de slaapkamer met een gele kleur van binti home/flexa doen en toen het begon te schemeren deed het ons ineens denken aan baby poep. Niet helemaal de vibe die we zochten, terwijl t overdag wel mooi was haha
Bij ons viel het voor in de woonkamer ook nog eens compleet anders uit dan achter in de woonkamer. En het was dezelfde muur maar andere lichtinval. We hadden heel suf alleen voor in de woonkamer getest
Na een jaar zijn we opnieuw gaan verven en hebben we voor EN achter een teststukje geverfd!
Oeh ja oudroze dan wel