Leuk om je zoektocht te volgen, ik ben ook op zoek naar een terracotta kleur voor in de keuken haha dus ik kijk lekker mee!
The Very good candle company!
Boy smells😍
Ik vouch voor Boy Smells kaarsen alleen ze branden echt kut op. Dus altijd alufolie eromheen doen.
En ik zie dat niemand nog Byredo heeft aangeraden. Bibliotheque .
@Radio @crazyplantlady Hebben jullie al eens de kleuren van Vestingh Lab bekeken? Ik heb er onlangs (na wikken en wegen want ) mee geschilderd en ik ben echt mega positief over de kwaliteit. Het droogt ook heel mat op en het drupt niet.
Ik heb niet met terra geschilderd maar heb wel terra kleurenstalen die echt echt heel mooi vind. Helaas zijn mijn muren nu bijna op. Anders was ik ook nog voor een terra kleur gegaan.
Ik heb al heel wat uren lopen zoeken naar geschikte muurkleuren online, maar ik vind het zo lastig… kan het me maar moeilijk voorstellen. Nu wil ik wel wat testers kopen maar kan er moeilijk 13 bestellen maar wie weet hebben jullie aanraders/adviezen voor me?
Ik ben op zoek naar een vrij lichte kleur (liever geen geel/oranje). Gezien de rest van mijn interieur zou het mooi zijn als het iets is wat goed samengaat met petrol/teal (blauw-groen achtig dus). Het lijkt me wel leuk als de kleur op de muur niet groen/blauw is, maar iets afwijkend. Zelf heb ik bijvoorbeeld in gedachten: F&B calamine, F&B bare pink, Flexa wit rabarber, Flexa seafoam of misschien Flexa wit appel maar ben bang dat die te roze is zegmaar.
Dan kom ik weer even met mij Lab verf erbij
Hun kleurenstaaltjes zijn niet geprint maar écht geschilderd. Dan kan je wel heel goed zien hoe de kleuren op je wand zijn in het licht van jouw kamer. Volgens mij kan je ze online bestellen
Ik heb de lab waaier laatst ook besteld voor mijn schoonmoeder, maar er zit niet echt een mooie lichtroze tint bij wat mij betreft.
Ben precies naar zo’n kleur als jij opzoek @Pandabeer Heb een jaar geleden, één dag voor de lockdown, nog snel een kleur laten mengen bij de bouwmarkt. Weer niet meer precies welke, maar ben eigenlijk al een jaar ontevreden over het resultaat. Doordat er geen zon op de twee muren komt valt de roze tint veel donkerder en blauwer uit, ben ik inmiddels achtergekomen. Resultaat is meer kinderkamer lila dan vergrijsd roze chique. Heb onlangs drie testers besteld op basis van uren research, maar ook deze zijn weer te donker of te lila. Overweeg nu o.a. ook bare pink of calamine van F&B. Of gewoon een hele andere kleur, want ben er inmiddels een beetje klaar mee
Oh jee wat vervelend dat de zoektocht voor jou ook zo moeilijk is! Kan me goed voorstellen dat je dan inderdaad ook wat anders gaat overwegen. Ben zelf inderdaad ook heel bang voor dat kinderkamer effect
@Beutyschooldropout wat goed dat ze handgeschilderde samples hebben. Ik ga eens goed naar de kleuren kijken en eventueel zo’n waaier bestellen
Wij hebben faded terracotta van farrow & ball. Die zit niet in de standaard collectie.
Ik heb helaas niet echt een goede foto omdat we nog aan het klussen zijn. Ik vind wel dat als je de kleur googelt het wel echt overeen komt.
Ik vind dit zo’n prachtige kleur Twijfel of ik mn keuken er mee ga schilderen, maar had eigenlijk al bedacht dat ik Setting Plaster van F&B daar wilde. Lastig!
Ik heb er letterlijk 13 besteld haha, dan kun je tenminste bepaalde kleuren uit je hoofd zetten. Bij Flexa krijg je vanaf 20 euro ook 25% korting met een kortingscode mocht je veel daarvan willen bestellen.
Oh wauw, zeker een mooie kleur! Voor mij wel te warm, want heb veel chroom en lichtgrijs in huis, met wat donkergroen en restjes mintgroen. Plus een aantal mid century modern meubels. Het moet een soort perfecte niet te warm, niet te koele tint zijn. Mijn schoonmoeder die helemaal van de terra is gaat dit wel heel erg waarderen.
Dit is een beetje de vibe waar ik voor ging
Denk dat dat heel mooi zou staan, je hebt red earth op de muur er tegenover toch?
@Marqant misschien voor jou dan setting plaster? Over faded terracotta staat er:
Farrow & Ball Faded Terracotta No.CC8 is een abrikooskleurige intense versie van Setting Plaster. Maar wel kalm , zacht en warm. Voor de kenners van de kleuren van Farrow & Ball zijn er ook verwantschappen met Dutch Pink en Fake Tan.
Setting plaster is een stuk koeler volgens mij.
Ohh kende ik niet, maar prachtige kleuren inderdaad! Wij hebben nu wel al kleuren gekozen en eindelijk gordijnen dus helemaal blij
Ga ik zeker toevoegen aan de opties Rechtsboven vind ik echt perfect, maar links juist weer helemaal niet. Kan goed dat het bij ons op de noordelijke muur zoals rechtsboven wordt. Wordt een kwestie van moed verzamelen en opnieuw testen.
Volgens mij hebben we precies dezelfde plaatjes als inspiratie gebruikt haha, deze komen me allemaal bekend voor. Uiteindelijk heb ik de zoektocht naar de perfecte kleur gestaakt want meer dan tien testers later kwam nog niet één kleur in de buurt gek genoeg?? Heb nu gekozen voor Peach Pudding
Ben er heel blij mee, maar het is gewoon niet de kleur die ik zocht
Haha, ja kan me wel voorstellen dat het heel erg helpt! Maar super goed om te weten van die kortingscode
@paraplu @Bertha ohhh setting plaster is ook een mooie kleur zeg! Heb er wel hetzelfde mee als @Marqant, rechtsboven lijkt echt perfect dus maar even uittesten.
Weet iemand of ik ook ergens goedkopere test(potjes) van Farrow & Ball kleuren kan kopen?
Nee Red earth is in een andere ruimte (Wc & woonkamer, maar keuken is apart). Eerst maar eens kijken hoe het wordt als mn nieuwe keuken er staat volgende week. Heb een testertje van setting plaster, als die te koel is wordt het faded terracotta denk ik.