Interieurtopic #3

Oh dat ziet er goed uit! Ik kom eigenlijk alleen maar die felgroene tegen, dus dit is wel een optie!

1 like

Okay, geen interieur vraag, maar toch ook weer wel. M’n vriend heeft melk gemorst op m’n bank van velours en het heeft een enorme vlek gemaakt. Iemand enig idee hoe ik dat eruit krijgen? Google doet niet zoveel en durf echt niet met water aan de gang te gaan uit angst voor droogvlekken. Plek is ook echt super opvallend :upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Ik zou contact opnemen met de meubelzaak waar je de bank kocht. Die kunnen vaak wel tips geven!

5 likes

Wij wonen drie hoog met twee katten en hebben een net (van Zooplus) opgehangen. Voelt niet opgesloten en de katten kunnen we met een gerust hart op het balkon laten.

1 like

Mijn velours bank is aardig waterafstotend, maar we hebben ook een soort schuim voor stoffen bekleding en dat werkt serieus goed. Het het cleantex en die van ons is van pronto wonen. Op de verpakking staat ook nog www.oranjefurnituecare.com misschien he je daar nog wat aan

3 likes

Ik kwam dit tegen en moest aan je denken haha, kan best leuk worden denk ik?

Ik zou ook slaapkamer doen. In de woonkamer heb ik meer het gevoel dat de werkdag lekker voorbij is.
Je kan een klepbureau neerzetten. Ik heb een andere van Ikea maar hetzelfde principe:

Lijkt veel gedoe maar je bent even 1 minuut bezig met opruimen en meteen is alles uit zicht.

3 likes

Als je een laptop gebruikt is een secretaire misschien een idee. Kun je lekker dichtklappen na je werk :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ja laptop met extra scherm. Vind zo’n inklapding wel een goed idee omdat je dan na werktijd niets meer ziet, maar ik ben zo iemand die niet normaal kan blijven zitten en met een arm op mijn bureau leunt. En zo’n uitklapding breekt dan misschien af haha

Ik wil een wandrail ophangen met donkerhouten planken (dit idee https://pin.it/6zzxjg2 Pinterest)

Maar ik twijfel wat mooier is; optie a waarbij de rails in bijna de gehele lengte worden opgehangen en de planken dus wel wat smaller zullen zijn. Zoals dit;

Of optie b waarbij de planken breder zijn maar alleen op het bovenste deel worden gehangen (voordeel is dat daaronder dan een lp trolley past).

• Optie A
  • Optie B

0 stemmers

2 likes

Ik had er zo een en die had uitschuif dingen onder had blad, dus twee balkjes die het blad ondersteunen, dat was heel stevig!

Deze heeft ook van die balkjes

https://www.laredoute.nl/ppdp/prod-324394538.aspx?dim1=4&dim2=1&cod=PSN00126017NL&gclsrc=aw.ds&kard=1&kClkId=220121111753634486&kVsId=211115092715678916&gclid=CjwKCAiA0KmPBhBqEiwAJqKK4wXGqFtb0wKsTBrM6stkShGEVpPX1ADzWsCVmS5TkBVsPClAziRc_BoCkbAQAvD_BwE

Als je blij plaatjes een beetje kijkt hoe het er onder de klep uitziet dan zie je t wel of t versteviging heeft

3 likes

bij mijn oldschool secretaire dient de bovenste lade als rustplank voor de klep! dus die trek je dan uit om meer stevigheid te bieden.
je kan dan prima met je armen erop leunen/hangen

ik vind het alleen voor lange werkdagen geen geschikt bureau

3 likes

Leuk idee met die trolley eronder, ik heb verkeerd gestemd 🥲

3 likes

Je zou ook over de hele wand planken kunnen doen, dus van onder naar boven, maar dan onderaan net iets smallere planken dan boven.

2 likes

Ik denk dat allebei mooi is, maar die onderste optie vind ik net wat “spannender”, dan kan je ook nog echt wat anders/leuks doen (plant, lamp, beeld, zitkussen, stoel weet ik veel) met die onderste helft zonder dat het te erg je kamer in komt

3 likes

verdomme, de buffetkast die ik op het oog had is ineens 140 euro duurder geworden.

1 like

Ik had vroeger zilverkleurig kippengaas en dat viel eigenlijk niet zo hard op omdat het van die kleine gaatjes en dunne draad was. Dus misschien is dat een optie? Afhankelijk van de kleur van je balkon kan je voor groen/metaalkleurig kiezen?
Edit: Ik besef nu dat het bij mij om een hond ging en dat je met een kat misschien ook iets moet hebben zodat ze niet òver de balkonreling gaan, daar kan ik niet mee helpen, sorry :see_no_evil:

1 like

Ik heb ook een dit of dat vraag! We willen een nieuwe bank, en een nieuwe kleur op de muur. De muur ben ik wel over uit (denk ik), maar de bank vind ik lastig.

Een lichte bank

Of een bruine bank

• Lichte bank
  • Bruine bank

0 stemmers

Uiteindelijk zou ik ook een andere, warmere vloer willen. Maar we beginnen met de muur en de bank tot het schip met geld langskomt.

1 like

Ik heb een stoomapparaat kunnen lenen van iemand en daarmee is het gelukt! Heb het eerst getest op de onderkant van het kussen en dat ging goed. Het kostte me een paar uur, maar geen melkvlek meer te zien :slight_smile: Maar alsnog bedankt voor de tips!

10 likes

Ik heb mijn bureau in de slaapkamer. Wil niet aan mijn werk herinnerd worden wanneer ik op de bank zit of aan m’n keukentafel eet, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Heb 10 maanden aan mijn keukentafel gewerkt en werd er gek van.

2 likes