Ik verhuis binnenkort en het appartement heeft vloerverwarming.
Moet ik hiervoor per se een pvc vloer kopen? Dit raadt mijn klusjesman aan, maar ik wil liever laminaat en dan een ondervloer
Wilde net dezelfde delen haha
Kan prima, alleen moet je dan wel een speciale ondervloer hebben
Yes, had ik gezien! Maar m’n klusjesman drukt me echt op het hart dat pvc beter is, dus wilde het even hier navragen. (Ik koop de vloer zelf, dus daar staat hij los van)
Ik ga verhuizen naar een huis met vloerverwarming en daar staat specifiek in de huurovereenkomst dat er alleen pvc op de vloer mag vanwege de vloerverwarming, dus ik denk dat je klusjesman wel gelijk heeft
Als het huur is zou ik sowieso lekker laminaat doen want pvc is duuur haha. Heb zelf dik laminaat (8 mm) maar geleid de warmte voor m’n gevoel prima.
wij hebben straks ook vloerverwarming, maar ga gewoon laminaat doen, vind dat al genoeg investering voor een huur appartement en idd gewoon even laminaat bekijken of het geschikt is (staat er vaak bij) en juist ondervloer dan moet het hopelijk wel goed komen
Als je zelf je energiekosten betaalt zou ik wel even naast elkaar leggen of met deze nieuwe energieprijzen je niet liever toch wat meer wil neerleggen voor pvc. Kan best dat die eenmalige investering er in 1 of 2 jaar al uit is met de huidige prijzen als laminaat en een goedkoper pvc niet te ver uit elkaar liggen.
Weet iemand een kleur die op deze lijkt? Pff vind uit alle terracotta kleuren zo lastig om de juiste te kiezen!
Ik baal echt dat ik hier zo weinig verstand van heb. Ik weet dat er een warmtepomp is, maar hoe dat er qua kosten uitziet… Echt geen idee. Het is wel een tussenwoning, maakt misschien ook wel iets uit?
Ging net even kijken en pvc is wel twee keer zo duur meh. Zag dit niet aankomen.
Als het een hybride warmtepomp is kan het nog steeds wel duurder worden nu, maar dat zou ik zo voor je specifieke situatie niet weten. Tip is vooral het even uit te zoeken, want het zou zonde zijn als je er straks 4 jaar gaat wonen en je meer kwijt bent aan stookkosten dan het verschil tussen laminaat en pvc.
Je kan online heel veel vinden op bijvoorbeeld andere fora en er zijn ook veel Facebookgroepen over klussen waar je advies kunt vragen over dit soort dingen waar veel klusjesmensen in zitten. Misschien een idee om daar ook je vraag eens te stellen. Wie weet zit daar iemand die voor een vergelijkbare keuze heeft gestaan!
Heb je ook gas of alleen elektriciteit? Want ik vind de kosten met alleen elektriciteit echt mega meevallen. Wij hebben wel een nieuw duurzaam appartement met warmteterugwinning etc, maar wij betalen gemiddeld zo’n 25 euro aan stroom per maand (met dat dikke laminaat dus).
Alleen electriciteit en met een warmtepomp. Het is ook niet enorm, ik ga op 47m2 in m’n eentje wonen.
Aah ja wij wonen op 70m2 dus als het goed is ben je dan ook echt niet veel kwijt aan elektriciteit. Niet zóveel om het voordeliger te maken om pvc te nemen (denk ik). Tenzij je dat heel mooi vindt en het geld er voor over hebt natuurlijk haha.
Wij hebben quickstep laminaat van marktplaats gefixt (gratis!), dat is helemaal een goeie goedkope optie. Als je een beetje kwalitatief laminaat kiest zoals quickstep gaat dat ook prima nog een tweede keer mee. Je ziet bij ons geen verschil tussen het tweedehands laminaat en het nieuwe laminaat wat we er nog bij hebben gekocht in dezelfde kleur
Misschien kun je hem uit Denemarken bestellen? Ik weet niet welke in Nederland verkrijgbare verf er op lijkt helaas Jotun Lady Minerals Revive Spartelmasse - Vælg farver her!
Wie wil er met mij meedenken?
We zijn de slaapkamer aan het renoveren en ondanks dat er nog veel moet gebeuren heb ik al voorpret over het inrichten.
Situatie:
Ochtendzon dus lekker licht, kamer van 12m2 met nu donkerbruine gordijnen (ben ik niet ontzettend aan gehecht verder). De vloer is de originele jaren 30 houten vloer die ik ga opschuren en mat lakken, dus natuurlijke houtkleur straks (twijfel nog om hem wittig te maken). Ik heb pas 1 meubel uitgezocht maar wil de rest in dezelfde kleuren, dus donker hout en mat goud. Zie foto!
Wat is nou een leuke kleur voor de muren straks? Ik wil graag groen, en ergens durf ik superdonker diep groen wel aan, maar heel licht groen, beetje richting eucalyptus lijkt me ook mooi.
Ik weet van mezelf dat ik er de ballen verstand van heb dus help! Tips, soortgelijke kamers met spannende groene kleuren?
ik dacht door het plaatje even dat je in zo’n grijze betonnen bunker ging slapen hahaha, no offence maar dat zou mijn voorkeur niet hebben. Inderdaad groen zoals je beschrijft lijkt mij heel mooi, donkerblauw anders ook eigenlijk. Oeps je wilt natuurlijk precieze nummers enzo daar heb ik weer geen verstand van, zinloos dit sorry haha
Leeeeuk! Eigenlijk kun je hier alle kanten wel mee op. Dus als je groen wil zou ik groen nemen. Groen is mijn favo kleur dus ik vind alle groentinten mooi dus wat dat betreft heb je niet veel aan mij. Alhoewel vind ik Olijfgroen echt heel mooi!